Gå til innhold

Hvor kan en skaffe octane booster??

Ranger emnet

Ola

Anbefalte innlegg

En god venn av meg er ute etter octane booster.. han skal prøve dette på amerikaneren sin, for feilsøking på tenningsbank.. Samme det da egentlig :)

Hvor selger de dette!? Finner ikke noen steder i nærområdet vårt.. Ingen som sender slikt i posten heller :( Kanskje noen kan være behjelpelig med å skaffe en flaske, og ta med på rudskogen til neste helg? Har snart gitt opp her :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

En god venn av meg er ute etter octane booster.. han skal prøve dette på amerikaneren sin, for feilsøking på tenningsbank.. Samme det da egentlig :)

Hvor selger de dette!? Finner ikke noen steder i nærområdet vårt.. Ingen som sender slikt i posten heller :( Kanskje noen kan være behjelpelig med å skaffe en flaske, og ta med på rudskogen til neste helg? Har snart gitt opp her :D

Har en flaske hjemme. Men har Internett siden også hjemme. Kan legge den inn her når jeg kommer hjem

En flaske med høyes konsentrat koster rundt 170,- der for en tank på 50 - 70 liter.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

Har en flaske hjemme. Men har Internett siden også hjemme. Kan legge den inn her når jeg kommer hjem

En flaske med høyes konsentrat koster rundt 170,- der for en tank på 50 - 70 liter.

Høres bra ut! Vet du hvor mye du øker okt. med dette?

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by V Racing

Toluen fungerer bra. Blandingsforhold: 10 - 20%. Fås kjøpt i vanlige malingsforretninger :)

Hva for noe ??? :eek:

Fortell litt mere =)

Anyway... NOS Octane boster får du kjøpt hos:

http://www.sverrekahrsracing.no/

Masse stæsj til amCars... Og når du bestiller får du Kulepenn og klistremerke ;) Woohooo ... heheh

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toluen finnes allerede i vanlig handelsbensin og går under samlebegrepet "aromater". Toulen har et oktantall (RON) på 124.

Er egentlig ganske kjent, men selvfølgelig ikke noe de som selger oktanbooster forteller deg :rolleyes:

Ulempen kan være at bensinen "mister" litt energi ved at blandingsforholdet er ganske høyt i forhold til "oktanbooster". Fordelen er selvsagt at man kan lade mer uten tenningsbank og dermed allikevel få gevinst ut av det. Og at det er ganske enkelt å få tak i :)

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mere tiltro til oktane booster jeg egentlig.. Han skal ikke lade trykk.. Han har litt tenningsbank, og vil eksperimentere med tenningsjustering/bensin oktan.. Å blande i 10 liter med noe stoff som de har på malersjappa, gir med litt ståpels egentlig :D

Problemet med de firmaene som har oktan booster, er at ingen vil sende.. Det er jo brannfarlig.. Dette gjør at vi sliter litt.. Håpte derfor noen kanskje hadde muligheten til å hjelpe oss litt her :) Litt drøyt å kjøre 20mil bare for å få tak i dette å liksom..

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Problemet med de firmaene som har oktan booster, er at ingen vil sende.. Det er jo brannfarlig.. Dette gjør at vi sliter litt.. Håpte derfor noen kanskje hadde muligheten til å hjelpe oss litt her :) Litt drøyt å kjøre 20mil bare for å få tak i dette å liksom..

Disse gutta jeg har nevnt i innlegget over sender over hele landet. Jeg fikk 2 stk flasker i posten selv.

Så det er bare å bestille :D

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

Disse gutta jeg har nevnt i innlegget over sender over hele landet. Jeg fikk 2 stk flasker i posten selv.

Så det er bare å bestille :D

Wee! Takk skal du ha :)

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Er det flere som har prøvd Toulen? Jeg hører bare gode ting om dette stoffet!

(Det er bygget opp av kun hydrokarboner, hvilket en finner igjen i store mengder i vanlig bensin, så noe hokus-pokus er det ikke; og prisen er jo uslåelig, mtp. at en får kjøpt det hos malersjapper i opp til 200-liters fat. 10-20% (max) blandingsforhold er, som Vigen sier, det vanlige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som VET hva de snakker om i denne tråden?:D

Hadde dere vist hva som egentlig er I race fuel og booster, så hadde dere ikke kjøpt slikt hos butikkene for blodpriser.....

jeg vet litt mere enn de fleste da jeg har div stoffer på lager...

og kjenner da en som har tillgang til krakker som også tester alle typer bensin og bosters som kommer snikende på markedet.....

og de fleste innholder ....ja.....billige ting som selges for 4 ganger prisen.....

Toluen funker,men trenger 2-3 tilsattser til for å være opptimal....

:cool:

men å røpe det her ville jo ha blitt som å ha lagt ut oppskriften til coca cola.....:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider