Gå til innhold

Bytte frontrute selv??

Ranger emnet

The Edge

Anbefalte innlegg

hvis det er limt rute, er det veldig vanskelig å få den hel av, er det rute som står i løs pakning, er det en enkel operasjon...

jeg betalte 550,- hos hugger for ei rute mener jeg det var... glassmesteren skulle har 800,- dette var en som ikke skulle limes...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke ruta er limt kipper du den enkelt ut av den gamle pakningen evt. skjærer den løs.

Når du monterer legger du en tråd (ca. 3-4-5mm)rundt inne i pakningen/lista til frontruta, så får du en eller to til å holde press ned på ruta mens du drar ut tråden. Ruta vil da legge seg inn i pakningen. Enkelt og greit.

Limte ruter holder i allefall jeg meg langt unna.

Corolla 1,6 twincam16v '93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå ikke så mye spørsmål om det lønner seg.. Jeg hadde nå tenkt å gjøre det selv da i tilfelle det er mulig, og da hadde det nå bare kosta noen render med lim som man alikevel har.. Hadde det vært på en litt dyrere bil, så hadde jeg jo bare tatt det på forsikringa og betalt de 2000 kronene i egenandel..

Det er jo limt rute på denne desverre. Men dersom man først får tak i en delebil med hel og fin frontrute, hadde det jo vært greit om det gikk an å flytte den over.. Men det er vel kanskje vanskelig det da..

Takker for svar

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å få ut limt rute her er jo ganske lett det da, jeg fikk det i oppgave i arbeidsuka i niende:p jeg å en til hadde en sann vaier med et håndtak inne og ut ute, så saga vi ut hele ruta, var enkelt det, men å lime den inn har jeg ikke peiling på...

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb har vi pianotråd med et håndtak i hver ende som vi skjærer ut ruta med. Så må det rengjøres meget godt før man har på rutelim og sett inn ruta. Ruta bør presses inntil med jekkestropper e.l. Det lureste ved frontruteskift er nok å sette bilen på verksted siden de fleste har forsikring som dekker deler av kostnaden.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider