Gå til innhold

Mdf-plater

Ranger emnet

forex

Anbefalte innlegg

På maxbo tror jeg de skal ha 180 kr for ei hel plate 22mm.

(Mulig dette var med ansatt rabatten min)

Jeg betalte 80 kr eller no for materialene til kassa mi med 2 x 12" ihverfall, og det var med ansatt rabatt på 45%.

skal ikke si det helt sikkert, men jeg tror det er rundt 180 - 200 kr for ei hel plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GTRacing

På maxbo tror jeg de skal ha 180 kr for ei hel plate 22mm.

(Mulig dette var med ansatt rabatten min)

Jeg betalte 80 kr eller no for materialene til kassa mi med 2 x 12" ihverfall, og det var med ansatt rabatt på 45%.

skal ikke si det helt sikkert, men jeg tror det er rundt 180 - 200 kr for ei hel plate.

Det er ihvertfall vannvittig billig. på Byggmaker måtte jeg betale nesten 600kr for en helt lik plate.:(

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by forex

Prøver meg her:

Hvor mye må jeg ut med for ei mdf-plate, skal brukes til å bygge subkasse av...

Skal ha kasse til 2 Mtx Thunderstorm eller hva de heter....

Min bror betalte ca 600,- for en 22mm MDF plate

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxbo og byggmakker har vel sjelden MDF plater på lager.. Jeg bestilte den hos en møbelsnekker, og betalte vel ca 600 kr tror jeg ja.. den ble bringa på døra av linjegods da :D Så jeg holder en knapp på 5-600 kroner jeg og.. Var 19mm det da.

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ikkje kast bort dollars på MDF. Til bygging av Sub-kasser er det 22mm VANLEG Sponplate som duger.

MDF'en har ein høgare resonansfrekvens enn sponplater, rundt 800hz. Dette gir plonklyd.

22mm Spon ligger under 15Hz, altså ikkje hørbar.

Til vanlege fulltonehøytalere er derimot MDF'en å foretrekke da den er mykje stivere og 'død'.

Pluss at den er lettere å jobbe med dersom ein vil ha ei fin overflate/finish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ODD

Heisann!

Ikkje kast bort dollars på MDF. Til bygging av Sub-kasser er det 22mm VANLEG Sponplate som duger.

MDF'en har ein høgare resonansfrekvens enn sponplater, rundt 800hz. Dette gir plonklyd.

22mm Spon ligger under 15Hz, altså ikkje hørbar.

Til vanlege fulltonehøytalere er derimot MDF'en å foretrekke da den er mykje stivere og 'død'.

Pluss at den er lettere å jobbe med dersom ein vil ha ei fin overflate/finish.

Dette var nytt for meg...."ALLE" jeg har snakket med, sier at MDF er det eneste som duger til å bygge subkasser av.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider