Gå til innhold

Trenger luftfilter boks

Ranger emnet

TGS[]D[][]V[][]D

Anbefalte innlegg

Jeg har både testet ut et billigfilter fra torshov og et kn filter, men d bråker jo nå så inn i helvette. Har lest rundt omkring at d et et problem med dissa ecotec motorene.. Bråker jo værre enn en traktor. Kan nesten ikke kjøre rundt med den lyden. Høres ikke sundt ut

- Opel Vectra C 06 mod

- Opel Vectra B 96 mod *solgt*

- Toyota corolla 86 mod *solgt*

- Bmw 316i e36 91 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D[][]V[][]D']Jeg har både testet ut et billigfilter fra torshov og et kn filter' date=' men d bråker jo nå så inn i helvette. Har lest rundt omkring at d et et problem med dissa ecotec motorene.. Bråker jo værre enn en traktor. Kan nesten ikke kjøre rundt med den lyden. Høres ikke sundt ut[/quote']

Så mye bråk av bare filter ?

Har selv filter å ingen bakpotte for øyeblikke, syns ikke det bråker for mye egentlig ;)

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Fikk satt i luftfilteret fra min gamle vectra A i min nye vectra B. Det blei jo dritrå lyd da. Var ikke så ekstrem forandring på lyden når jeg satte d i den A'en min (kan d ha noe med at b'en er 16V og a'en er 8V?). IMG_1645.jpg

(kjøpte en stubbe med 70mm takrennerør, så passa det med litt makt :op). Men jeg må inrømme d at når bilen står på tomgang og jeg går frem foran bilen og hører, så er det en merkelig lyd. Hver gang en sylinder "slår" så hører jeg at den suger inn luft "tchka-tchka-tchka-tchka" (litt vanskelig å beskrive med "ord" :op). Så var litt usikker på om jeg kunne ha det sånt. Egentlig så er det jo samme lyden fra orginalfilteret, er jo bare det at lyden blir litt mer dempa inni boksen. Så det er vel ikke skadelig, er det vel?

Heftlig grom lyd blei det i hvertfall på turtall, så jeg er ikke i tvil hvilket filter jeg skal bruke så lenge ingen sier at det er skadelig :)

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke peiling om d er skadelig jeg. Må nesten få noen andre til å svare her. Etter at jeg satt på åpent filter, så har den orange lampa inni dasjen begynt å lyst fra tid til annen oxo (den som indikerer at d er en feil med tenningssystemet, og at bilen blir satt i sånn nødprogram). Vet ikke om dette har en sammenheng jeg men..Noen som vet??

- Opel Vectra C 06 mod

- Opel Vectra B 96 mod *solgt*

- Toyota corolla 86 mod *solgt*

- Bmw 316i e36 91 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D[][]V[][]D']da er d kanskje bare 2 liter'n som lager stygg traktor lyd da..

Ingen som har en luftfilterboks å avse :)

eg har...!

seller gjerne min(=

uten broblemer(=

vil u gi da...?

komplett med filter og alt!!:assman

og ja.. min hører også ut som en traktor men... ikkje når eg gir gass... fett lyd da... + kommer seg ved eksos også =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har...!

seller gjerne min(=

uten broblemer(=

vil u gi da...?

komplett med filter og alt!!:assman

og ja.. min hører også ut som en traktor men... ikkje når eg gir gass... fett lyd da... + kommer seg ved eksos også =D

Off topic: ser du er innpå BENT, men du svarer ikke på pm, har du lyst å ta en titt :op ???

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider