Naila Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Har fått sprekk nede på den orginale 940-intercooleren, kansje ikke så rart med tanke på at den ikke tåler noe trykk. Er ikke en kjempesprekk, men det læker iallefall endel av den. Var hos en kompis og lånte meg en orginal Cosworth intercooler, en relativt liten sak. Noen som har erfaring/meninger om denne intercooleren er noe å bruke?? Må såklart modde nye fester etc, samt få overgang fra 2,5" til 3", siden utgangene på den er 2,5".. Edit: Taper man forresten mye effekt på sprekk i ic? tenker på hvor merkbar forskjellen blir med ny alu-cooler. Kan slenge bilder inn senere av cooler'n! Håper på kloke og kjappe svar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Med sprekk i IC vil du jo få inn falsk luft og bilen vil ikke gå skikkeli.. Så blir nok knall med alu ic.. Vil nok ikke få noen sinnsyk effekt økning, men du kan jo ladde en del mer da :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 du vil jo ikke få inn falsk luft, men du vil miste luft trykk! Som fører til at motoren får mindre luft og går dårligere... Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 du vil jo ikke få inn falsk luft, men du vil miste luft trykk! Som fører til at motoren får mindre luft og går dårligere... det stemmer, den suger ikke igjennom ic, men presser igjennom. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 det stemmer, den suger ikke igjennom ic, men presser igjennom. kremt,ikke for å være pirkete men.når motorn står på tomgang SUGER den igjennom intercoolern og luftmassemålern da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 kremt,ikke for å være pirkete men.når motorn står på tomgang SUGER den igjennom intercoolern ogluftmassemålern da. ja, men det har jo ikke noe å si for effekt... når han står på tomgang har han ikke særlig effekt uansett. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Jeg vet godt at ic suger luft gjennom ic og lm på tomgang, samt at jeg vil få dårligere effekt, da ikke all ladelufta passerer ic slik den skal. Det jeg lurer på er følgende, noen som har erfaringer anngående å ha en slik intercooler, evt hvilke tilpasninger som må til, samt blir jeg å merke nevneverdig forskjell? Er det ikke slik at jeg får "stabilt" ladetrykk, samt at alu cooleren kjøler mye bedre? Burnproof her på forumet sa jo at over 0,7 bar mistet plast ic sin kjøle effekt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Du vil nok få endel bedre kjøling med en cosfjært IC, den originale suger egg. Ladetrykket vil vel ikke bli noe mere stabilt, men det vil bli mindre motstand. Det er ikke værre enn å ta den andre coolern og finne en plassering der det passer sånn ca, også må du sikkert lage nye trykkrør. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 kjøp min, kjøp min!! Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Bilder av cossie coolern: Skal ta av plast coolern i dag og se hvordan passformen på cossie coolern er.... Trykkrør må jeg vell sveise uanz ved bytte til annen cooler, samt må ha andre overgangs slanger med innsnevring fordi utløp på cooler er 2,5" mens trykkrør er 3" . Så er det store spørsmålet, burde jeg kjøpe denne coolern, eller er det bedre å få en annen alu-ic som passer bedre og har like utløp dvs 3"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Koster ikke mye for nytt... http://www.blocket.se/vi/7096820.htm?ca=5_s Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Den var vel 10 ganger mindre enn originalen du hadde? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Er vel egentlig greiest å kjøpe en som har bedre passform, samt utløp i samma dim..... Men kan jo evt låne denne frem til det :p Må dog bruke "unødvendige" penger på overgangs slanger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Den var vel 10 ganger mindre enn originalen du hadde? Hehe, den er riktig nokk mye mindre ja, men det er pga den er endel tykkere og ikke minst av alu. Er jo orginal cossie cooler, så skal jo gjøre jobben sin! Men får se om ikke jeg kjøper coolern til "240 v8 Power".... brom brom! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Den Cosworth coolern så ut som en spøk. http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=XRIC&vg=114&vgpath=Varekategorier/1399/1166/1458/114 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg