volvofanatist Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Blir jævli tøft det her! Er imponert! Men hvis ikke motoren orker å spinne turboen, så kan du jo bruke'n som kompressor vettu;)... Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Blir jævli tøft det her! Er imponert!Men hvis ikke motoren orker å spinne turboen, så kan du jo bruke'n som kompressor vettu;)... Håper det... :) Fint at noen har trua på en 15 åring, for veit om fler som ikke har det... hehe... Ska nok få den til å snurre skjønner du... Uansett, skifter motor hvis den ikke spinner med 125 ccm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Har du hatt go kart før eller? Å åssen kart? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Har du hatt go kart før eller? Å åssen kart? Nope... Er første carten det her... :) Men har tredje bilen nå, så det er det jeg har drivi med før... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Nå har jeg et lite spørsmål her... Har grubla på det i hele dag... Det har seg sånn at jeg nå har bestemt meg for å plassere forgasseren forran turboen... Men det jeg grubler på er om det er viktigst at bensina eller eksosen har kortest vei fra/til turboen? Det er jo muligheter for at motoren har nok å å styre med med tanke på å snurre turboen om jeg ikke ska laga noen unødvendige svinger i eksosen? men i et anna tilfelle så er det også fint om bensina hadde hatt kortest mulig vei å gå siden frakta av bensin ifra gasser til sylinder også ska gjøres av turboen? Håper på svar... ;) Mvh... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flamer Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Nå har jeg et lite spørsmål her... Har grubla på det i hele dag... Det har seg sånn at jeg nå har bestemt meg for å plassere forgasseren forran turboen... Men det jeg grubler på er om det er viktigst at bensina eller eksosen har kortest vei fra/til turboen? Det er jo muligheter for at motoren har nok å å styre med med tanke på å snurre turboen om jeg ikke ska laga noen unødvendige svinger i eksosen? men i et anna tilfelle så er det også fint om bensina hadde hatt kortest mulig vei å gå siden frakta av bensin ifra gasser til sylinder også ska gjøres av turboen? Håper på svar... ;) Mvh... :) Har Minimalt og si. Men jo kortere rør du har jo mindre lag. Uansett om det er innsug eller eksos. Funnet ut nå mer om olje? Siter 01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual -x-Volvo 142 73 -x-Ski-Doo Formula + -x-Volvo 240 (Bilcross) Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Har Minimalt og si. Men jo kortere rør du har jo mindre lag. Uansett om det er innsug eller eksos. Funnet ut nå mer om olje? Ok... Har ikke tenkt så mye på det med olja nei... Fikk et anna problem i dag, og det var at jeg ikke får istand en komplett motor med de dela han fyren jeg skulle kjøpe motor av har... :/ Så nå vurderer jeg å gå i innkjøp av en Honda eller Briggs & stration motor med mer slagvolum (350 ccm) og evt. bruke drev og kjede inn til CB girkassa og deretter gå videre med drev og kjeder fra firkassa til akslingen (sveise drev rett på veiva i CB motoren)... :) Jeg har også gjort meg noen tanker om at kanskje den turboen jeg har fungerer som en lavtrykksturbo på 900 ccm, og at den da kanskje vil fungere som en høytrykksturbo hos meg... Noen som har noen formeining om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flamer Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Ok... Har ikke tenkt så mye på det med olja nei... Fikk et anna problem i dag, og det var at jeg ikke får istand en komplett motor med de dela han fyren jeg skulle kjøpe motor av har... :/ Så nå vurderer jeg å gå i innkjøp av en Honda eller Briggs & stration motor med mer slagvolum (350 ccm) og evt. bruke drev og kjede inn til CB girkassa og deretter gå videre med drev og kjeder fra firkassa til akslingen (sveise drev rett på veiva i CB motoren)... :) Jeg har også gjort meg noen tanker om at kanskje den turboen jeg har fungerer som en lavtrykksturbo på 900 ccm, og at den da kanskje vil fungere som en høytrykksturbo hos meg... Noen som har noen formeining om det? Di gressklipper motorene er ikke noe og satse på. Er en sånn som står på den terreng rullestolen som vi bygde turbo på. Får bare 0,2 i lade trykk. Får ikke nokk Turtall på de til og få turboen til og lade ordentlig. Da må du heller finne deg en 2 takter av noe slag. Du snakka jo om separat smøring uansett. ;) er ikke så mange som har gådd den vegen ;) Siter 01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual -x-Volvo 142 73 -x-Ski-Doo Formula + -x-Volvo 240 (Bilcross) Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Di gressklipper motorene er ikke noe og satse på. Er en sånn som står på den terreng rullestolen som vi bygde turbo på. Får bare 0,2 i lade trykk. Får ikke nokk Turtall på de til og få turboen til og lade ordentlig. Da må du heller finne deg en 2 takter av noe slag. Du snakka jo om separat smøring uansett. ;) er ikke så mange som har gådd den vegen ;) Har undersøkt litt, og det stemmer det du sier... Den motoren jeg fant som gikk høyest på turtall var en Honda 6.5 hk som greide 4800... ikke akkurat noe å satse på... Sååå... Da veit jeg egentlig ikke hva jeg ska gjøre... Den CB motoren hadde jo vert kurant og turbo konventert... Men men... Gir meg ikke... Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? :) Og for all del, er det noen som har en 100 ccm sylinder, et 125 ccm stempel eller en topp til en CB 100/125 så SI IFRA... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flamer Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Hvorfor ikke starte med og turbo konvertere en moped motor ellernå? Vist du spanderer på deg ett separat olje system uansett? Får sikkert ikke allværden med effekt. men du får garrantert lett tak i en billig motor. Trenger ikke begynne på noe værst. ;) Blir kult uansett! Siter 01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual -x-Volvo 142 73 -x-Ski-Doo Formula + -x-Volvo 240 (Bilcross) Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Du sier noe der... :) Åssen gjorde dere det med olja til turboen på den rullestolen? Hadde ikke vert no problem det her hvis jeg hadde hatt penger til det, men nå gjelder det å få det billigst mulig siden jeg har bilen i tilleg som egentlig koster nok i seg sjøl... hehe... Men ska få til det her... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flamer Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Vi hadde ett tstykke på oljetrykksgivern og returen i bunnpanna. Siter 01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual -x-Volvo 142 73 -x-Ski-Doo Formula + -x-Volvo 240 (Bilcross) Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Skumleste, men iallefall. Vist du skal ha en enkel og liten ic så skaff deg en ifra e n gamlere (79-93) saab 900 turbo. Er liten men skulle vel være grei til ditt prosjekt. ;) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Da er jeg så å si igang igjen... Nå har jeg det meste av ventil styringa, og jeg har fått tak i 125 ccm sylinder og 100 ccm stempel... hehe... Samt tennplate og litt småtteri... Så det jeg kommer til å gjøre er at jeg honer oppatt sylinderen og kjøper et "stempel kit" og et kryssboltlager ifra Mc-Deler til 350,- :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Skumleste, men iallefall. Vist du skal ha en enkel og liten ic så skaff deg en ifra e n gamlere (79-93) saab 900 turbo. Er liten men skulle vel være grei til ditt prosjekt. ;) Se der ja... Den var ikke dum... :) Men blir nok til at jeg monterer gasser før turbo, men gjør jeg ikke det så går jeg til innkløp av en slik en... Den der var jo midt i blinken... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.