nnnneh Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Bilen er jo faktisk identisk med sånn den forlot fabrikken.. dette er jo ikke en bil som har blitt kjørt med og lagra de siste 10 årene.. den er faktisk lagra skikkelig siden den forlot fabrikken. Den hadde sklidd rett inn på volvo museumet i stockholm.. STRØKEN! Hadde ikke ovveraska meg om det lukta ny bil inni der enda! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 lukter sikkert bare gammal moro. :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Hvordan motor sitter det egentlig i denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 B28E antar jeg... ihvertfall den PRV6 motoren. 2.7 eller 2.8 liter. forgasser eller mekanisk inj. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Sikkert B28 - samme som i 264. Det ble økt fra B27 til B28 på 81-modellen på vårt marked, allerede på 80-modellen i USA. På USA-utgaven dreier det seg muligens om en B28F...? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Denne bilen er bare helt SINNSYK. Min far som er 262 fantast er helt ifra seg nå om dagen :) Det skal sies at jeg selv ikke var helt super glad i disse bilene før jeg fikk sett en i levende live. Far kjøpte seg en nå i vinter ifra Canada. Og dæven og de er fine i virkeligheten :eek: Må bare sees.Gjør seg ikke på bilde,men i virkeligheten :) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 det sto da at det var b28e Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 B28F kom vel i disse i 81. Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Enig med folk om taket.. Har sett et par 262c som har sett bra ut, då har oppmerksomheten på et vis blitt tatt vekk fra taket.. Men den så sinnsykt strøken ut, hadde vært noe å hatt i en garasje.. Tenk å få oppleve kun de positive sidene med v6eren og.. de positive sidene med v6eren er å ikke starte den ,er vel grunnen til at denne kun er kjørt 38 miles... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Ja, kanskje det ligger en slik historie bak: Eieren kjørte en tur dagen etter at han hadde kjøpt den og tenkte: Oi, denne er det nok best å parkere i "arkivet" med en gang. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Ja, kanskje det ligger en slik historie bak: Eieren kjørte en tur dagen etter at han hadde kjøpt den og tenkte: Oi, denne er det nok best å parkere i "arkivet" med en gang. sikkert nok,innså vel hvor rævva den v6ern var med en gangyodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Hvis den V6eren var så elendig som mange her hevder, er det i grunnen helt utrolig skandaløst at Volvo kunne bruke den i sine toppmodeller i så mange år (1974-1986), før den omsider ble en del forbedret, noen år før den ble lagt ned. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 de positive sidene med v6eren er å ikke starte den ,er vel grunnen til at denne kun er kjørt 38 miles... B27 og B28 er ikke dårlige motorer, men de holder ikke på langt nær samme kvaliteten som rødblokka. B280 derimot er en motor med ufortjent dårlig rykte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 B27 og B28 er ikke dårlige motorer, men de holder ikke på langt nær samme kvaliteten som rødblokka. B280 derimot er en motor med ufortjent dårlig rykte. Der har vi det riktige sitatet.! Men gudd for en herlig bil.. Er helt fra meg jeg.. Til dere som klager på taket på 262C. Volvo lagde 262 også, altså det vanlige taket. Men hvor mye flaggskip er det igjen da når en Bertones ytre deler ikke skiller noe fra en vanlig 240? Taket er knallfint på disse bilene. Og det interiøret er jo som inni en bentley! Herligt! Reagerte på at så mye utstyr som det var i denne bilen at den ikke hadde disse digitale klokkene med frekvensvisning og temperaturvisning. En ting jeg lurer på.. Ble ikke Bertonen levert med takluke? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 B27 og B28 er ikke dårlige motorer, men de holder ikke på langt nær samme kvaliteten som rødblokka. B280 derimot er en motor med ufortjent dårlig rykte. ja, det stemmer.. må jo huske at mekanikerene på den tiden ikke var "skolert" i modulære motorer og denslags. videre, er alle folk for slappe med vedlikehold, noe de her kan være mer sensitive for. de krever rett viskositet på olje, samt god olje, mao. som nye biler krever nå for tiden.. peugot eller renault bygget jo videre på denne, så man kan faktisk få seg en b280 med 24v, om man hiver på fransk topp.. det ble også laget twinturbo utgave, eller kanskje det heter biturbo? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg