Ascona Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by Kubbikkåre Det kommer selvfølgelig helt an på forholdene ellers. Ja jeg vet det. Men det er bare så mange som ikke tar hensyn om forholdene tilsier 60Km/t også. Går en vei forbi like nedenfor huset mitt. Her er 50 sone, masse barn på vei til og fra skole på sykkel, rullebrett og andre livsfarlige framkomstmidler. Likevel ser jeg hele tiden biler, busser og lastebiler i godt over 80, og her er det snakk om en kommunal vei hvor det så vidt er passering mellom en buss og en personbil. Det er slikt jeg ikke liker. Må inrømme at jeg ikke er den ivrigste til å følge fartsgrenser selv, men det er vel lov å hakke litt på andre for det??:D :D Dersom du synes det er så ille at folk kjører fort der bør du flytte til et annet sted. Her bor det også massevis av folk langs hovedveien, som prøver desperat å presse ned farten, få fartsdumper, og intensivere kontrollene.. Hvorfor kan dem ikke gjøre som vi har gjort? Vi bor nesten helt innerst i en liten vei med 30 sone, veien er såpass dårlig at å kjøre i mer enn 30 gjør man ikke, med andre ord, vi har tatt konsekvensen av at man ikke vil ha folk kjørende i 180 forbi husveggen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by Ascona Dersom du synes det er så ille at folk kjører fort der bør du flytte til et annet sted. Her bor det også massevis av folk langs hovedveien, som prøver desperat å presse ned farten, få fartsdumper, og intensivere kontrollene.. Hvorfor kan dem ikke gjøre som vi har gjort? Vi bor nesten helt innerst i en liten vei med 30 sone, veien er såpass dårlig at å kjøre i mer enn 30 gjør man ikke, med andre ord, vi har tatt konsekvensen av at man ikke vil ha folk kjørende i 180 forbi husveggen. For det første er det ikke snakk om noen hovedvei her, det er snakk om en sidevei, med mange små barn som leker på / ved veien, samt må gå langs denne for å komme seg til og fra skole. På slike steder er det bare slike tomskaller som deg som ikke innser at ikke er forsvarlig å kjøre fort. det er andre forhold enn selve standarden på veien som spiller inn også skjønner du! Om du ikke skjønner det, har du i alle fall ingen verdens ting bak et ratt å gjøre! Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by Kubbikkåre For det første er det ikke snakk om noen hovedvei her, det er snakk om en sidevei, med mange små barn som leker på / ved veien, samt må gå langs denne for å komme seg til og fra skole. På slike steder er det bare slike tomskaller som deg som ikke innser at ikke er forsvarlig å kjøre fort. det er andre forhold enn selve standarden på veien som spiller inn også skjønner du! Om du ikke skjønner det, har du i alle fall ingen verdens ting bak et ratt å gjøre! Nå har det seg sånn at jeg er veldig bevisst på de forskjellige risikoene ved å kjøre bil. Men vi må også ta en viss risiko, og det må folk være klar over. Så vi snakker om en sidevei type stor da? Det er jo ikke såå vanlig med busser og shit i små sideveier liksom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by Ascona Det er IKKE nord for oslo.. I tillegg er det ikke på E6.. Den veien som går der heter Rv190 hvis jeg ikke husker feil. Du har helt rett. Men skjønner antageligvis poenget mitt. :) Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by famir Du har helt rett. Men skjønner antageligvis poenget mitt. :) Jepp, jeg bare måtte nevne det :) Det er ikke motorvei engang på stedet liksom.. (motorveien slutter like etter der veien splittes.. E6 går til høyre der, og nedover mot Sverige.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by Ascona Jepp, jeg bare måtte nevne det :) Det er ikke motorvei engang på stedet liksom.. (motorveien slutter like etter der veien splittes.. E6 går til høyre der, og nedover mot Sverige.. Ja jeg vet. Var bare litt frustrert da jeg skrev innlegget. Synes det er utrolig unødvendig med 60 grense gjennom tunellene, i tillegg ha de har prestert å sette en fotoboks inni der! Det er vel kanskje ikke en motorvei, men det er flerfelts vei med adskilte kjørefelt tross alt. Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by Ascona Nå har det seg sånn at jeg er veldig bevisst på de forskjellige risikoene ved å kjøre bil. Men vi må også ta en viss risiko, og det må folk være klar over. Så vi snakker om en sidevei type stor da? Det er jo ikke såå vanlig med busser og shit i små sideveier liksom. Sidevei type ganske stor ja. Tror du skjønner hva jeg mener. Enig i at en må ta en viss risiko, men det gjelder å ikke overdrive da. Å kjøre bil er jo en risiko uansett. Jeg mener i alle fall at å fyke avgårde i 80-90 Km/t på en rimelig smal vei, uten fortau, full av skolebarn fra 5 1/2 år og oppover er idioti! Men de aller fleste farsgrenser er satt alt for lavt. Jeg tror at om farsgrensene hadde blitt bedre tilpasset, ville flere respektert dem. Det er for eksempel håpløst å ligge i 80 på en brei fin vei langt oppå fjellet med tørr asfalt og liten trafikk. Egentlig ikke rart at de fleste mister respekten for fartsgrenser. Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet Juli 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by Kubbikkåre 120 i 60 Sone. Det synest jeg er for mye. Idiot, når jeg har abbonnementsbrikke gjennom bomringen synes jeg det er unødvendig at jeg skal måtte bremse ned for å passere, og den jævla vålerengatunnellen er det hvertfall ikke nødvendig å skulle kjøre gjennom så sakte. Du må jo være helt sprengt hvis du tror det er noen barnehageunger på E6! Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet Juli 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by Ascona E6 går til høyre der, og nedover mot Sverige.. Det er forresten jævlig dårlig at man skal måtte betale bomring hvis man skal videre med E6 nedover sverige.. bare kom til å tenke på det.. at det splitter av etter bomringen. Det er jo teit, for da skal man jo ikke noe inn i Oslo og gjøre. Dermed bruker man ikke den veien bomringen skal betale for? Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by Ideal Idiot, når jeg har abbonnementsbrikke gjennom bomringen synes jeg det er unødvendig at jeg skal måtte bremse ned for å passere, og den jævla vålerengatunnellen er det hvertfall ikke nødvendig å skulle kjøre gjennom så sakte. Du må jo være helt sprengt hvis du tror det er noen barnehageunger på E6! Idiot? har blitt kalt verre ting. Har du lest hva jeg har skrevet? DU må jo være helt sprengt om du ikke skjønner hva jeg vil fram til! Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Originally posted by Ascona Dersom du synes det er så ille at folk kjører fort der bør du flytte til et annet sted. Her bor det også massevis av folk langs hovedveien, som prøver desperat å presse ned farten, få fartsdumper, og intensivere kontrollene.. Hvorfor kan dem ikke gjøre som vi har gjort? Vi bor nesten helt innerst i en liten vei med 30 sone, veien er såpass dårlig at å kjøre i mer enn 30 gjør man ikke, med andre ord, vi har tatt konsekvensen av at man ikke vil ha folk kjørende i 180 forbi husveggen. Hvis kubikk kåre flytter kan ikke barn bli kjørt i hjel der? Det virket litt rart, spør du meg. Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 hva med å diskutere saklig, og unngå personangrep/utskjelling? uansett.. fartsgrenser har alltid en grunn, om så en dårlig en... Tuneller kan være farlige i stor fart, men.. er enig i at 60 er for lavt i tunellen det var snakk om her.. uansett.. er man bilist, må man holde fartsgrensa, eller vurdere fart etter forholdene, og ta konsekvensene hvis man blir tatt.. det er ikke noe å syte over om man mister lappen.. man valgte selv... klart det er surt, men.. allikevel... jepp, jeg er vanskeligere enn vanlig, og motsier sikkert masse av det jeg sjøl har sagt før... følte bare at jeg måtte komme med noe saklig.. :P Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg