ss242 Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 ca 240' norske høvdinger (med skilt), slettes ikke ille det for et samlerobjekt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Skulle hatt denne ja, men ikke på låven, men midt i stua :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Volvo_gutten Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Enn hvis en eller annen nisse kjøper bilen, setter på laksetrapp, lakkerer flammer, setter på alt som er uorginalt og setter på sånne stygge felger...LoL, da sliter`n :D :deng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Er du hard-core Volvo fanaticer så er det vel bare å handle da!Men det spørs hvor mye motoren er å spare på da. En motor som har stått i 25 år uten å brukes er ikke noe godt utgangspunkt. Og jeg ble litt overrasket når jeg så at speedo gikk kun til 140km/h... Trodde da det var litt mer futt i 262 bilene... :driving Glenn Bertonen min går til 130 miles... Med ny type dashbord, vart det sånn... :) Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Det er desverre ikke slik det fungerer. Eksempel: På flesland, har det blitt parkert en del rolls roycer, som aldri ble avhentet. Det er to rike brødre, som bare dumper de (helt fine biler), på flyplassparkeringen og ikke gidder å hente de der. Mener ene bilen stod der i to år. Iløpet av de to årene, hadde den blitt veteran. Det endte opp med at flyplassen kunne få bilen, men, saken var den at tollvesenet skulle isåfall ha tollavgifter fra innførselsdato - altså, før den ble veteran. mao.: Den dagen du innfører bilen til Norge, fra den dagen gjelder reglene (mao. tar du inn, før den er veteran, må du betale "vanlig" avgift). Dette er feil DaButcher... Jeg tok inn Bertonen min i 2005, det er en 1977 modell.. så lenge man betaler moms (25% av frakt, kjøps-sum,forsikringer, frakt fra kai og hjem++) så kan man vente til det gror mose på bilen (i 10-100 år for den del) før man betaler 1.gangs avgift. venter man til bilen er veteran, gjelder veteranbestemmelser. Simple as that. Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Sjukt bil! Hadde aldri trodd det fantes en sånn helt ny igjen! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Dette er feil DaButcher... Jeg tok inn Bertonen min i 2005, det er en 1977 modell.. så lenge man betaler moms (25% av frakt, kjøps-sum,forsikringer, frakt fra kai og hjem++) så kan man vente til det gror mose på bilen (i 10-100 år for den del) før man betaler 1.gangs avgift. venter man til bilen er veteran, gjelder veteranbestemmelser. Simple as that. begynn å fiks opp bilen din du. 262en :D. mer interessant lesestoff det enn denne diskusjonen :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Hadde ikke betalt så mye for den der for å ta den hjem, pille den sundt, kappe take av og bygge skikkelig 242 av den. Da hadde jeg heller betalt 200k for en 242 turbo bil som var gått like lite og var like strøken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Hadde ikke betalt så mye for den der for å ta den hjem, pille den sundt, kappe take av og bygge skikkelig 242 av den.Da hadde jeg heller betalt 200k for en 242 turbo bil som var gått like lite og var like strøken. Hva var det for noe?? Noen som har sagt at man skar bygge vanlig bil ta'n?;) Malone: Alt til sin tid, har noen prosjekter på gang, hehe... Driver med en 242 med B21at, en Renault 8 fra 1963, en 242 fra 1975, Bertonen fra 1977 + masse anna;) Ting tar tid! Begynner til høsten tenker jeg, hvis alt klaffer=) Må få tak i en byttemotor imens jeg overhaler den som har sitti der.. Hehe.. bare det er jo no drit! Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Det var det som hadde skjedd viss jeg hadde fått den bilen i mine hender. De er bortimot det styggeste volvo har komt ut med av 200 serien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Det var det som hadde skjedd viss jeg hadde fått den bilen i mine hender. De er bortimot det styggeste volvo har komt ut med av 200 serien. Enig med deg.. Den er ikke pen! Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 det eneste "negative" med en 262 c er jo den lille sideruta. Men JEG synes fortsatt at en 262c er 1000 ganger fetere enn en vanlig 244. Men som sagt litt lenger oppe her , så er vel en original 242 turbo med alt utstyr minst like tøft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Hadde c-stolpen vært lik som på 242 hadde den vært dritpen! En taksenka 242 kjører fort selvom den står stille! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 B27 og B28 er ikke dårlige motorer, men de holder ikke på langt nær samme kvaliteten som rødblokka. B280 derimot er en motor med ufortjent dårlig rykte. et problem som var på mange av motorene i 262C bertone når dei var nye, var at motorblokkene ikkje var gjort skjikkli rein etter at dei var støypt og støypesand låg igjen i blokka, så etter en stund når motor var tatt ibruk kom støypesand la med olja og i oljepumpa, kjilte seg fast i oljetrykks-regulerings ventilen på olje pumpa og motor mysta oljetrykket på lavere turtal..eigerne såg oljelampa lyste og kjørte forsiktig til verksted på lavt turtal for dei trudde dei sparte motoren, men det var det værste dei kunne gjer for då var de for lite olje trykk...sittat ifra en artikkel om 262c bertone som ej fan i et svensk veteranblad en gong.. Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.