Gå til innhold

Neonlys under dashen

Ranger emnet

maartn

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å sette på neonlys ved bena, bare sånn showoff kos:P vet ikke om det passer helt bmw, men har hvertfall kjøpt meg lys, bryter osv. Men hva er beste måte å koble dette på? Og noen som vil forklare hvordan det gjøres?:>

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det brytere for lys osv i dørene? For da kan jeg gi deg 2 muligheter.

først den jeg brukte:

Koble en kabel fra dørbryteren som gir 12V når dørene er åpne til styrestrøm utgangen på et relè, deretter kobler du til konstant 12v på den pinnen som får strøm når bryteren slår over. Koble 12V på lyset igjennom der og - fra både lyset og relèet ett eller annet sted som gir jord... rele.gif

Det blir noe som bildet over, men med noen justeringer:

12V+ = 12V +

Remote turn on Lead = dørbryteren

Jord = Jord

Additional Accessories, Fan 1/2 og Amp osv = +12V inn i neonlyset. Jording gjør du separat, gjerne sammen med jordingspunktet til relèet..

Dette gir deg, sammen med 2 Relèer muligheten til å koble lysene slik at de går av og på uavhengig av dørene. Kun venstre lys med venstre dør osv...

Med Rele trenger du heller ikke bryter, da alt går automatiskt. Dog, du får IKKE muligheten til å ha på lysa mens du kjører eller dørene er lukket.. (Noe som ikke er lovlig, etter hva jeg vet...? Correction anyone?)

Videre kan du koble det helt likt, men den som er 12V+ kan kobles til 12V+ når taklyset er på, slik at du skrur på med taklyset, enten ved hjelp av at dørene går opp, eller at du skur det på selv...

har en til, bare koble +12V fra batteri til bryter, videre til lys, og jorde lyset som normalt..

For all del, i ALLE eksemplene, HUSK SIKRING!

Jeg fikk ihvertfall bilen min igjennom EU-kontrollen + etterkontrollen med den første metoden... Vet ikke om de sier noe eller jeg?

Lykke til!

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen bryter i døren nei, har kjøpt meg en bryter jeg skal ha i midtkonsollen.. virket litt avansert for meg det der.. spørs om jeg får det til ;( men kan jeg ikke enkelt å greit legge kabel fra batteriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, er bare snakk om hvor harry grensen skal gå.. kunne godt tenkt meg en varm farge, så da blir jo hvit litt rart.. men skal se på det.. klør bare etter å gjøre noe med bilen.. og siden hele lønna gikk til sydentur blir det ikke noe særlig mods før over sommeren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...