Gå til innhold

rekordpowwa.Isuzu Piazza, Isuzus eneste sportsbil

Ranger emnet

Rekordpowwa

Anbefalte innlegg

Ja, tenkte jeg skulle legge ut mitt nye prosjekt. Bilen er en 1985 Isuzu Piazza Xl, i denne sitter det en 2,0i på ca. 140 hestekrefter. Av utstyr er det aircondition, el. vinduer, sentrallås, og skivebrems på alle fire...Dette er en 4-seters sportsbil..Det ble tatt inn ca 10 av denne modellen i Norge.

Jeg kjøpte denne for 2000 kroner og grunnen til at forrige eier solgte denne var at det er havarert bakasling, heldig som jeg er så passet en ascona b bakaksling rett i festene, det eneste jeg må gjøre er å bytte over til skivebremser ettersom det er trommel originalt på ascona akslingen.

Er det noen som vet hvor mange hk ascona akslingen er bygd for?!!?

Kom gjerne med tips!!Legger ut en link til bilder i neste post..

Hei, vet ikke hvor mye ascona akslinga er bygd for men en kompis kjørte med ca 400HK både med og uten sperre på en, så skulle tåle de du måtte finne å ta ut av G200Z motoren i XL'n. 2.6L fra Trooper passer foresten rett på girkassen. Har du lyst til å trimme G200'n er faktisk Australia enkleste plassen å finne deler.

Har noe deler liggende til Piazza. Eksosmanifold til turbo, airdam til front fanger, bakluke med spoiler, bremseklosser bak, bensintank, radiator, forstilling(uten spindler).

Hvordan er bilen for rust? Kan være lurt å sjekke under plast dekslene over dørstokkene, og innerskjermer fremme.

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 years later...

jææævli morro med en så sjelden bil, aldri sett sånn før! Denne bør du ta godt vare på, senk og felger hadde gjort seg veldig bra!;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en kar med en rød Impulse (US Piazza) for en stund tilbake, så jeg fikk glant litt på en sånn in real life.. Dette er skamtøffe biler, man får håpe han her også kommer i mål :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider