VolvoMan Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Det eder kaller jeg og ta vare på en Volvo. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Der har vi det riktige sitatet.! Selv om det vel skulle være hevet over tvil at denne motortypen ikke er så pålitelig og "stryktålig" som en "rødblokk", er vel bildet noe mer balansert, ja. Det må vel være visse grenser for hvor dårlig den kunne være, siden Volvo kunne finne på å bruke den så lenge... Men gudd for en herlig bil.. Er helt fra meg jeg.. Du kunne hatt lyst til å reise og kjøpe den, ikke sant...? Man kunne jo spare seg å registrere den, i hvert fall til den blir veteran... Til dere som klager på taket på 262C. Volvo lagde 262 også, altså det vanlige taket. 262GL - visstnok bare som 76-77-modell, før 262C kom - og etter hva jeg forstår praktisk talt bare til USA-markedet. Men hvor mye flaggskip er det igjen da når en Bertones ytre deler ikke skiller noe fra en vanlig 240? Taket er knallfint på disse bilene. Og det interiøret er jo som inni en bentley! Det faller meg lett å si at taket er litt "rart", men det er ganske flott også. Og jeg tviler ikke på at denne hadde vært fin å ha... Men jeg kunne godt tenke meg en gang å "lage" en 264 med interiør og detaljer i klasse med 262C og diverse andre forbedringer. En ting jeg lurer på.. Ble ikke Bertonen levert med takluke? Jeg skal ikke si 100% sikkert at det aldri forekommer. Men jeg tror det i prinsippet ble avstått fra dette, da taket allerede var så lavt at det ville bli i laveste laget innvendig hvis takluke skulle bygges inn. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Selv om det vel osv.... Ja da fikk jeg svar på hver setning :D Kjøpe bilen skulle jeg gjerne ha gjort hadde jeg hatt økonomi som tillatet det. Ender nok opp med det dobbelte av kjøpsverdien bare det å få den inn til norge. Blir stas å få vite hvor mye salgssummen ender opp med på denne bilen til slutt. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Du kunne hatt lyst til å reise og kjøpe den, ikke sant...? Man kunne jo spare seg å registrere den, i hvert fall til den blir veteran... Det er desverre ikke slik det fungerer. Eksempel: På flesland, har det blitt parkert en del rolls roycer, som aldri ble avhentet. Det er to rike brødre, som bare dumper de (helt fine biler), på flyplassparkeringen og ikke gidder å hente de der. Mener ene bilen stod der i to år. Iløpet av de to årene, hadde den blitt veteran. Det endte opp med at flyplassen kunne få bilen, men, saken var den at tollvesenet skulle isåfall ha tollavgifter fra innførselsdato - altså, før den ble veteran. mao.: Den dagen du innfører bilen til Norge, fra den dagen gjelder reglene (mao. tar du inn, før den er veteran, må du betale "vanlig" avgift). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Det er desverre ikke slik det fungerer. Eksempel: På flesland, har det blitt parkert en del rolls roycer, som aldri ble avhentet. Det er to rike brødre, som bare dumper de (helt fine biler), på flyplassparkeringen og ikke gidder å hente de der. Mener ene bilen stod der i to år. Iløpet av de to årene, hadde den blitt veteran. Det endte opp med at flyplassen kunne få bilen, men, saken var den at tollvesenet skulle isåfall ha tollavgifter fra innførselsdato - altså, før den ble veteran. mao.: Den dagen du innfører bilen til Norge, fra den dagen gjelder reglene (mao. tar du inn, før den er veteran, må du betale "vanlig" avgift). Iallefall er det ikke slik ved import av vanlig bil,å vente noen måneder før en betaler inn avgift slik at bilen har passert datoen for å bli 1 år eldre er jo helt vanlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Iallefall er det ikke slik ved import av vanlig bil,å vente noen måneder før en betaler inn avgift slik at bilen har passert datoen for å bli 1 år eldre er jo helt vanlig. tar man den da inn i hemmelighet først? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 tar man den da inn i hemmelighet først? neinei.Mulig der er annerledes på veteran da den ikke har bruksfredrag/samme avgifter da. En bekjent betalte inn avgift på en motorsykkel som ble stående uten skilter alikevel.Da fikk han en dag telefon ifra tollvesnet om den egentlig skulle registreres,for hvert år sykkelen sto uten skilter ble det slik at de skyldte han penger i for mye innbetalt avgift.pga bruksfradrag per år. Max bruksfradrag er vel 10 år,så hvordan det er på veteran vet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 tar man den da inn i hemmelighet først? må nesten ta den inn i all hemmelighet. Den Rolls'en som stod på Bergen Lufthavn Flesland hadde vel stått der i nesten 8 år , for beløpet som den stod skyldig i var mellom 200.000 og 300.000 kr. Så det en bør gjøre er å fly lavt gjennom tollen og gjemme bilen i en låve etc der den for være laget tørt osv... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 må nesten ta den inn i all hemmelighet. Den Rolls'en som stod på Bergen Lufthavn Flesland hadde vel stått der i nesten 8 år , for beløpet som den stod skyldig i var mellom 200.000 og 300.000 kr. Så det en bør gjøre er å fly lavt gjennom tollen og gjemme bilen i en låve etc der den for være laget tørt osv... Det var ikke 300 lapper i parkeringsavgifter da?yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Det er desverre ikke slik det fungerer. Eksempel: På flesland, har det blitt parkert en del rolls roycer, som aldri ble avhentet. Det er to rike brødre, som bare dumper de (helt fine biler), på flyplassparkeringen og ikke gidder å hente de der. Er dette noe som "eksentriske" rikinger gjør for å irritere tollvesenet og flyplassadministrasjonen, eller hva? Hvis man nå hadde reist og kjøpt denne 262en, hadde vel uansett mva blitt største avgift - og den er jeg på det rene med at man skal betale i det man har med bilen til landet. Men gjelder det virkelig resten (engangsavgift) også, hvis man venter, evt helt lar være å registrere bilen? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FINNI Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Jeg snakket med tollvesenet i uka som var i og med at jeg har lyst og hente en 262c fra nederland/tyskland el lign, og de sa til meg at det kun trengs og betale moms ved innføring ,så kan du lagre den til den blir veteran og betale engangs avg på 4000...et ellerannet. Men man vet jo aldrig med denne etaten,hva de sier og hva som er praksis kan jo være to vidt forskjellige ting... Siter DÆVEN , ENN Æ DA!!!!! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130106 http://thomasr.nvg.org/mortal.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Nå er det for sent - auksjonen skal visst ha blitt avsluttet. Det står ikke noe offisielt vinnerbud, men det høyeste jeg kunne se lagt inn, var 29000 dollar. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 29000dollar = ? Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 29000dollar = ? dollaren er på usle 6.1 nå tror jeg.. har ikke giddet å sjekke. http://www.dnb.no -> valutakalkulator 176900kr mao. + frakt (1000$ tror jeg i container) + mva + vrakpant, m.m. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Mva beløper seg dermed til 45-50000... Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg