Gå til innhold

fartsperre på a4 1.8 turbo quatro..?

Ranger emnet

kjellarne

Anbefalte innlegg

hei... har en a4 1.8 turbo quatro stasjonsvogn 97mod.. den er chippa til 210hk.. er d fartsperre på disse?? den er importert fra tyskland i 2002... jeg var å testa toppfarta her om dagen, å den drar rett opp til 200km/t.. men da blir d boom stopp.. den vil ikke mer omså det er nedoverbakke eller slette.. den ligger å hakker på 200... å d er enda masse turtall igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 1.8TQ er ikke sperret på hastighet. er vel bare dem som går over 250 som er det. for er vel der dem er sperret.

En slik bil med 210 hk i bør gå opp mot 235-240.. hvis den stopper på 200 kan det hende det er noe feil med chipen. Hvor er den chippet?

stopper den på 200 i 4 gir å i 5 gir?

til å med 1.6 og 1.8 går langt over 200.. 220.. ca 224km/t dro jeg en 1.6 opp i..

så må være noe galt =)

Dette må være med kjøttkaker til middag å nedoverbakke å heimlengsel trur jeg ja... en 1.6 må du vel ha LANG flate før du får den mye over 200....uhhmmwhat? trur dette må til å da:naaaws :iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være med kjøttkaker til middag å nedoverbakke å heimlengsel trur jeg ja... en 1.6 må du vel ha LANG flate før du får den mye over 200....uhhmmwhat? trur dette må til å da:naaaws :iconsm

stusset veeeldig på den jeg og ja! hehe...nesten så flagget på heises! men gidder ikke...

har selv sitti på a41.8tq som gikk fint over 200...rart det ikke går...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker på hvordan chip d er... d som er så rart er at den drar RETT opp til 200... så stopper d... men var innom verkstedet igår å fikk kobla til diagnosemaskin, å der lå d inne noen feilkoder... de sa at bilen har gått over i et "nødprogram" pga av at den er kjørt på for høyt turtall.. men d er fjærna nå:) så jeg skal prøve toppfarta igjen en dag d passer seg:) må bytte reg reim først... tida er inne for d nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et lite problem med det kansje. Var å Chippa bilen min hos Ts Racing den går lett opp til 200 men etter det så tar det veldig tid før det drar resten. Jeg har har den i 235 men det var nedover Lierbakkene. Samme når jeg kommer på en 5800-6000 o/min på 4 gir høres det ut som turboen slutter å lade, hører ikke mer susing, men putter på 5 drar det som F***.. Men sliter også med det da jeg kommer til 200.

Hadde forresten 0-200km/t på 24 sek stillestående.

Audi A4 1,8 Tq skal gjøre 222km/t Original

Med Chip ca 200 Hk 235 km/t 0-100 = 7,08 sek.

Fant dette på en side, men husker ikek hvor.

2000 Ford Mondeo ST200

19-- MB 190

2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona

X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker på hvordan chip d er... d som er så rart er at den drar RETT opp til 200... så stopper d... men var innom verkstedet igår å fikk kobla til diagnosemaskin, å der lå d inne noen feilkoder... de sa at bilen har gått over i et "nødprogram" pga av at den er kjørt på for høyt turtall.. men d er fjærna nå:) så jeg skal prøve toppfarta igjen en dag d passer seg:) må bytte reg reim først... tida er inne for d nå...

Diagnose tester viser det meste :) Bra du fikk ordnet opp i det.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til å med 1.6 og 1.8 går langt over 200.. 220.. ca 224km/t dro jeg en 1.6 opp i..

så må være noe galt =)

Haha....jeg kjørte rævva av en a4 1.8 jo...så 1.6'n må gå mye dårligere:P

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min a4tq går fint over 240 :) men da begynner turtaller og bli høyt!

.

Hilsen Truls.

O 00 Audi TT Turbo Quattro 225C + X 97 Audi A4 Turbo S Quattro++ x 94 Jeep Cherokee V6 32"+ x 96 Honda Civic Hb 1.6 17"+ x 89 Toyota Hilux 2.5D 8" hev /35x14.5" hjul+++

x 86 Nissan Kingcab 2.5D 3" hev /33x12.5" hjul +

Lenke til kommentar
Del på andre sider