Gå til innhold

Susing/Piping fra forsterker.

Ranger emnet

Plastic Racer

Anbefalte innlegg

Heisann.. Har en 4kanals forsterker, men 2 av kanalene er ødelagt.. Har en sub og 2 6x9 å drive.. Så derfor ble det litt dårlig løsning... 6x9ene ble koblet inn i en kanal. mens suben fikk sin egen. Men da kommer det... Susing og piping! Du hører bare pipingen på lavt volum, men allikevel...

Så for å få vekk pipinga må jeg kjøre subben eller 1 av 6x9ene på 2 kanaler.

Derfor kan jeg bare drive en av tingene....

Selv når jeg setter de 2 6x9ene på hver sin kanal kommer pipinga.

Hvorfor kommer den pipinga? Er det noen innstillinger eller lignende jeg må fikse på? Jeg har ikkenoe peiling på stereo.. Vet hva hva som går hvor.. :P

Jeg har disse(http://www.brl.se/main.aspx?mc=285&c=285&p=2648) 6x9'ene og en 12" MTX 1000W sub..

1997 Audi A3 1.8 Ambition

VACN - Østfold Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sitter som den skal den.. Fikk hjelp av noen med litt peiling idag, og de sa at det kunne være at forsterkeren var for dårlig til å dra høytalerne bare på en kanal. Det er en 10år gammel forsterker, så dem er jo litt shabby atpåtil.. :P

Stod forresten parkert ved siden av en Primera med pekkogpung.com reklame bakpå idag.. :P

1997 Audi A3 1.8 Ambition

VACN - Østfold Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg vel nesten selv at den forsterkeren er defekt... 4 kanaler, men 2 av de er ødelakt... tipper alle er ødelakt, men det er fortsat lyd i 2 av dem... Og har du null peiling som du sier, så burde du ikke røre en dritt, og heller få noen som kan det, til å se på det... det er sjelden det går bra og prøve seg frem når en ikke vet forskjell på +/- ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider