Gå til innhold

Den ultimate billigbilen

Ranger emnet

Ezo

Anbefalte innlegg

Satt og vurderte om jeg skal ta banen eller kjøpe en vinterbil når tida kommer. På den ene sida kan jeg ta banen som koster rundt 750kr i mnd og får meg på jobb på 45min, ellers kan jeg kjøpe en billig-dritt-bil og komme meg på jobb på ca 30min med radio og varmeanlegg og alt "luksus".

Men noen som har et tips til hvilken bil jeg kan gå for som er billig å forsikre, i drift og kjøpet av selve bilen?

Tenkte veldig tidlig golf ellerno, men hvordan er de å forsikre? Tenke også 240 siden jeg jobber hos Bilia, så om det skulle skje no, så har jeg deler... Men hvordan er de i bensinforbruk?

Noen tips til andre biler? Husk at det skal være så billig som mulig.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, 240'en er favoritten egentlig, men lurer litt på bensinforbruket... 0.8, 0.9 takler jeg, men over litern, begynner det å bli ikke-så-billig-i-drift-bil.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Fiat Uno 1.1ies (47 hk). De er billige i innkjøp, de er (relativt) driftsikre, rimelig forsikring og de bruker lite bensin. Stortsett alt kan fikses selv. En liten bil med mye sjel. :)

[-] 01` Ford Mondeo 2,0i

[x] 99` VW Golf IV 1.6i - Solgt

[x] 93` Fiat Uno 1,1iES - Solgt

"Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals ... except the weasel."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag her, jeg ville bare si at det kan være lurt å sjekke deletilgang FØRST, f.eks. hos biltema. Det er jo mulig å bygge seg en golf eller 240 med biltemadeler omtrent, og dette er store pluss. Vet ikke hva slags delepriser du får hos bilia, men erfaringsmessig så slår vel biltema det meste:) Jeg liker å anbefalle saaber til alt mulig, en gammel 9000 hadde kanskje gjort seg, de uten turbo bruker ikke så mye bensin, delene er relativt billige men forsikring koster kanskje litt. I tillegg er det en stor bil som faktisk er brukende til andre ting enn frem og tilbake til jobb-bil:) Pirat i helgene?;)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider