Gå til innhold

tyveri-sikre hvite blinkers foran?

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

Å tyverisikre blinkersene foran er vel heller en dårlig løsning på 240, da det like greit røsker med seg hele satsen (reflektor og glass)... Er heller bedre å gi pokker i tyverisikringa, for sitter dem bedre, vil tyven mest sannsynlig bruke mer makt for å få de av, evt prøve andre metoder, og da sitter du kanskje der med ripete framskjerm(er) etc, pga at de SKULLE stjele de...

riskerer heller to stk stjålene blinklys, enn å koste på lakk på en evt oppripete framskjerm(er)...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg ble fra stjålet mine for 2 mnd siden ca. Ble så forbandet da jeg skulle kjøre til jobben at glassene var borte samt pærene. Pluss ødelagt innsats for park/blinklys greiene, ødelagt bagasjelokk lås og noen riper i lakken. Har jo alarm som ikke fungerer når det skal og omvendt. Har vudert å bruke torx eller noe lignende. Fikk heldigvis taki billige glass fra en kompis.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får jeg bare spørre; hvem som gidd å gjøre seg til kjeltring for noen blinklys glass som koster 300kr i butikk??? :ass

Er ikkje så vanlig her hos oss, eg har aldri hørt at det har skjedd.. Kanskje det er en god forretningsidé for oss? Går jo nok av 240er her, stjele alle blinklysene og selge de tilbake til eieren..

Husker at noen stjal ventilhettene dine då, til 50 kr eller noe.. 2 og 2 i slengen, akkurat nok til en moped hver gang.. Skulle gitt de et spark i det de passerte så mopeden fløg ned skråningen, sett kem som tapte mest penger..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

dritt når sånn unødvendig tull skjer... men her er et lite tips (kanskje...).. hva med å feste lykta på innsiden da? hvis det er en plass på baksiden av lykta kan man vel feste den med strips eller noe til karroseriet eller elns.. da vil det være umuli å få de av for en tyv og når du må skifte pærer så klipper du over stripsen og hiver på en ny etterpå... vet ikke jeg om det går da jeg ikke vet hvordan det ser ut der bak, men det va bare en tanke alacocaina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje så vanlig her hos oss, eg har aldri hørt at det har skjedd.. Kanskje det er en god forretningsidé for oss? Går jo nok av 240er her, stjele alle blinklysene og selge de tilbake til eieren..

Husker at noen stjal ventilhettene dine då, til 50 kr eller noe.. 2 og 2 i slengen, akkurat nok til en moped hver gang.. Skulle gitt de et spark i det de passerte så mopeden fløg ned skråningen, sett kem som tapte mest penger..

Noen stjal to av mine ventilhetter..

Kanskje LoCDoG stjal mine to, når noen stjal hans?? hehe..

Nei, er nok en syklist/mopedist som kjører rundt med mine volvo ventilhetter (volvo logo). Those bastards!

Nei, jeg har heller aldri hørt om slike ting bli stjelt i bergen, men jeg fikk jo frastjelt laksetrappen min i sandviken! (rett ved NHH).

Kuroisiteter blir vel oftere stjelt, men i Bergen kjører jo ikke "alle" med 240. Det går jo mer japsebiler her. Golf og BMW har ebbet litt ut siden 90-tallet. Golf hadde vel høydepunkt blandt ungdommer rundt 2000, samt da var jo Corrado og Calibra pop. I 2002-2006 har det økt i volvo'er i bergensområdet, har jeg merket..

men, for å skrive litt ontopic igjen:

Jeg tror ikke jeg ville sikret blinklysene mine, da tyvene herper enda mer på bilen om de ikke får det de vil ha.. Da får man plutselig bulker, knust hele lykten, etc. Om noen vil stjele noe, får de det til.. - desverre.

Men, bytt gjerne til torx skruer, elns. da de ikke går ut med feks. macguyverkniven.

tamper-registant-torx.jpg

edit: det beste må være de skruene som er som torx, men har en liten dings i midten.. (slik som gamle nokiatelefoner brukte)¨

edit2: her var masse "tamperproof" skruer:

http://www.tamperproof.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider