Gå til innhold

Spørsmål om senkesett(skruer, lager og div)

Ranger emnet

trebor87

Anbefalte innlegg

Har planer om å sette på senkesettet mitt i nermeste fremtid.. da er det kjekt å ha alt klart.. noen som vet dimensjonen på skruene som skal feste nedre del av demper? samme framme og bake?

Er det stor forsjell på billige og dyre fjørbeinslager? var på mekonomen i dag. de skulle ha opp i mot 600,- stk fremme og 220,- stk eller noe bake.. så tok jeg meg en tur på bilxtra, der skulle de ha 350,- stk framme og 130,- stk bake.. like så greit å kjøpe de billigste?

Ser også på demperen bak at det ser ut som det kan gå ant å justere høyde.. er festet i ett spor med en segerring eller hva det heter.. hadde kanskje vert kjekt å flytte ringen ett hakk ned siden det er 60/40 senking..

DSC00460.jpg

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt de billigste fjærbeinslagrene - de går dikkens etter et par år med senk alikvel.

Skruene vet jeg ikke størelsen på - men jeg har bare brukt dem om igjen...

Jeg ville ventet med å justert den ned bak. Golf 2 blir ofte "segen" på rompa noe som ikke er pent.... er den for høy er det kjapt gjort å ordne dette i etterkant også.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke si noe sikkert, men jeg mener skruen bak er tynnere.. Har du ikke orginale skruer?

har orginale skurer ja.. men har erfaring att når jeg skal skru er det altid noe som ikke går som jeg vil.. knekker skruer, ødelegger verktøy osv.. hehe.. litt dumt å stå der uten nye bolter hvis de gamle er rustet og sletne..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du ikke med deg de orginale boltene til ett sted de selger bolter? Evt drar på Møller å får de eksakte målene..

joda.. men jeg har ikke skrudd de ut enda.. da hadde det ikke vært prob å sett hvordan skruer det er.. tenkte jeg skulle ha det klart.. bruker bilen hver dag så det er dumt å begynne å skru en kveld å ikke bli ferdig pga feks ødelagte bolter..

Men kan ta meg en tur innom Bjarne Røseth (audi-vw forhandler) å høre i morgen

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider