Gå til innhold

Posten om "Slærka"

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle få baka fram en post om Vølva nå, har drevet å mygla med den i ei god stund og er snart ferdig med den å greier...

Har ikke noe bilder som ble tatt under bygginga eller fra da jeg henta den.

Men da var det en vanlig 240 med masse chromdritt, stygg lakk, en haug med småbulker, 1 opprusta framskjerm og 1 bulka framskjerm.

Litt av det som er gjort med den:

Motor:

-FT bunndel uten underspyling, overhalt og vektjustert.

-531 topp som er porta, dobble ventilfjærer og A-kam

-940 grenrør

-Større Alu IC

-Syrefaste trykkrør

-TurboXS dump (gamle til poffs)

-3 tom JT som er modda, må mygle litt til nå

-Åpent filter

-Chips både i tenning og innsprut.

Utevendig:

-Fjerna listene i bånn på dørene

-Fjerna antenne

-Fjerna de trekanta driterne på C-stolpene

-Fjerna alt av emblemer

-Hvite blonklamper foran og på sidene

-Refleksplate mellom baklampene

Innvendig:

-El vinduer rundt om

-Sentrallås

-Sabelt moccaratt

Drivverk og understell:

-Lesjöfors fjærer

-Mygel dempere (Tilnærmet original)

-Alt av bremsedeler bytta.

-1031 aksel med 3:54 i utveksling (sperre er handla inn)

-M46P som lekker olje og hopper ut av 3.gir.

Alt under bilen er enten rensa eller malt.

Ble masse dritt det gett... Har flere ting som skal ordnes i nærmeste framtid, bla så vurderer jeg å sette på 850r vingen jeg har liggende, har også ei leppe som skal lakkeres i bilens farge og monteres. Sperra åker i i løpet av uka håper jeg. Så er det girkassa og turboen sin tur. Men først skal alt godkjennes før jeg kan få senka den litt mere med et bosch senkesett.

Bilder (hvis det funker da) kommer herr:

sia.jpg

bakfra.jpg

framfra.jpg

motor2.jpg

motor1.jpg

diffen.jpg

Kom gjerne med forslag og kommentarer om ting jeg kan endre på. (nei speila skal forbli svarte hvis noen tenkte på det.)

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den er... Blå? hehe. Det er DreRacingBlue som den hetter. Jeg må nesten ha skvettlapper se, er 2-3km med elendig grusvei hjem til meg, blir så mye dritt uten. Vurderte å lakke døm, men blir rart å lakke den som sitter under bakfangeren. Jeg testa å lakke ei baklykt helrød, tror jeg går for den. Men ikke akkurat nå, skal godkjenne den hos BT først og døm liker ikke helrøde noe særlig. Eneste plasten som skal på er 850r vingen i så fall, det er jo bare en liten diskre jävel, "leppa" som skal lakkeres er en original en. I mårra skal jeg se om jeg får sveisa om litt på JT anlegget og revi ned bakakselen for å sette i sperra.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjøre noe med innstillinga di høl-løs... Bare fordi at du brenner opp godeste LH2.4 og går tilbake i tia til da gassere var funkis så... Men kjøp deg chevelle så kan vi pilse i den istendenfor i en vølvø..hehe..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider