Gå til innhold

erfaringer fra ebay.co.uk???

Ranger emnet

Finni84

Anbefalte innlegg

ser at man kan få kjøpt en pioneer AVH P7500 der til ca 200euro inkl frakt fra kina. Kan dette stemme????Veldig mye billige spillere der men redd alt bare er svindel.

http://cgi.ebay.co.uk/Pioneer-AVH-P7500-IN-DASH-DVD-MP3-TV-TUNER-TOUCH-SCREEN_W0QQitemZ9735738274QQcategoryZ75327QQrdZ1QQcmdZViewItem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde ikke så fælt mangen + i karakterboka, bare positivt da vel og merke.. Tar den europeisk radio da? Den der var litt nice og da... :thumb

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompis av meg har handlet masse ting på ebay (men aldri elektriske ting da) , gått som hakke møkk - ikke noe trøbbel noen gang.

off-topic : denne tråden er vel feilpostet ..(?) ;)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være forsiktig med å handle på Ebay osv. Lurt å være skeptisk og sjekke om de har fått god karakter fra andre nordiske land osv.

Et lite eksempel; jeg fant en bil jeg hadde lyst på i England (bilen hadde ratt på venstre side), det var en VW Tuareg med absolutt alt utstyr og bilen skulle være i perfekt stand. Prisen uten toll og avgifter var rett under 70.000, noe som er mange ganger billigere enn alle andre biler i tilsvarende stand. Jeg sendte mail til vedkommende for å spørre hvordan det kunne ha seg at bilen var så billig. Da fikk jeg til svar at hvis jeg var interessert så kunne jeg overføre 1000 euro til han, så ville han sende bilen over til Norge med en bilfrakter og jeg kunne sjekke bilen i 3 dager her i Norge. Var jeg ikke fornøyd så kunne jeg sende bilen tilbake for hans regning og jeg ville selvfølgelig få refundert de 1000 euro. Jeg svarte tilbake at jeg kunne sette meg på flyet neste dag å møte han på flyplassen for å se på bilen, men da ble det stille og har ikke hørt fra han siden. Dette var selvfølgelig et forsøk på å svindle til seg penger fra godtroende kjøpere som falt for fristelsen til å gjøre et "kupp".

Det er noe som heter "er det for godt til å være sant, så er det som regel det"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var svindel. Auksjonen er stoppet, og selgeren er oppført som "No longer registered with eBay". På AVS.Com er det veldig mange som kaller eBay for Fleabay... Jeg har kjøpt veldig mye der selv, men bare av selgere med masse karakterer i boka og god historie. Hvis man er forsiktig og bruker huet, pleier det å gå ganske greit. Men som P.T. Barnum uttalte: "There's a sucker born every minute." Så en del blir lurt av de få råtne eplene som er i kurven (få i forhold til det totale antallet selgere.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det er svindel, mulig selgeren bare har nektet å selge til den prisen.

Men en regel er at hvis man handler fra ebay så bør man holde seg til store selgere. Da kan det være mye å spare.

Sjekket prisen på en 4-kanals Audiobahn A6004T, 2395 her. Butikker på ebay tok 120 dollar, det er ca 1300kr ferdig fortollet inkludert frakt.

Det er en grei besparelse prosentmessig.

Men det er dessverre ganske mange som ikke vil sende utenfor USA/Canada.

Er mange eksempler på ting man kan få til en brøkdel av prisen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider