Gå til innhold

er dette no å spare på?

Ranger emnet

jeg ruller

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjører med FT i 240n min, har M46 kasse og 3.54 i utveksling. Jeg kunne godt tenkt meg 3.15 eller noe sånt. Da har jeg rundt 2000rpm når jeg ligger i 80 på overdriven.

Eeh... med 3.73:1 og M46'n i OD gjør turbovogna ca 90km/t @ 2000 rpm

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh... med 3.73:1 og M46'n i OD gjør turbovogna ca 90km/t @ 2000 rpm

han vil vel kjøre på 500rpm i 200km/t :P

sjekk her folkens: http://www.volvo-power.net/div/fartberegning_etter_turtall.xls

om noen samler utvekslingsdata på girkasser, bakaksler, etc. kan jeg gjerne lage en webbasert kalkis som regner ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbovogna går på 235/45-17. Da jeg kjøpte bilen hadde den en alvorlig feilvisning på speedo og 3.54 i bakakselutv. (75 på speedo var 90 på veien) jeg måtte opp i 140 på speedoen for at od'n i det hele tatt skulle ta tak.

Med 3.73 passa speedometeret med trafikken og diverse målebokser. OD er nesten defekt, men behagelig fra knapt 80 km/t og oppover.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbovogna går på 235/45-17. Da jeg kjøpte bilen hadde den en alvorlig feilvisning på speedo og 3.54 i bakakselutv. (75 på speedo var 90 på veien) jeg måtte opp i 140 på speedoen for at od'n i det hele tatt skulle ta tak.

Med 3.73 passa speedometeret med trafikken og diverse målebokser. OD er nesten defekt, men behagelig fra knapt 80 km/t og oppover.

da sitter det feil speedometerdrev i girkassen i forhold til bakakslingen. Lett å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider