Gå til innhold

Lærhomo på motorsykkel..

Ranger emnet

Ideal

Anbefalte innlegg

Originally posted by Loppa

Utfra området han ble tatt i hørtes det ut som det var gjennom bomringen han holdt 120. Der er det ikke akkurat behov for å holde 60 pga fotgjengere eller andre forhold for å si det slik.....

Er ikke sikker på om det var bomringen eller den tunnellen lenger ned, men uansett så hadde han jo ikke noen gjennomsnittsmåling på det, han bare slengte ut en kommentar om at jeg hadde holdt 120 i 60 sona, og når jeg spurte om han hadde måling av det, så hadde han visst ikke det..

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jonte

128 i 80 hadde jeg.

Da fikk jeg 8 mnd uten lappen. 6000 i bot. 12 dager betinget fengsel med 2 års prøvetid.

Da slapp jeg billig unna da jeg mistet min for noen år siden..

Ble målt til:

113 km/t i 60 sonen

129.7 km/t i 80 sonen

131 km/t i 90 sonen

Endte med 6 mnd'er uten lappen, 5000 i bot, 21 dagers betinget og 2 års prøvetid.

Kjørte bil i 5 måneder, den siste måneden klarte jeg meg uten bil enkelt og greit pga min far stakk av med skiltene mine!!:rolleyes:

1997 Audi A8 (S8 wannabee)

1997 Audi S6 (http://www.bankraner.no)

2006 Vw Touran 2.0 TDI Highline

99/00 Suzuki Gsxr 750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Kjørte "for fort"...

Så kom vaselingutten etter meg på motorsykkelen sin, ca ved Furuset.

Og så gjennomsnittsmålte han meg :(

Så nå er jeg fotgjenger i 6 måneder, minst.

Sånn for å ha sagt det..

Det har vært kontroll der HVER dag de siste 2 mnd, og hver dag er det noen som er dum nok til å kjøre såpass fort.. Jeg blir skremt jeg.

Det er jo et velkjent fenomen at det pleier å være hyppige kontroller der om sommern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeW|ar

Da slapp jeg billig unna da jeg mistet min for noen år siden..

Ble målt til:

113 km/t i 60 sonen

129.7 km/t i 80 sonen

131 km/t i 90 sonen

Endte med 6 mnd'er uten lappen, 5000 i bot, 21 dagers betinget og 2 års prøvetid.

Kjørte bil i 5 måneder, den siste måneden klarte jeg meg uten bil enkelt og greit pga min far stakk av med skiltene mine!!:rolleyes:

Ja, det gjorde du.

En kompis av meg ble tatt i 119kmh i 60 sone.

Han mistet lappen i nesten to år og måtte spikre paller i tre uker.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir aldri dømt likt har jeg funnet ut. En bekjentskap av meg ble målt mellom espa og tangen (det er et lite stykke) Han ble målt til 141 i 90 sona. Han fikk en "sterk" advarsel. Ikke noe bot, ingen inndragnig av førekort. Jeg ble målt til 141 i 90 sone over en strekning på 3.6 km. Jeg ble fotgjenger i 9 mnd 4000,- i bot. og 21 |dager betinget. 2 års prøvetid. Samme fart, to forskjellige politimennesker.

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lord Gryphon

Folk blir aldri dømt likt har jeg funnet ut. En bekjentskap av meg ble målt mellom espa og tangen (det er et lite stykke) Han ble målt til 141 i 90 sona. Han fikk en "sterk" advarsel. Ikke noe bot, ingen inndragnig av førekort. Jeg ble målt til 141 i 90 sone over en strekning på 3.6 km. Jeg ble fotgjenger i 9 mnd 4000,- i bot. og 21 |dager betinget. 2 års prøvetid. Samme fart, to forskjellige politimennesker.

akuratt samme skjedde med en jeg kjenner, bare at han hadde 139?140? eller noe sånt, han fikk 21 dager...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Utfra området han ble tatt i hørtes det ut som det var gjennom bomringen han holdt 120. Der er det ikke akkurat behov for å holde 60 pga fotgjengere eller andre forhold for å si det slik.....

Hvorfor er det egentlig fortjent ? Det gikk jo bra, ingen skade skjedd - han har ikke feilbedømt forholdene, så det er ingen grunn til å reagere i det hele tatt spør du meg. Det der er en vrangforestilling Politiet har fått - at man kan straffe folk for ting som ikke skader andre.... well

:D

Kremt......Det er da litt for sent å gi noen bot etter at de har meia ned en halv barnehage på tur. Var vel ikke sånn du mente det vel? Men er enig i at farsgrensene i Norge stort sett er på trynet. Ble satt nye farsgrenser på en strekning i området her for litt siden. Før var det ca 3Km med 80sone en 70sone på ca 1Km og 3Km med 80 igjen. Dette ble forandret til 2Km 70sone, 3Km 60sone og 2Km 80, forklaringen vegvesenet ga på dettev var at det ikke skulle bli så "oppstykket"!!!! Fy F...!!

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kubbikkåre

Kremt......Det er da litt for sent å gi noen bot etter at de har meia ned en halv barnehage på tur. Var vel ikke sånn du mente det vel? Men er enig i at farsgrensene i Norge stort sett er på trynet. Ble satt nye farsgrenser på en strekning i området her for litt siden. Før var det ca 3Km med 80sone en 70sone på ca 1Km og 3Km med 80 igjen. Dette ble forandret til 2Km 70sone, 3Km 60sone og 2Km 80, forklaringen vegvesenet ga på dettev var at det ikke skulle bli så "oppstykket"!!!! Fy F...!!

Altså, vi snakker om folk blir bura inn for en bagatellmessig forseelse, mener du at det er riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kubbikkåre

120 i 60 Sone. Det synest jeg er for mye.

120 i 60 sona er en bagatellmessig forseelse.

Selv holder jeg rett som det er bortimot 200 i ei 60 sone i nærheten her, uten at jeg vil påstå at det er uforsvarlig av den grunn.

Det er MYE mer enn fartsgrensene som spiller inn, jeg vil påstå at du er et levende eksempel på at Stygg Trafikk lykkes med hjernevaskingen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vålrengatunellen?, den første du kommer til når du kjører fra oslo s. der har de jo elektroniske skilt.... de hendet det jo er satt til 60...

ikke så langt nord for oslo men:)

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

120 i 60 sona er en bagatellmessig forseelse.

Selv holder jeg rett som det er bortimot 200 i ei 60 sone i nærheten her, uten at jeg vil påstå at det er uforsvarlig av den grunn.

Det er MYE mer enn fartsgrensene som spiller inn, jeg vil påstå at du er et levende eksempel på at Stygg Trafikk lykkes med hjernevaskingen sin.

Det kommer selvfølgelig helt an på forholdene ellers. Ja jeg vet det. Men det er bare så mange som ikke tar hensyn om forholdene tilsier 60Km/t også. Går en vei forbi like nedenfor huset mitt. Her er 50 sone, masse barn på vei til og fra skole på sykkel, rullebrett og andre livsfarlige framkomstmidler. Likevel ser jeg hele tiden biler, busser og lastebiler i godt over 80, og her er det snakk om en kommunal vei hvor det så vidt er passering mellom en buss og en personbil. Det er slikt jeg ikke liker. Må inrømme at jeg ikke er den ivrigste til å følge fartsgrenser selv, men det er vel lov å hakke litt på andre for det??:D :D

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speeder

vålrengatunellen?, den første du kommer til når du kjører fra oslo s. der har de jo elektroniske skilt.... de hendet det jo er satt til 60...

ikke så langt nord for oslo men:)

Det er IKKE nord for oslo..

I tillegg er det ikke på E6..

Den veien som går der heter Rv190 hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider