Gå til innhold

1987 Volvo 480ES

Ranger emnet

Vorlex 480

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Jeg er mest sannsynlig på vei til å plukke opp en svart 480ES som min første bil. Alternativene i prisklassen opp mot 10k, stort sett Audi 80 og Sierra, er ikke like kule synes jeg :) Jeg har ikke oppkjøring før om 2 uker egentlig, men skal kjøre en lengre tur (omtrent 40 mil) like etterpå og trenger en bil! Tog er kjipt! Jeg må selvfølgelig stå på oppkjøringa da :D Hvis ikke dør jeg..

Hva tror dere om en slik bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som er i bra stand ser slik ut for de som lurer ;)

black_es.jpg

(bortsett fra rattet på andre sia, og orange blinklys.. ganske mange som bytter dem ut med blanke ser det ut som)

Hehe Turbo hadde sikkert vært fryktelig morsomt :D Men har hørt rykter om at det skal være mulig å gjøre ett og annet med ES'en også.. Ingen som vet noe mer om sånt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. det var dagens nedtur.. Sorry, Stig-Arne, hadde allerede dratt! Vel, bakskjermene på bilen var stygt rustet hele veien rundt på begge sider.. Var nok hull igjennom der også.. Clutchwiren var løs og måtte byttes ut.. grøftelysene hverken forran eller bak fungerte.. og bakfangeren hang skeivt på..

Bilen og motoren var ellers i fin stand, og den var fin i lakken. Det værste var såklart hjulbuene.. jeg kan ikke å sveise, og å fikse noe sånt koster sikkert 3000 eller noe. I tillegg var det ikke skilt på bilen, så han hadde ikke betalt årsavgifta.. som er hva? 2600 kr? Han skal ha 10000 for den, omreg er 1500?, 2500 halvt års forsikring?, 2600 årsavgift og kanskje 3000 for fiksinga..

En totalpris på nesten 20k er lang i fra de 10k jeg hadde som budsjett :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja mulig det.. men med min heller begrensa fartstid som sjåfør har jeg ikke så mange erfaringer hva angår forhjuls/bakhjulsdrift :P Annet enn at bakenden kom raskt fram på BMW'en jeg kjørte på glattkjøringa med :D

Skulle egentlig ha starta en egen tråd for å spørre om hva slags annen bil jeg kan se meg rundt etter nå.. men det gidder jeg ikke :P

Hva skal jeg se etter nå da? Golf? Audi 80? Sierra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider