Gå til innhold

Skal kjøpe 740, trenger hjelp

Ranger emnet

Solefald

Anbefalte innlegg

heisann!

da eg skal begynne å studere neste år, og trenger en bil uten gjeld, så da tenker eg å selge min Volvo V40 03 modell, og kjøpe meg en 740 TIC.

eg har hatt 2 240 tidligere, men har ikkje prøvd noke særlig 740, bortsett fra engang eg køyrte en 740 med 230a og automat kasse fra bergen til her eg bur. var faktisk ikkje så gale.

men eg vil ha en bil, som ser bra ut fra før, som desverre mange 740ier ikkje gjer, ofte stygge farger, og har hatt eigere som har slurva med vedlikehold og slikt.. vil ha en som kommer til å holde seg litt framover:P

kor mykje en 740TIC bruker på mila på lang køyring? ca 0.9?

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1096236

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1098313

dei der såg greie ut vertfall..

kva dere syns?

edit:

en kompis har en strøken 760, svart, er nydelig, svart innvendig også.

det er en 2.8 V6 motor.. er en 89 mod med AW71 kassa, han skal ha 37000 - 39000. korleis ligger dei i forbruket og slikt? god motor?

utifra det eg har lest så har en tic orginalt 165hk/264nm, men den motoren har 144hk, og 250nm..

Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

da eg skal begynne å studere neste år, og trenger en bil uten gjeld, så da tenker eg å selge min Volvo V40 03 modell, og kjøpe meg en 740 TIC.

eg har hatt 2 240 tidligere, men har ikkje prøvd noke særlig 740, bortsett fra engang eg køyrte en 740 med 230a og automat kasse fra bergen til her eg bur. var faktisk ikkje så gale.

men eg vil ha en bil, som ser bra ut fra før, som desverre mange 740ier ikkje gjer, ofte stygge farger, og har hatt eigere som har slurva med vedlikehold og slikt.. vil ha en som kommer til å holde seg litt framover:P

kor mykje en 740TIC bruker på mila på lang køyring? ca 0.9?

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1096236

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1098313

dei der såg greie ut vertfall..

kva dere syns?

edit:

en kompis har en strøken 760, svart, er nydelig, svart innvendig også.

det er en 2.8 V6 motor.. er en 89 mod med AW71 kassa, han skal ha 37000 - 39000. korleis ligger dei i forbruket og slikt? god motor?

utifra det eg har lest så har en tic orginalt 165hk/264nm, men den motoren har 144hk, og 250nm..

En 740TiC bruker 0.7-0.8 på langkjøring. Men du styrer bensinforbruket mye ved hjelp av gasspedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var å kika på bilen idag, og tok en køyretur:P + gikk igjennom kva som er gjort med bilen, den er importert fra tyskland i 2001, av en no 50åring, som la ut nermare 70.000 på bilen fram til 2005, da kompisen min kjøpte den

den har gått 169000....den er så strøken innvendig at eg nesten fikk tårer i augene:P svart nydelig skinn interiør. og den var meget godt å køyre, girkassa virka veldig god og fin..den har tilogmed servicehefte og slikt:P

Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei desverre, den er helt svart, med krom lister. stortsett fin i lakken, bortsett fra par flekker her og der, støtfangeren bak skulle kanskje blitt lakkert opp igjen tenker eg...

han hadde klart å køyrt bilen ned på under litern på lang køyring, og ligger på mellom 1,-2 og 1,4 på by køyring..

Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider