Gå til innhold

Kjøpe ny bil - prute?

Ranger emnet

Ultronic

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var å prøvekjørte en bil i forrige uke. Har ikke bestemt meg enda, og tror at jeg skal be om å få prøve en gang til.

Dersom jeg bestemmer meg for å kjøpe den, hvordan skal jeg gå frem?

Noen som kan lære meg å prute?

Jeg kom til å nevne for selger at jeg har innbyttebil. Det er vel ikke bra.

Det er snakk om en helt ny bil. Bilen kommer vel på 350000-360000 med det utstyret jeg skal ha (sjekket på nettet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel gangbar mynt i Norge og resten av verden å prute opptil 5% av prisen.

I mitt tilfelle så prutet jeg 1500kr på og endte på 30000kr for Renaulten min.

Jeg prutet på en defekt takluke og en dørlås som ikke funket.

Må liksom holde deg innenfor fornuftens grenser i forhold til bilens alder,utstyr og verdi..

Men uansett, en driftstest fra NAF koster deg ca 1700-1800kr og den gir deg en veeeldig grundig tilstandsrapport. Ting som bør fikses og ting som gjerne er slitt og bør holdes under oppsikt i tiden fremover...

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal kjøpe helt ny bil mao.

ja enten kan du prute. eller be om mer for innbytte bilen din ;)

det gjorde fattern. fikk da 10 000 mer for inbytte bilen, siden selger ikke kunne gi noe rabatt.

Lykke til og mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du nybil i dag, kan du vel ikke regne med å få mer enn 2-3% på listepris, så sant det selvfølgelig ikke er noen skader o.l. Hvordan du går fram, er vel enkelt og greit å evt. spørre hva for noe pris du kan få bilen for, og evt. sammenligne med forhandlere i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

letteste er å komme med masse krav til utstyr.. så gå med på å ta en av de de har inne til en rimeligere penge,.,. liksom så de slipper bestille en spessiell til deg om de har 10 inne i en anen farge ell med anent utstyr.

det å prute med utstyr som skvettlapper. gulvmatter å sånt går også..

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

letteste er å komme med masse krav til utstyr.. så gå med på å ta en av de de har inne til en rimeligere penge,.,. liksom så de slipper bestille en spessiell til deg om de har 10 inne i en anen farge ell med anent utstyr.

det å prute med utstyr som skvettlapper. gulvmatter å sånt går også..

Da er vel bilen ærlig talt ikke ny??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo. de har jo altids utstillingsbiler å biler på lager.. går ut fra det er snakk om en vanelig familiebil her. å ikke en maybach(sånn supermercedes)

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider