Brukroa-trimning Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 kan skaffe r6 motor til deg, litt morsommere å turbokonvertere :D Hehe... Sant det, men er nok litt dyrere vil jeg tro... Men takk som byr... :) Kan vel si at det her er et prosjekt jeg har ved sia av Volvo`n, så vil bruke minst mulig penger på det... Bygge go-cart er noe jeg har hatt lyst til å gjøre i 3 år nå, men har ikke blitt noe av, men nå lå vel alt tilrettelagt for det så må bare prøve... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flamer Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Vet om ett lignende prosjekt. En kompis av meg som sitter i rullestol som turbokonverterte en motorisert terreng rullestol. Brukte turbo fra en bmw diesel. Og førgasser fra en 125 helcross (Kx tror jeg). Satte forgasseren før turboen. Men dette er jo ikke tema vist du snakker om ic. (Noe jeg egentlig tror har lite for seg pga av størrelse på effekt økning) Den lader vel 0,2 på maks trykk. Men merka bra forskjell på draget. ;) Motoren er en v-twin gressklipper motor tror jeg. Husker ikke hvor mange kubbik den var på. Men tøft prosjekt. Hvordan har du tenk å gjøre det med driv verk? Gjøre som vanlige karter (under 125) med drev rett på veiva? Eller bruke gir kassa som står på motoren og lage deg en form for gir overføring? Siter 01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual -x-Volvo 142 73 -x-Ski-Doo Formula + -x-Volvo 240 (Bilcross) Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 fett prosjekt! Du har PM Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Vet om ett lignende prosjekt. En kompis av meg som sitter i rullestol som turbokonverterte en motorisert terreng rullestol. Brukte turbo fra en bmw diesel. Og førgasser fra en 125 helcross (Kx tror jeg). Satte forgasseren før turboen. Men dette er jo ikke tema vist du snakker om ic. (Noe jeg egentlig tror har lite for seg pga av størrelse på effekt økning) Den lader vel 0,2 på maks trykk. Men merka bra forskjell på draget. ;) Motoren er en v-twin gressklipper motor tror jeg. Husker ikke hvor mange kubbik den var på. Men tøft prosjekt. Hvordan har du tenk å gjøre det med driv verk? Gjøre som vanlige karter (under 125) med drev rett på veiva? Eller bruke gir kassa som står på motoren og lage deg en form for gir overføring? Så rått :) Jeg lå å tenkte på det med å setta gasseren før turbon i går kveld skjønner du... Da vil turboen dra til seg bensin ikke sant? Men ska bensin bare gå rett igjenom turboen eller hvordan pleier man å gjøre det? Jeg ska montere motoren med girkasse rett over akslingen med vanlige drev og giroverføring framver... Clutchen blir på beinet, og giringa blir slik at oppgiringa blir ved å dra spaken bakover... Mvh... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 fett prosjekt! Du har PM Takker... Du har også PM :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Jasså, flere Lismarkinger her ja. :D Tøft prosjekt. Siter 98 Audi a6 1,8tq 92 Vw Passat 1.9tdk 82 MB Gelenderwagen 300Td X 85 Audi 100cs quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flamer Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Du kjører bare bensinen gjennom turboen. Bruk clutch på rattet ala 125 - 250 kartene ;) Clutcher jo kun får og ta løs ;) Siter 01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual -x-Volvo 142 73 -x-Ski-Doo Formula + -x-Volvo 240 (Bilcross) Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Jasså, flere Lismarkinger her ja. :D Tøft prosjekt. Ser slik ut ja... :D Takker for komentar... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Nå har jeg lagd bærelager til bak akslingen min... :) Brukte to lager ifra ei Saab 900 Turbo girkasse jeg hadde liggende... De to som sitter inntil kassa på hver sin side og som stikkakslingene ska gå ut ifra... Det ene ble litt stygt, men begge ble plane... :) Sammenlignings bilde av turboen... Den jeg ska bruke på carten er til høyre i bilde også er det en standar turbo i T3 størelse til venstre: T3 til høyre denna gangen gitt: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Dette her blir rått!! Har du kjørt go kart før eller? Å åssen kart kjørte du? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Dette her blir rått!! Har du kjørt go kart før eller? Å åssen kart kjørte du? Takker :) Jepp, har kjørt litt go-cart ja... Veit ikke åssen type, men var 4-taker og 260 ccm (?) tru jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 fett!! blir rått det her!! Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Har vert ute å knipsa litt... :) Her er ramma slik den står nå: Her er bærelagera til bakakslingen som jeg har modda litt: Var egentlig en kant som sto opp rundt kanten i midten der... Enjoy... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Fantastisk! :D Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 I dag har jeg fått en motor til... Denna har svinghjul noe den andre ikke hadde så er jeg et lite skritt nermere å få en komplett motor... Henter de siste dela i morra tenker jeg... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg