Gå til innhold

Den ultimate billigbilen

Ranger emnet

Ezo

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ville igrunn satset litt på en toyota corolla 86/87.. de er billige på alle måter..

har ikke lest alle inlegga , men vil komme med at corolla er en grei driftsikker billig bil å kjøre... Volvo bruker mye bensin !

vet forresten om en Helt Grei Corolla til 5 lapper om du er interesert...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf er vel egentlig ikke billig i forhold til stand. golf er veldig ettertraktede biler, dessuten så ruster golf I og II veldig mye.. golf 3 derimot er en forsovet grei bil.. jeg vile kanskje anbefalt en audi 80.. rundt en 15000 kroner, og en veldig fin, driftsikker bil.. men får du deler fra der du jober, so go for volvo.. ekke no å lure på vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo bruker mye bensin !

Sier du det.. jeg hadde en 244 med b23e før og den gikk på 0,7 på langkjøring, rundt 0,8 -> 0,9 på bykjøring.. den hadde effektanlegg å grenrør.. rundt 140 -> 150 hk.. synes ikke det var så ille..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensinforbruk - Fita Uno, Fiesta, Golf I og II

sikkerhet og driftsikker i tillegg - Volvo 240 evt 740...

Mitt valg hadde vært enkelt: vil heller at bilen skal bruke 2-3 dl mer på mila, enn en liten knøttbil som sørger for at du er "flatbrød" hvis du evt kræsjer, valget hadde da blitt 240 eller 740, og spesielt siden du jobber på Bilia, hadde j ikke nølt et sekund...!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starlet 1,0 12v, Daihatsu Charade 1,0cs td, Mazda 121, Fiat Panda, Opel Corsa og Ford Fiesta er alle enkle, billige, drivstoffbesparende, lettparkerte biler. At de også er lette å serve er også en fordel:-) Hvor spennende de er kan man selvfølgelig sette spørsmålstegn til, i likhet med kollisjons-sikkerheten. Eier selv en 93 Charade dieselturbo. Vanskelig å slå når det gjelder driftsøkonomi. Småkjøring på vintern går den på under 0,6liter pr mil, og langkjøring på sommern går den på under 0,4 liter pr mil. Med aktiv kjørestil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips: ta opp et lån og kjøp en DYR, men relativt sjelden bil. Det finnes en god del modeller der ute som faktisk bare vil ØKE i pris dersom de blir tatt godt vare på. Startkostnaden er høyere, men du er så godt som garantert å ikke tape penger ;)

Hvis du vil, så kan du sikkert lese første post... Har dessuten en 300zx, håper den er heftig nok for deg...

Trenger bare en vinterbil som ikke vil koste meg så mye.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider