Gå til innhold

Nye høytalere

Ranger emnet

KriegHeim

Anbefalte innlegg

Nå må jeg få byttet ut høytalerne i Lanceren med noe bedre.

Har fått bekreftet at det er 4" foran og 6.5" bak.

Jeg regner med jeg kommer til å kjøre på samme merket både foran og bak, har sett litt rundt på diverse nettshops, men jeg finner ikke det jeg vil ha. Focal kunne ha vært ett alternativ. Jeg regner med jeg kjører coax begge plasser, har ikke tenkt så mye over det enda. Eventuelt om jeg kjører coax bak og kjører komp sett foran. Bilen skal være mest mulig original, så jeg vil helst slippe å bore hull til ekstra diskanter og slikt.

Prisen har jeg satt på rundt 2500 kr pr sett, altså rundt 5000 totalt for 4 høytalere, det mener jeg skal skaffe meg noe absolutt kurrant.. :)

Kom med tips som er verd å se vidre på, og gjerne noen flere oppsett :)

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil se på noe spennede så har Audio Development 4" og 6.5" koax (AD4CX og AD6CX) som kommer til å ligge i den prisklassen du tenker på, jeg får de endelige prisene på det i morgen.

http://www.audiodevelopment.it/ita/cx.htm

Det er det eneste jeg kan tilby i den prisklassen der, Morel koster det endel mer og Hertz/Soundstream koster halvparten.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det eneste jeg kan tilby i den prisklassen der, Morel koster det dobbelte og Hertz/Soundstream koster halvparten.

Ingen som har sagt at det ikke får koste mindre :) Jeg er bare ute etter kurrant lyd, uten å ødelegge bilen med masse hull osv. når jeg skal selge den :) Hertz kan absolutt være intresant :)

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dine valg muligheter i dashen så hadde jeg gått for ett AD 4" komposett foran og 6.5" koax bak. Jeg personlig hadde droppe de bak men det er meg da..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her. Mye bedre med et bra komponentsett foran enn to middelmådige foran og bak.

Man bør jo helst ikke ha diskant bak i det hele tatt.

Men et sett coax er jo greit hvis man har med passasjerer bak.

Kjørte en slik løsning tidligere, når jeg hadde med passasjerer skrudde jeg bare av FIE på spilleren (FIE kutter høye frekvenser fra bakhøyttalerene).

Hvis du ikke har forsterker fra før så er det nok bedre å bruke pengene som var ment til bakhøyttalerene på en forsterker til komponentsettet foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har planer om sub, så kan det for øvrig være greit med bassmellomtone bak også, da 4" i front blir litt lite uten andre elementer som kan ta seg av dypere frekvenser.

Det blir nok både en og to 12" av godkjent kvalitet, så sub området trenger ingen å tenke på ;)

Forøvrig står det høytalere foran og bak originalt, og slikt vil jeg også ha det,

Hva med eventuelt to 4" coax foran og to 6.5" mellomtoner bak ( altså rene mellomtoner ) ??

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider