kao Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Hallois Er det noen her som vet hvordan en proff lakkboks er å hvordan man kan etterligne den på enkleste å billligste måte. skal det være utsug for å få ut lakkstøv ? skal det være filter for luft som blir sugd inn i bokksen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Det er ikke bare bare. Hva er billig? Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kao Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 hmm.. billig er tja 1000-2000,- ser for meg en treramme innkledd med plast å et par brukte radioator vifter til utsuget.. eller noe sånt. foresten så er du drit go i air brushing :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Med et slikt budskjett bør du ha et rom, som du kan endre. Ingen byggekostnader. Ting som er viktig er belysning. Mer en du aner. Temperatur. Avluftning, punktavtrekk. Dette må være kraftig nok, til å frakte vekk "overspray" Så en radiatorvifte ville nok være ubrukelig. Du bør også ha filtrert innlufting. Slik ikke støv finner veien inn i lokalet. Beliggenhet er viktig, om du har lyst å beholde glade naboer :op Bruk av heldress, er også like viktig. For det er klær som drar med seg mest støv. Pluss dressen er billigere enn vanlige klær. Tog du an :) Om det er en plass som gir mulighet for å fukte golvet er en fordel. For da vil støvet legge seg. Klart det er ikke bare bare, men det er ting du kan gjøre for å få. Et brukbart bra resultat. Alt etter hvor kresen en selv er. Bla bla ukebla OT Snart starter jeg med bilen min. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xZoPpY Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Skulle gjerne ha leid en lakkboks eller rubbhall i bergensområdet, 9-11 Juni eller 16-18 Juni. Noen som aner om noen som kan hjelpe meg, gi meg en lyd på PM. Takk! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-Power Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Jeg har også tenkt på det samme med bygging. Det bør jo være rister i gulvet som det er hullrom under og rør som går ut fra lakkboksen slik at sprøytestøvet blir sugd ut. sprøytestøvet faller jo ned mot gulvet. Har tenkt på plastplater på veggene å taket + masse lysarmaturer Og kanskje vifter i veggene for max avsug som stenges etter sprøytinga. Siter 1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤ 1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤ 1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Noen som har noen forslag til hva slags vifter man kan bruke til dette formålet?. Kjøpe seg en ventilator på Ikea ? ;). hehe. Bør vifta stå høyt opp eller lavt ?. Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Er det punkt avtrekk. Eller romavtrekk du tenkte på? Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Romavtrekk.. . Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 jeg har hørt at proff lakkbokser koster ca. 1 mill. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-Power Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Sprøytestøvet er jo tungt og faller mot gulvet. Tror det blir best med vifte ganske langt ned. Siter 1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤ 1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤ 1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤ 2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Pappa hadde en lakkboks på verkstedet sitt før, og viftemotoren til innblåse delen var på 5,5 kw! Kanskje litt overdimensjonert.. Men det må en ganske kraftig vifte til hvis man vil ha skikkelig overtrykk i rommet.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Partytelt fra biltema, 3*9meter;P Funker fett, er ikke veldig sundt i lengden, men går fint med kullfibermaske. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xZoPpY Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Partytelt fra biltema, 3*9meter;PFunker fett, er ikke veldig sundt i lengden, men går fint med kullfibermaske. Hvordan er det med ventilasjonen da? Noe utblåsning du trenger her eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ol'skool'opel Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Eg vurderer å bygge lakkboks i eit redskaphus på gården vår:P Har god plass etter det blir ryddet ut. Det er ganske stort så tenkte å bygge ett rom inne i bygget med bjelker, plast ev. isopor for å varmeisolere litt(litt stress å varme opp heile driten:P). Det er betonggulv, mulighet for å fukte gulvet. Som dåke kanskje ser på antall innlegg e eg ganske ny på både, mekking å lakking, men har lest mye bilblad å på forum. Har lakka ein bil med benga for å venne meg til bruken av sprøyte. Unnskyld viss eg virke grønn og spør dumt:P Avlufting, innlufting, hvor viktig er dette? Hva mener dere med punktavtrekk/romavtrekk?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg