Ezo Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Satt og vurderte om jeg skal ta banen eller kjøpe en vinterbil når tida kommer. På den ene sida kan jeg ta banen som koster rundt 750kr i mnd og får meg på jobb på 45min, ellers kan jeg kjøpe en billig-dritt-bil og komme meg på jobb på ca 30min med radio og varmeanlegg og alt "luksus". Men noen som har et tips til hvilken bil jeg kan gå for som er billig å forsikre, i drift og kjøpet av selve bilen? Tenkte veldig tidlig golf ellerno, men hvordan er de å forsikre? Tenke også 240 siden jeg jobber hos Bilia, så om det skulle skje no, så har jeg deler... Men hvordan er de i bensinforbruk? Noen tips til andre biler? Husk at det skal være så billig som mulig. Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 ville igrunn satset litt på en toyota corolla 86/87.. de er billige på alle måter.. Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 avhenger vel helt av hvilken modell golf du kjøper. altså gti, vr6 eller bare vanlig osv.. Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-zlurv- Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Nissan sunny 81-89, billige biler, og billige i drift :) Siter - 86 Nissan Bluebird Turbo SR x 90 Mazda 626 x 86 Nissan Laurel 2.4 (Med coilovers) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Sånne 85-89 toyotaer og datsuner er vel ofte ganske rusten, og ikke verdt sveise på.. Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Er der turbo på bobla de suzuki ac 50?? Har du flere bilder av den? Den så sinnsyk fin ut:) Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 ford fiesta fra 84-89 driftsikker,billig i drift og billig forsikring.pluss billigedeler og meget lett skrudd, bytta kun et hjullager på min, hadde den i 2,5 år, svikta alldri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Ford Fiesta 1.1 er ett godt forslag ja, gode og driftsikre biler.. Men personlig blir det for usikert for meg, kjøp en sliten 240 eller 740.. Forbruk her er mellom 0,7 - 1,2... Ca. snitt blir en liter:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_erik Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Ville aldri kjørt rundt i en gammel, liten bil. Du er ferdig om du treffer noe... Ville satset på noe litt større, som f.eks. 240. Kan jo kjøpe B21-motoren, så sparer du muligens litt bensin også. ;) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 ja, 240'en er favoritten egentlig, men lurer litt på bensinforbruket... 0.8, 0.9 takler jeg, men over litern, begynner det å bli ikke-så-billig-i-drift-bil. Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l1th1um Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Anbefaler Fiat Uno 1.1ies (47 hk). De er billige i innkjøp, de er (relativt) driftsikre, rimelig forsikring og de bruker lite bensin. Stortsett alt kan fikses selv. En liten bil med mye sjel. :) Siter [-] 01` Ford Mondeo 2,0i [x] 99` VW Golf IV 1.6i - Solgt [x] 93` Fiat Uno 1,1iES - Solgt "Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals ... except the weasel." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Mange gode forslag her, jeg ville bare si at det kan være lurt å sjekke deletilgang FØRST, f.eks. hos biltema. Det er jo mulig å bygge seg en golf eller 240 med biltemadeler omtrent, og dette er store pluss. Vet ikke hva slags delepriser du får hos bilia, men erfaringsmessig så slår vel biltema det meste:) Jeg liker å anbefalle saaber til alt mulig, en gammel 9000 hadde kanskje gjort seg, de uten turbo bruker ikke så mye bensin, delene er relativt billige men forsikring koster kanskje litt. I tillegg er det en stor bil som faktisk er brukende til andre ting enn frem og tilbake til jobb-bil:) Pirat i helgene?;) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 satse på en toyota corolla....eller golf ,eller audi 80....dåæmgår billi som f****.volvoen ska du slite med å få under 1liter på mila Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Volvo 240 under milen, tja... :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 fiat uno er desidert billigs uansett hva. (1,1liter eller 1,5) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg