Gå til innhold

Hvilke biler er galvanisert??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg veit at Audi begynte å galvanisere i allefall Audi 80 på den sene delan av 80-tallet

 

Prisklasse? Hadde selv Audi Coupe 1993. Flotters bil :)

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle peugeoter fra 89-90 -->

Nå:00 Peugeot 406 Coupe V6

X:11 Passat 170TDI 4-M, 09 Tahoe, 00 A6 1.8TQ, 07 V50 2.0D, 97 V40 TD, 98 Peugeot 406 Coupe, 2x98 Peugeot 406 SVTi, 99 Peugeot 206 XS, 87 Peugeot 309 GTi, 91 Peugeot 405, 92 Sierra CLX, 86 Caravelle, 89 Caravelle Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

406'en kryr det av så er ikke vanskelig å finne et billig og pent eksemplar. Du får f.eks en 98 modell som har gått rundt 180k fra 45-50.000. Stasjonsvognen noe dyrere. Sjekk http://www.peugeot-sport-club.no , der står det mye om 406'er, eller spør selv ;-)

Nå:00 Peugeot 406 Coupe V6

X:11 Passat 170TDI 4-M, 09 Tahoe, 00 A6 1.8TQ, 07 V50 2.0D, 97 V40 TD, 98 Peugeot 406 Coupe, 2x98 Peugeot 406 SVTi, 99 Peugeot 206 XS, 87 Peugeot 309 GTi, 91 Peugeot 405, 92 Sierra CLX, 86 Caravelle, 89 Caravelle Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi 80/90 var helgalvanisert fra sent 1986. Fra 1985 var de understellsgalvanisert. Audi 100 var helgalvanisert fra 1985. Audi og BMW er de bilmerkene som har tykkest sinklag.

 

Og man får 5 seters S4 :)

 

I dag har vel de fleste bilmerker galvaniserte biler, men tykkelsen på sinklagene varierer sterkt. Leste en rapport fra NAF (i Motor) der de uttalte at sinklaget på en del japanske biler

var så tynt at det hadde lite eller ingenting for seg. Om det var bortkastet skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har hatt mange japsebiler og alle har endt sine dager grunnet rust...

 

Her er et annet utklipp fra Motor.

 

attachment.php?attachmentid=9849&stc=1&d=1100629626

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å krangle; ingen vanlige biler er galvanisert, de er sprøytet med sink. Galvanisering innebærer oppvarming til 350-400 grader C, dere kan jo tenke dere hvordan en bil ville vri seg, og verdens største sparklejobb før å få noe som lignet på finnish.

Endel firma som driver med galvanisering vill ikke engang ta på seg rammer fra 4wd og den slags pga at det har forekommet at de har vridd seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bekreftet det fra min lokale peugot forhandler. Har kikket en del på peugot 406. Får de for ca 100k. 98-01 modell. Men de har ofte gått 120-180000. Funnet en 98mod som har gått 130k med alt utstyr for 92k. 150hk har den også. :-) noen erfaringer med disse bilene?

150hk! Da er det en 2.0 Turbo. Det er en kjempebil. Turbomotoren er råsterk og meget bra. Synes ikke den er for dyr i forhold til kilometer og motor. Har den klima? Ellers er dieselmotorene glimrende, men strengt tatt er alle motorene godt brukendes.

 

En 2001 modell med 1.8 og 84 000 km:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7635608&sid=8a6IBbAkY928520&pos=2&tot=57

 

1999 1,9 TD kjørt 107 000 km:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7536383&sid=8a6IBbAkY928520&pos=22&tot=57

 

1998 2,1 TD kjørt 130 000 km:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7599832&sid=8a6IBbAkY928520&pos=41&tot=57&page=2

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å krangle; ingen vanlige biler er galvanisert, de er sprøytet med sink. Galvanisering innebærer oppvarming til 350-400 grader C, dere kan jo tenke dere hvordan en bil ville vri seg, og verdens største sparklejobb før å få noe som lignet på finnish.

Endel firma som driver med galvanisering vill ikke engang ta på seg rammer fra 4wd og den slags pga at det har forekommet at de har vridd seg.

 

 

Har du da noen tips til hva det koster å helsinke bilen på nytt? Lakkereren pussa nemlig rett igjennom sink" laget på min Audi Coupe som nå har begynt å ruste etter litt over et år siden lakkeringa:wonder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du da noen tips til hva det koster å helsinke bilen på nytt? Lakkereren pussa nemlig rett igjennom sink" laget på min Audi Coupe som nå har begynt å ruste etter litt over et år siden lakkeringa:wonder

 

Sikker fryktelig dyrt? Jotun har en sinkprimer som skal legges på bart stål, ca 60my i et strøk. Dette er ihvertfall utrolig effektivt på skip og offshorekonstruksjoner.

Den saken må da være reklamasjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår