Gå til innhold

Problemer med baklys(jordingsfeil/overledning?)

Ranger emnet

Kalbakk

Anbefalte innlegg

Fant ut av problemet:

Det var dårlig jordingskontakt på venstre side. Dvs det ser ut som det har blitt for høy strømgjennomgang og kontakten har smeltet på et vis. Greit når det ikke er værre :-) Hvis noen skulle komme over dette problemet seinere og lurer på hvor ledningene til hengerkontakten går, så går de direkte til baklys kontaktene. På bilen min kommer de ut av et hull i midten bak.

Litt mindre redd for at folk skal kjøre meg ned bakfra nå :)

-----------

Sliter med at bremselysa og blinklysa bak lever sitt eget liv. Tror sannsynligvis det er en overledning et sted, men aner ikke hvor. Når jeg bremser lyser det i blinklysa og når jeg blinker lyser bremselysa..

Hvis jeg kobler ut sikringen til bremselysa så funker blinklysa fint.

Han som hadde bilen før troddet det kunne være et problem i hengerkontakten. Det tror jeg også siden problemet kun gjelder lysa bak. Spørsmålet er hvor jeg skal starte og feilsøke? Trenger litt tips her :-)

Prøvde å skru opp kontakten ved hengerfeste, men det er jo så forbanna liten plass rundt skruen så jeg kommer ikke inn med verktøyet..

Tenkte kanskje jeg kunne koble ut ledningene i andre enden, men noen som vet hvor de ender opp? Det mest logiske er vel kanskje hvis ledningen går rett opp til koblingene ved lysa bak, men klarte ikke helt å se at de gjør det.

Blir evig takknemlig hvis noen kan komme med tips til hvor jeg bør begynne å feilsøke :) Kan liksom ikke kjøre rundt uten bremselys :p :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider