Gå til innhold

Klima anlegg på VW sharan blåser bare varmt!

Ranger emnet


boerdi

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse det?

røret fra pumpa er kaldt, og varmt andre veien sef.

jeg kan justere temp opp og ned men samme temp uansett.

kan også justere hvor lufta skal gå.

har blåst rent temp. sensor i klimakontrol.

Det klikker og surkler som jeg går ut ifra at det skal i pumpa som sitter i dashen.

 

noe som sier meg at klimakontrollen er defekt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke finn på å bare fyll på mer! ta en rens av det.. fyller man bare på mer gass, kan det bli dårligere.. ta og rens det,, på et verksted som har apperat til det.. da tar de ut gassen, olje og kondens, og fyller på ny gass, i riktig mengde!

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har jeg bare en ting og si.. hvis høytrykks røret (det tynne) er varmt, og lavtrykks røret (det tykke) blir kaldt tilbake er det ikke noe feil med kjøleanlegget.. det er ikke kondens som kan tette, og det er ikke for lite kjølevæske... og på bilverksteder vet de ikke noe om hva som kan være feil.. de sitter med en maskin, og vet ikke hva som faktisk skjer..

jeg regner også med at kondensatorvifta (den som fjerner den varme energien) er i orden.. så jeg tror ikke det er noe feil med det kjøletekniske.

 

hilsen kuldeteknikeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som en feil i spjeldet hvor man velger bort varmlufta.

dvs det spjeldet som normalt veksler mellom frisk(kald)luft og varmluft via varmeregisteret..

Ved hurtig vridning av denne bryteren så burde man kunne høre noen åpne/lukke-lyder inni dashen.

Dette selvfølgelig hvis det er klima og ikke klimatronic. For da styres dette spjeldet normalt med en liten elektromotor. det er enten åpent eller lukket på biler med klima.. På biler uten klima er det det spjeldet som regulerer temperaturen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spjeldet reguleres av en liten el. servomotor. Helt vanlig feil på VAG biler at el. motor kollektor blir tett av kullstøv slik at kollektor kortsluttes. Motoren er forøvrig levert av Bosch.. og koster ca 1000..

Det greieste er å få lest av feilkoder før man begynner å demontere noe som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

har ikke sjekka garanti, men bilen er uansett for gammel til det.

har snakket med vag, i den grad dem vil si noe.

Dem sier det skal bare være og fylle på veske, det er en trykk føler som slår ut hvis det ikke er bra nok trykk og da blåser det hvistnok bare varmt.

gjenstår og sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sjekka garanti, men bilen er uansett for gammel til det.

har snakket med vag, i den grad dem vil si noe.

Dem sier det skal bare være og fylle på veske, det er en trykk føler som slår ut hvis det ikke er bra nok trykk og da blåser det hvistnok bare varmt.

gjenstår og sjekke det.

 

Siden det ene røret blir kaldt, og det andre varmt, betyr det at kompressoren går rundt. Og det er da ikke trykk-føleren som slår ut.

 

Men du har vel en bryter slik at du kan slå av AC?

Prøv å slå av AC.

Så kjører du full vifte på kald luft. Er temperaturen da samme som uteluften?

Så tar du full varme. Blir det varmt?

 

Så tar du kald luft. Slå på AC. Hører du kompressoren koble inn? (Turtallet regulerer seg litt)

Endrer temperaturen seg noe nå?

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår