Gå til innhold

900W RMS og 60A sikring

Ranger emnet


zews^^

Anbefalte innlegg

Jo, det er fullt mulig det. Forsterkeren har høyst trolig en DC-DC konverter som mater forsterkeren med en høyere DC-spenning.

 

Et overslag med 900W RMS i 1 ohm for monoblokken (antar at denne er designet som ei stereoblokk, men kjøres som push-pull/brokoblet):

 

Med 900W RMS i 1 ohm gir dette en spenning på 42.43V.

Dette gir en belastning for sikringen på 21.21A

 

Minuset med denne DC-DC konverteren er at batteriet belastes med kraftigere strømpulser/trekk.

 

Hvis dette du skisserer her er virkelighet vil jeg ha den funksjonen på komfyren min, varmtvannstanken og alle ovnene mine.

Tenk så smart, bare å transformere spenningen opp til 1100volt så får jeg 6000 watt varme ut av 2000 watt strømtrekk.

Kjipt at bare bilstereoindustrien har oppdaget denne løsningen.:hammer

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet hva Audison står for, vi som bruker det å har testet flere serier de siste 10 år .

Når det gjelder drømme watt er det vel andre merker som står i spissen der Pål .

 

Mvh

 

Er jo absolutt INGEN tvil om at forsterkeren er bra! Men jeg synes at det er merkelig at en produsent som Audison muligens overdriver antall watt forsterkeren leverer. Synes også det er merkelig at denne forsterkeren med 60A sikring klarer å dra så mye strøm som den gjør, men som BemmerZ1 sier, så tåler sikringen høy strøm over liten tid.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig du har rett, å gå så teknisk inn på det får noen som har mer greie på det enn meg gjøre:)

 

Men jeg tror fortsatt ikke noe på at en amp med 60A sikring kan levere 900 watt RMS @ 2 ohm:) Mulig den klarer det i peak, men ikke kontinuerlig og det er vel en gitt norm for hvordan man måler RMS, eller?

 

så vidt jeg vet er standaren at den skal stå på i minimum 10 minutter på RMS effekten uten å ta skade av det.

 

Ole_Martin: om sikringen hadde stått på sekundærsiden ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LRx 1.400 er vel en av de få Audison forsterkerne som ikke helt har klart oppgitt effekt ved målinger. Husker jeg ikke feil, målte et av de tyske bladene denne forsterkeren til rett under 900W. Det som derimot er mye viktigere og som gjør denne forsterkeren ganske rå, er hvor mye strøm den gir. Var vel Lyd og Bilde som målte denne til 220 ampere.

 

Ville ikke brydd meg så mye om den yter 900 watt eller ikke. Nyt heller det faktum at du har en av de absolutt beste monoblokker på markedet til å gjengi musikk. Den står ikke mye tilbake, om noe, for selv vesentlig dyrere konkurrenter.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke brydd meg så mye om den yter 900 watt eller ikke. Nyt heller det faktum at du har en av de absolutt beste monoblokker på markedet til å gjengi musikk. Den står ikke mye tilbake, om noe, for selv vesentlig dyrere konkurrenter.

 

mvh

 

Glenn

 

Nettopp! Dette er et moment så utrolig mange glemmer. Det er jo gjerne musikk man skal gjengi, ikke rene basstoner dagen lang :???:

 

Folk ser oppgitt ut på meg når jeg nevner at subene mine tåler 200W rms og forsterkeren kun leverer 440W rms til de subene...

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LRx 1.400 er vel en av de få Audison forsterkerne som ikke helt har klart oppgitt effekt ved målinger. Husker jeg ikke feil, målte et av de tyske bladene denne forsterkeren til rett under 900W. Det som derimot er mye viktigere og som gjør denne forsterkeren ganske rå, er hvor mye strøm den gir. Var vel Lyd og Bilde som målte denne til 220 ampere.

 

Ville ikke brydd meg så mye om den yter 900 watt eller ikke. Nyt heller det faktum at du har en av de absolutt beste monoblokker på markedet til å gjengi musikk. Den står ikke mye tilbake, om noe, for selv vesentlig dyrere konkurrenter.

 

mvh

 

Glenn

 

Var liksom at den mest sannsynlig ikke klarte oppgidde spesifikasjoner som overasket meg siden den kom fra Audison. Antall watt er ikke akkurat det jeg bryr meg mest om, jeg skal spille musikk, ikke stille i noen SPL-konk. Forsterkeren i kombinasjon med min VGW-10 er ihvertfall noe av det beste jeg har hørt :)

 

Må vel prøve å skaffe meg LRx 4.300 snart også :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei....

dette med forsterkere og strømtrekk er et inntresant tema..

 

Altså. Forsterkeren din er i istand til å levere den effekten den er oppgitt til.

Hvis du spiller en sinustone og gir jærnet så vil sikringen ryke.. Da etter at de interne kondensatorerene er tomme. det er DA trafoen begynner å jobbe for full sving..

 

Grunnen til at de har gjort som de har gjort er at man aldri når trafoens maksimale belastning med dynamisk musikk...

I vanlig tekno musikk så er det MINST 10 db dynamikk område i bassstøta.

Så det betyr at trafoen bare jobber med å lade opp kondisene. Så det er kondensatorene som tar støta når de kommer kraftige peaks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei....

dette med forsterkere og strømtrekk er et inntresant tema..

 

Altså. Forsterkeren din er i istand til å levere den effekten den er oppgitt til.

Hvis du spiller en sinustone og gir jærnet så vil sikringen ryke.. Da etter at de interne kondensatorerene er tomme. det er DA trafoen begynner å jobbe for full sving..

 

Grunnen til at de har gjort som de har gjort er at man aldri når trafoens maksimale belastning med dynamisk musikk...

I vanlig tekno musikk så er det MINST 10 db dynamikk område i bassstøta.

Så det betyr at trafoen bare jobber med å lade opp kondisene. Så det er kondensatorene som tar støta når de kommer kraftige peaks

 

Ja det er nok noe i dette :) Hmm.. Tror jeg må satse på teknisk fagskole og muligens ingenør etter læretiden så jeg skjønner litt mer også :D

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår