Brukroa-trimning Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Men det gjør jo saken mye enklere! Mange gamp er'e i maskina orginalt da?Forresten så er jeg fortsatt intr. i hvor du får tak i så billige deler hen! Nattjobber eller? Hehe... Jeg kjøpte en av de gamle cartene fra Valhall i Moelv som er ei innendørsbane :) De skulle vekk, så jeg kjøpte meg en 1 seter, og en kompis av meg som er med å bygger, kjøpte seg to seter... Så vi ska bygge hver vår cart... Han kjøpte foresten den CBR 600 ccm motoren som var her på mc-forumet i dag for å putte i carten sin... Motoren min er ifra et tidligere prosjekt jeg var på med (en Honda CB100) , og turboen fikk jeg i bytte med at han jeg fikk den av fikk prøve carten hvis det fungerer :) Sånn skaffer jeg meg deler... hehe... Motoren har vel rundt 15 hk orginalt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 I 1 sylindra CB125-motorer er det 9kW. Trådstarter: Disse motorene er strupet i innsuget, så du kan hente litt ekstra effekt ut av den ved å borre opp innsuget/lage nytt og sette på en større forgasser. Skal bli interessant å se hvordan dette blir. Hvis du bruker ett cb-125 eksosanlegg er du sikret verdens fineste 125ccm lyd. Takk for tips :) Bare for å være helt klar her så er det motor ifra en Honda CB100... Altså ikke ifra en av de nye Honda CBR 125... Men min blir 125 ccm siden jeg kommer til å bruke en trimsylinder... Han jeg kjøper av har ikke orginal, hehe... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 haha, artig, jeg følger med :) Håper det funker :) Fint du følger med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 thenkt på åssen du skal gi den bensin eller . montere gasseren før eller etter turboen?? Hmmm... Har såvidt tenkt på det... Det jeg tenkte på var å bruke org. gasser etter turbo med evt. ei pumpe og regulator... Har som sagt ikke tenkt skikkelig gjennom det enda... Kunne vel også borra opp dysa, men jeg må nesten prøve litt for å se om motoren får nok bensin osv... Kommer nok antagelig til å skifte pakninger i gasseren også så den ikke fiser... :) Edit: Driver jo med detta Volvo gasser-turbo prosjektet mitt i tilegg... Hadde tenkt å bygge med to enkle der, men kunne jo "lånt" en gasser derifra å prøvd.. Er jo også en mulighet... Kom på nå at jeg kan få tak i en billig trykk gasser... Sjekker ut det i morra... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 vil eksospulsen være kraftig nok til å spole opp turboen slik at du i det hele tatt får no lade trykk som vil gi no merkbar effekt? jeg tviler litt. turboen er tross alt ment på en motor med 10 ganger så stort volum. men "creds" til deg for at du holder på med et spennende prosjekt:-) Tja, jeg vil jo si at motoren er så å si kraftig og eksoshuset på turboen er vel ikke langt ifra 10 cm i diameter med ei vifte på 4 cm... Dreiv å stussa litt på det sjøl, men jeg tar sjansen på at det funker... Finner ikke ut av det før jeg har prøvd, og prøver jeg ikke så kommer jeg garantert til å angre... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 en ting. turboen må jo være før gasseren, ellers vil jo ikke dette mesterverket gå i det hele tatt. Trådstarter: fortsett med det du gjør å lykke til videre. Takk for det :) Den kommer nok til å snurre hvertfal, og jeg får nå bare skru ned trykket hvis det blir problem med å skape nok av det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 får kjøpt oljepumpe som går på 12v fra pace i england! lykke til! har trua på dette jeg!:) Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Nå har jeg og kompisen min vert å henta rammene... :) De ble ikke så komplette som jeg hadde håpa på, men da blir det bare litt mer sveising... Her er bilde av dela: Litt rotete på bilde, men kan ta nye i morra... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 får kjøpt oljepumpe som går på 12v fra pace i england! lykke til! har trua på dette jeg!:) Takker for det, og takk for tips... :) Er såklart en mulighet, men vil bruke minst mulig penger på det siden jeg har et Volvo prosjekt ved siden av... Veit ikke hvor vanskelig det er å få tak i jeg, men hadde vert fint å fått tak i noe brukt her i Norge hvis det er mulighet for det... Mulighet for det tror du? Mvh... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Takk for tips :) Bare for å være helt klar her så er det motor ifra en Honda CB100... Altså ikke ifra en av de nye Honda CBR 125... Men min blir 125 ccm siden jeg kommer til å bruke en trimsylinder... Han jeg kjøper av har ikke orginal, hehe... :) Da får vel jeg gjøre klart at det var ekte Honda CB jeg snakka om. :) Hadde en 78 mod som var originalt 125 for ett par år siden. Opprinnelig skrevet av toyofan får kjøpt oljepumpe som går på 12v fra pace i england! lykke til! har trua på dette jeg! CB motorene har 6V elanlegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Da får vel jeg gjøre klart at det var ekte Honda CB jeg snakka om. :)Hadde en 78 mod som var originalt 125 for ett par år siden. Da snakker vi samme sak... :) Liker at du kaller det EKTE Honda CB, for det er akkurat det det er... Trodde 125 ccm var en trim for disse sykla jeg, men da lerte jeg noe nytt.. :) Det er egentlig bil som er mi greie, så fint du gir fra deg litt info... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Da snakker vi samme sak... :) Liker at du kaller det EKTE Honda CB, for det er akkurat det det er... Trodde 125 ccm var en trim for disse sykla jeg, men da lerte jeg noe nytt.. :) Det er egentlig bil som er mi greie, så fint du gir fra deg litt info... I den tiden var det mange land som hadde lett-mc grense på 100ccm og noen som hadde grense på 125ccm. Norge var ett av landene hvor CB måtte leveres med 100ccm motor for å bli godkjent. Senere når regelverket ble endret, ble det lov å montere 125ccm sylinder på dem. CB100 og CB125 har akuratt samme motoren bortsett fra sylinderen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 I den tiden var det mange land som hadde lett-mc grense på 100ccm og noen som hadde grense på 125ccm. Norge var ett av landene hvor CB måtte leveres med 100ccm motor for å bli godkjent. Senere når regelverket ble endret, ble det lov å montere 125ccm sylinder på dem. CB100 og CB125 har akuratt samme motoren bortsett fra sylinderen. Åja, sånn det henger sammen ja... :) Men vil det si at sylinderene også er like, bare at 125 ccm sylinderen har større borring enn 100 ccm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 en ting. turboen må jo være før gasseren, ellers vil jo ikke dette mesterverket gå i det hele tatt. Begrunn svarene dine med fakta, fordi det du sier er feil! Om du setter den etter turbo vil den sikkert sprute bensin el. Finnes sikkert en tråd på forumet om å klargjøre en gasser for trykk, bruk søkknappen! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 kan skaffe r6 motor til deg, litt morsommere å turbokonvertere :D Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.