sugekopp Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Du kan i grunn bygge deg lakkboks selv på en låve med bare et luft tett "ballong telt" Viktigste er avsug, ovenifra og ned, varme og lys du må IKKE nødvendigvis klare 70grader. dette er bare for hurtig tøring. har du 45grader over 5 timer er dette mere enn godt nokk. Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Jeg brukte garasjen når jeg lakkerte motor rommet, og da plastla jeg alle vegger og tak, også vasket jeg gulvet grundig, og la plast over der som jeg våtet.. Deretter trilla jeg inn bilen, vaska den med tynner osv.. når alt inni var vått ennå brukte vi panelovner og hadde 35 grader konstant og hadde inn friskluft med vifte + filter.. Det ble ganske så tåkete inni der.. men det ble et supert og støvfritt resultat.. Ble sig en ubetydelig plass grunnet at kompressoren kutta og trykket falt.. en ting til er å ha "jævli" bra lys! vi hadde bra med lys og da så vi alt selv om det var litt tåkete.. :) Funker greit det, men nå sendte jeg bilen på proff lakkverksted for å ta bagagerommet og utvendig.. seff ett pluss hvis man har råd :) Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 når eg lakkerte motorrom og inni coupeen i bilen min lakka eg i låven, på tregulv, sopte litt bare... med partyteltet over uten 1 og en halv vegg... ble veldig brukende resultat (nå snakker eg om motorrom og invendig da...) men har lakka en del i hønsehuset som har vært fult brukendes... har også hellakert en ford curior i garasjen... uten avsug og uten varme... går helt fint å lakke uten å sette den på "tørk" i 60 grader... husker at siste bilen vi lakka på gamlejobben bare skrudde av boksen etter vi hadde vaska sprøyta og gjekk heim... var tør uansett dagen etterpå... Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Henrik Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 du kan få en lakkboks fra tre hundre tusen Siter Chevrolet Nova 1969 350 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fanatic124 Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Eeeeh, må bare nevne når dere begynner å prate om en masse panelovner og lysarmaturer i hytt og pine. Er det OVERHODE noen her som kjenner til EX (eksplosjonsfare) eller? Bruk av feil elektrisk utstyr inne i en lakkboks kan gi katastrofale følger. Man skal egentlig også fjerne all statisk elektrisitet fra kroppen før man går inn i lakkboksen, og jorde seg selv ikke minst MENS man lakkerer. Lakkstøvet er meeeeget lettantennelig i det rette forholdet, og det kan gå galt før du rekker å si kake. En liten gnist er mer enn nok...! Dette er kanskje litt offtopic men et viktig poeng! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Kult :) men ikke alt som brenner vøtt.. vannbase ftw og klarlakk 2k ftw :P har da ikke dødd jeg.. skulle tro det var støvet som tok liv av meg men... masse panelovner, en varmluftsvifteovn, sig i kjeften og kompressor.. hehe lever jeg xD Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 får også lakkbokser fra 150k og opp..... jeg handler vel for privat bruk til sommern.. :) Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 får også lakkbokser fra 150k og opp..... jeg handler vel for privat bruk til sommern.. :) Jeg har også planer om å ta inn lakkboks til privat bruk. Hvis flere har lyst på så kan vi samordne bestilling. Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 hvorfor bare ikke høre med div firmaer om dem skal bytte ut lakkboksen ? fra tid til annen kommer man over slike og da er det til og med være sånn at man får dem gratis om man plukker dem ned selv ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 ja for det er jo ikke lite arbeid å plukke ned en lakkboks. brannfare er ikke noe å bry seg med. bruker lakkboksen til røykerom siden det er så bra avsug der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 men det er jo en vinn vinn situasjon ! hadde jeg hatt litt mer plass enn jeg har nå så hadde jeg glatt hentet en her i Tromsø ! men har bare 90kvm så er litt begrensett hva man har plass til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 kan få prøvd ok tat noen bilder av det fattern bygde for mangfoldige år siden og han har lakert godt over 400 biler inni der og det har ikke blit noe dritt va det hehe han skal lakere bilen min der om noen år men da tror jeg at det alle visftene skal stå og gå en uke eller to først for det har ikke blit lakert noen bil der på snart 10 år så er vel en god del støv og drit som skal frem. Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 hva med og lage en ganske tett plast-firkant på størrelse med en garasje? så har man glidelåsdør for og komme inn, så har man en kraftig varme vifte med filter i taket så stikker man bare hull i plasten der man vil ha "avtrekk". da får du jo overtrykk og støvfritt som bare det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 i en lakkboks er avtrekket i gulvet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 så setter man ballongen oppå en noen paller og stikker hull under:) må da funke bra det..:) sikkert ikke hvis man være extrem da og få absolutt perfekt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg