Gå til innhold

Trenger litt tips-veilledning, komp.sett i A-stolpe

Ranger emnet

Zetec

Anbefalte innlegg

Har planer om å montere ett komp.sett i A-stolpen, det er en Fusion JL-525C og dette veier endel.

Det er kommet så mye rart på markedet, at kanskje det kan være verdt å prøve å gjøre det enkelt for en gang skyld ;)

Hva bør jeg gjøre?

Planen var som dette:

DSC00399.JPG

Og her har jeg gjort klar ringen:

Denne har samme størrelse som komp.settet utvendig.

DSC00400.JPG

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor du vil ha 5,25 i a-stolpe! det ser jo ut som du har allverdens plass på dashbordet,skal du ha mellomtoner i a-stolpe,så hadde jeg gått for ett 3" ellement,med den lille plassen 5,25" får i a-stolpen,så blir det ikke midbas ut av den alikevel....

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha noe midbass utav den, og nei jeg har langt ifra allverdens plass på dashen.

Har trøkka oppi en av de minste coaxialene til pioneer, og de går nedi med ett nødskrik, og lyden er elendig i tillegg ;)

Og av den serien jeg benytter er det minste elementet 5,25" derfor så blir det akkurat det :)

Har samma settet bak, samt to 10" subber som skal monteres midt mellom setene foran, i ryggen der altså..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay....men det er vel kanskje bedre å bygge an "baffel" oppe på dashen,for å så felle inn 5,24" der....

Ville jo helst slippe å kutte så mye i dashen da, for da må den demonteres, og det er mer jobb enn jeg har tid til nå.

Men får jo se hva andre kan komme med av tips på a-stolpe ideen. hehe

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mulig å gjøre det slik på førersiden, sånn som du ser det der, men på passasjersiden er det ikke like høyt for å si det sånn, og da vil det bli litt teit å lage en sånn oppå også...

Men får se hva jeg kan få til..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De elementene der fortjener en skikkelig montering og skal du ha de der oppe så ville jeg ha laget en pod til å sette oppe på dashen i den nedsenkingen som er helt til venstre på dashen også fellt diskanten inn i a stolpen.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De elementene der fortjener en skikkelig montering og skal du ha de der oppe så ville jeg ha laget en pod til å sette oppe på dashen i den nedsenkingen som er helt til venstre på dashen også fellt diskanten inn i a stolpen.

Regner med at dere mener slik som dette..

Førersiden:

DSC00404.JPG

Passasjersiden:

DSC00405.JPG

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... 5,25" i a-stolpen hørtes drøyt ut.... Ville også plassert dem på dashen... Slik er det blitt gjort i poloen min:

stand5.jpg

Nå skal det sies at jeg forstår problemet/utfordringen med forskjellig høyde på dashbordet... Poloen har litt av det samme (dog nok så lite), så mine høytaler-stands er helt forskjellige, for at høytalerene nettop skal stå mest mulig likt.

har brukt disse i over et år, og er godt fornøyde med løsningen.. Da trenger du heller ikke kutte noe som helst i dash'en. De ligger bare over som to klosser. En genial løsningen. Mener nå jeg, da... :cool:

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som planen er nå er å sette de oppå dashen, men med samme vinkling, dvs at "kassen" står på dashen men går opp på a-stolpen om du skjønner.

Sånn at jeg beholder samme vinkling som på bildet, men all tyngden hviler oppå dashen :)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider