Gå til innhold

susing etter jeg skifta cd spiller

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

jordings feil gir som regel ikke suss men best å sjekke ja ;) men du pahf, du forteller ikke om du bruker innebygd amp eller extern -noe som er ganske vesentlig... :hammer ellers om du har byttet ut frontsettet ditt eller fremdeles det samme... ellers har den nye spilleren din flere funskjoner, som innebygd EQ og expander og auto volum, osv, :driving :biker

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha jordfeil med ny spiller også, forskjellen er bare om du har brent av jordbanen i spilleren eller ikke.

Har du ikke brent den av er det bare å finne ny jording så fort som mulig, og har du brent den av vil ikke lyden forsvinne før du gjør noe med spilleren, og finnes vel også egne filter for å fjerne slik støy etter at man har brent av jordbanen.

Du kan også legge en forbindelse mellom jordingen til spilleren og jordingen til forsterkeren, som fungerer som utjevningsforbindelse. Dette fjerner ofte mye av denne støyen du snakker om..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører alt på egne forsterkere ja, ingen på cd spilleren.

Kan det ha sammenheng med at jordingskabelen i bagasjen er for lang? sikkert ikke, men verdt å spørre.

Den gamle spilleren var helt ødelagt så den er det liten vits i å prøve, men jeg kan sjekke med noen om jg får låne spilleren deres og teste. Hvis jeg har ødelagt jordingsgangene, hvor får jeg kjøpt et slik filter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

suss i elektronikk terminologi vil si konstant og høytfrekvent tone med nesten konstant tone , enten motoren er i gang eller ikke og uavhengi av turtallet... ellers er når det er jordings feil eller brudd i minus på signal kablen blir en varierende eller brummende støy som gjerne følger turtallet eller servon i spilleren. Men -samme det! siden du har en amp så er det første jeg ville sett etter er GAIN på forsterkeren fordi hvis den er satt for høy så vil du få suss... og utgangs impedansen på din gamle spilleren har nok vært en annen enn den du har på Pioneer. Får du suss selv om du drar av RCA kablene? når du har spilleren på lav volum eller også når den er på 0 volum? ellers er jo som zetec sier og lange jordinbgs kabler er ikke ideelt men skal fungere så lenge tykkelsen er tatt i betrakning.

aldri hørt om noe filter som retter opp brente jordingsbanner, hva kalles den isåfall? -man lærer så lenge man lever- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet med en pioneer spiller nå, er dynamostøy, susinga følger turtal på bilen, og må har jeg prøvt en annen kabel såm jeg la over sete slik jeg var sikker på at den ikke lå sammen med noe strøm-kabel, og den er der forstatt.. må ut å måle om jordinga er dårlig på spilleren altså..

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hær har du et tips for å få bort susinga . ta en helt vanli ledning .. kommer på samma koss dim den er .. trek den fra jordings punkte til forsterkeren til jordingspunkte på spilleren åsså trekk den derfra til minus polen av batteriet(eller et av batterian). så poff susinga er bort .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant ut at jordingsbanen til phono-terminalene på spilleren var av, var bare å lette lokke av spilleren å lodde en ledning over brudde, noen som vet om dette her er et vanelig problem med pioneer-spillere?

jeg gadd i alle fall ikke sende den inn, selv om den er under et halvt år gammel, regner med jeg mista garantien når jeg fiksa det selv, men bedre det enn å ikke ha cd-spiller i ukesvis:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok å pussa lakken skikkelig rundt jordingspunktet i kveld for å være sikker på at det ikke er det som er feilen, har ikke sjekka så mye etter det, men håper det er greit. :) Hvis ikke får jeg følge rådene deres så håper vi det blir bra =)

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, etter litt testing, så joda suset er der enda gitt.

Det er ikke dynamostøy som følger turtallet, det er en konstant susing som høres spesielt godt under rolige vokale parti.

Har fila jordingspunktet så det skal være greit.

Skrudd ned Gainen en god del.

Ikke noe fixfax på spilleren som eq innstillinger og slikt. Har sjekka om de ga noe utslag, men nei. Og susingen er mest merkbar under høyt volum naturlig nok, har ikke lagt merke til det på volum 0 og litt høyere. Men er vel ikke jordingen på spilleren siden det ikke er dynamostøy?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnet ikke med at det hjalp det med jordingen men greit at du skjekker egentlig ;) "suss" er det såkalte grunnstøy som oppstår i elektronikken (har ikke tid til å forklare kanskje andre har det) og naturlig nok øker med volumen siden den legger seg sammen med siganlen og siden man forsterker opp signalen så... derfor man anbefaler head units med høyt utgangs spenning da man kan "drukne" støyen i den sterke signalen. Ellers om du har justert ned gain og ikke hjelper så kan det nok være forkjellige impedanser mellom utgangene på spilleren og inngangen på forstekeren -noe som sjelden er et problem egentlig.

0 dB test spor brukes for å teste støy nivå og de FLESTE spillere -også high end- har problemer med suss, derfor brukte man før i konkurranse sammnenheng de velkjente analoge NoiseGate som i enkelthet fungerer som en "inteligent" mutings krets, dvs når volum nivå på signalen går under en vis grense over en gitt tid så slår et mutings krets på -slik at all støy kortsluttes til jord... enkelte spillere leser av bitraten og når den er likt null så muter signalen...

jeg ville tro at du har også fått et bedre og mer oppløst øvre mellomtone/diskant pahf? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider