Naila Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Hehe, skal ikke bruke den. Kjøper heller ny skikkelig cooler, blir muligens å bruke cossie coolern frem til en ny er på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Høres bra ut! Ikke noe Forddeler på Volvo her i gården nei! Lykke til! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Den Cosworth coolern så ut som en spøk. http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=XRIC&vg=114&vgpath=Varekategorier/1399/1166/1458/114 har selv tenkt å kjøpe meg den coolern fra bsbildeler.. den ser jo grei ut til 2k Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 JA ikke dum den der. Grei priser for brae cooler'e!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Burnproof her på forumet sa jo at over 0,7 bar mistet plast ic sin kjøle effekt... Miste effekten? Jeg skjønner ikke hvordan den kan miste effekten, da det handlre om to ting: Airflow og Overflate. Kan være han mente at den ikke tåler særlig mer, pga. det gjør den jo ikke. Den var vel 10 ganger mindre enn originalen du hadde? 10 ganger mindre, det er en mattematisk umulighet. En tiende-del, mente du vel :p Hehe, den er riktig nokk mye mindre ja, men det er pga den er endel tykkere og ikke minst av alu. Er jo orginal cossie cooler, så skal jo gjøre jobben sin! TALL, TALL og TALL.. (ref. matte ovenfor). Man kan ikke gjette seg til om en cooler er bedre enn en annen, uten å vite Airflow, samt overflate, o.l. Jeg importerte en hel-alu cooler (eller, to, faktisk). De flow'et 650cfm.. Jeg har ikke i hodet hvor mye 240 sin IC flow'er, men den skal være rimelig råtten. ps. at den kommer fra cosworth trenger ikke være noe bra. Jeg skal ikke si den er dårlig altså, for all del, men jeg skal heller ikke si den er bra. Jeg vet jo ikke noe om den, utenom at dne ble levert på en bil som har liten plass til IC, samt at cosworth kom vel med ca. 200hk og denne er gjerne dimmensjonert til det? har selv tenkt å kjøpe meg den coolern fra bsbildeler.. den ser jo grei ut til 2k ja, det der er en "import cooler".. Men man tjenre ikke noe på å importere den selv, om man bare skal ha en cooler.. eller, kanskje man sparer 100kr, men så er det ventetid, tollpapirer, eposter frem og tilbake, etc. Det re laget i samme "stil" som den je ghra, men den jeg har er mer som cosworth cooleren tidligere i tråden.. Mener den jeg hra er 6.8cm dyp, 68cm bred, 2.5" inn og ut. Kunne få den avbildede hre også fra samme firma, men, ja.. frakten på en cooler fra usa, blir en del $$, selve cooleren er jo dritbillig i usa. kjøper man 3-4stk, kan man spare en del.. kanskje få cooleren ned i 1200kr. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Sitat fra BurnPr00f: "Den originale 240/740 intercooleren med inn/ut i toppen har 80% tap av kjøle-effekten over 0,7bars ladetrykk. Ved 0,55->0,60 er den rimelig optimal. dvs: /!\ over 0,7bar = ubrukelig /!\ ". Ska bi godt med en skikkelig feit alu sak som holder mål;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.