volvo-r-sport Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Jeg kjører med FT i 240n min, har M46 kasse og 3.54 i utveksling. Jeg kunne godt tenkt meg 3.15 eller noe sånt. Da har jeg rundt 2000rpm når jeg ligger i 80 på overdriven. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Jeg kjører med FT i 240n min, har M46 kasse og 3.54 i utveksling. Jeg kunne godt tenkt meg 3.15 eller noe sånt. Da har jeg rundt 2000rpm når jeg ligger i 80 på overdriven. Eeh... med 3.73:1 og M46'n i OD gjør turbovogna ca 90km/t @ 2000 rpm Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Eeh... med 3.73:1 og M46'n i OD gjør turbovogna ca 90km/t @ 2000 rpm han vil vel kjøre på 500rpm i 200km/t :P sjekk her folkens: http://www.volvo-power.net/div/fartberegning_etter_turtall.xls om noen samler utvekslingsdata på girkasser, bakaksler, etc. kan jeg gjerne lage en webbasert kalkis som regner ut. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Eeh... med 3.73:1 og M46'n i OD gjør turbovogna ca 90km/t @ 2000 rpm Forutsatt at ikke bilen har hjul med spesielt stor rulleomkrets, mistenker jeg her at det må være en betydelig speedometer-feilvisning som ikke er tatt i betraktning. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Turbovogna går på 235/45-17. Da jeg kjøpte bilen hadde den en alvorlig feilvisning på speedo og 3.54 i bakakselutv. (75 på speedo var 90 på veien) jeg måtte opp i 140 på speedoen for at od'n i det hele tatt skulle ta tak. Med 3.73 passa speedometeret med trafikken og diverse målebokser. OD er nesten defekt, men behagelig fra knapt 80 km/t og oppover. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Turbovogna går på 235/45-17. Da jeg kjøpte bilen hadde den en alvorlig feilvisning på speedo og 3.54 i bakakselutv. (75 på speedo var 90 på veien) jeg måtte opp i 140 på speedoen for at od'n i det hele tatt skulle ta tak. Med 3.73 passa speedometeret med trafikken og diverse målebokser. OD er nesten defekt, men behagelig fra knapt 80 km/t og oppover. da sitter det feil speedometerdrev i girkassen i forhold til bakakslingen. Lett å bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Med 3.54 utveksling var bilen ubrukbar. Da er det lettere å bytte til riktig bakaksling. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.