Gå til innhold

Autronic spørsmål... (I volvo 240)

Ranger emnet

Ben are

Anbefalte innlegg

For det ha lite for seg å kjøre enkle løsninger for å få ting sammen. MSD funker fett sammen med SMC sprutet. Du skal ikke kjøre fordelerløs tenning?

Har ingen dårlige erfaringer med å bruke fordeler, så lenge du har en coil som holder! Er ingen enkel løsning heller, mere snakk om å bruke fordeler løst kan være overkill i de fleste tillfeller????

KRB kjørte med fordeler og en coil på den blåe audien sin... 600HK... holder det for han så holder det nok for meg også!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler kan da seff funke bra til alle bilbygg! Hva kjører alle amcarbygg (mange dragstere feks) med da? :D

Uansett - ben are, regner med du har tittet på msdignition.com - de har jo masser av solide coiler etc.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke lengre en rundt 300 på hjula i første omgang! Altså ingen værsting.... Men har andre ting på bilen som balanserer ut den lave effekten. Men pga svake ledd så blir det slik!

Speks er forøvrig: B23ET, Selvportet 531 med 38mm eksos ventiler, miraslipte ventilseter. VX3 kam. KRB grenrør med GT3071R turbo, stor cooler, GLT innsug, 500cc dyser, M5 3,8L Clutsj. Getrag, AUTRONIC SMC.

Bygger egentlig bilen mest for å overbevise sjefen (Volvo frelst) at en 240 KAN gå fort!!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart, men så krever det en god del mer bygging også da. Hvis man klarer seg uten fordeler-signalet (home signalet) er jo dataspruten jævli enkel å få opp å kjøre om ikke annet for en periode mens man tester ting!

Jeg er spent på coiltestingen din ben are , rapporter så fort du finner ut om biltema's coiler duger eller ikke er du snill!

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt overkill med coilpacker i forhold til fordeler. Jeg kjører med fordeler, MSD 6A sluttrinn og MSD coil. Funker som faen det. Men nå har jeg kun benka 234 hk....

Tror ikke biltema coile er noe å bruke i dette sammenhengen.

Bruker biltemas "høyeffekt" coil på en BMW til en kompis av meg... Den bremset vi 300HK på hjulene med. Ingen problemer det! Så til den effekten trenger jeg ikke noe dyre MSD deler..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider