Gå til innhold

Brukroa-garadge: Dino - turbocart...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når håper du å bli ferdig a? Vil se den i aksjon,hehe

 

Hehe... Det er jeg nå ikke sikker på... Jeg må først få tak i en topp, og kjøpe inn dela jeg trenger til motoren... Så må jeg på biltema for nå har jeg ei handleliste som begynner hope seg opp der.. ;) Så vi får se... Gir lyd ifra meg jeg så fort det skjer noe her... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han må ha gassern før turbon, kjører bensina gjennom turboen!!

 

Men er det ikke noe med at om bensina ska gjennom turbon, må du ha en spes turbo med carbontetninger som tåler det? :S

 

Hmmm... Det er fult mulig, men jeg prøver med det oppsettet her først så får vi se om det funker... Hvis ikke så får jeg prøve noe anna... ;) Hvis du ser på et innlegg litt tidligere her, så står det om en som satte gasseren før turboen på en bmw diesel-turbo... Så ska nok gå bra... (håper jeg)... hehe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør bygge inn forgassern i en trykkboks. Kople opp en trykkslange fra trykkboksen opp til bensintanken ( som må sitte høyere en forgasseren). På den måten slipper du å tenke på trykkregulering av bensinen. Men hold ladetrykket under 0,3bar, da forgasseren er utstyrt med hule flottører (vil bli trykket flate av ladetrykket, ellers.) Turboen du har krever ikke stor oljeflow. Orginale trykkrøret til den er ikke større enn 3mm innvendig. ( Har slik bil selv som den kommer fra). Det kan hende at Hondaens orginale oljepumpe klarer å levere nok mengde til den. Det store cluet er når turboen endrer oppgave fra å være eksosbrems til å fungere som kompressor.(Hvor mye tutall må til?) Tror du bør ha så kort rør fra eksosventilen til avgassdelen som mulig, for å utnytte eksospulsene, og eksosvarmen best mulig. Forgasseren føre turboen på et slikt aggregat vil 99% sikkert ende opp med nedgædda plugg og unødig høyt oljeforbruk. Aggregatet suger inn olje fra lagerdelen når vakumet på innsugs-siden blir sterkt nok. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør bygge inn forgassern i en trykkboks. Kople opp en trykkslange fra trykkboksen opp til bensintanken ( som må sitte høyere en forgasseren). På den måten slipper du å tenke på trykkregulering av bensinen. Men hold ladetrykket under 0,3bar, da forgasseren er utstyrt med hule flottører (vil bli trykket flate av ladetrykket, ellers.) Turboen du har krever ikke stor oljeflow. Orginale trykkrøret til den er ikke større enn 3mm innvendig. ( Har slik bil selv som den kommer fra). Det kan hende at Hondaens orginale oljepumpe klarer å levere nok mengde til den. Det store cluet er når turboen endrer oppgave fra å være eksosbrems til å fungere som kompressor.(Hvor mye tutall må til?) Tror du bør ha så kort rør fra eksosventilen til avgassdelen som mulig, for å utnytte eksospulsene, og eksosvarmen best mulig. Forgasseren føre turboen på et slikt aggregat vil 99% sikkert ende opp med nedgædda plugg og unødig høyt oljeforbruk. Aggregatet suger inn olje fra lagerdelen når vakumet på innsugs-siden blir sterkt nok. Lykke til!

 

tegn ei teging av oppsettet... :) Interesant set der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få tak i en trykkforgasser. fra en 240 turbo eller noe. hvis det funker å modde slik at det funker da. men vil gå får turbo før gassern. turboen blir veldig varm så det kan fort bli fare for at bensinen selvanntener inne i turboen og da er hele vitsen borte

 

En gasser som er beregnet til 2.3 på en 0.125? Neppe. Du finner nok ikke dyse liten nok.

 

Å plassere gasser før turbo er nok det enkleste. Tviler på at det blir så intens varme at bensinen fyrer. IC liten nok til dette oppsettet finner du sikkert ikke uansett. (Skal aldri si aldri men...) Ville heller mekket vanninnsprut da, men tror ikke du vil trenge det.

 

Det med trykkboks som er nevnt over har jeg aldri prøvd selv men har hørt at det fort ryker... Men jeg lurer litt på hvor HATTIS vil ta oljen fra på motoren!

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har prosjektet stått stille ei stund... Venter på trykkgasser, trykkboks, bensinpumpe og innsug til Volvo`n så jeg betaler det først før jeg evt. koster på carten noe mer...

 

Med tanke på forgasseren så kommer jeg kanskje til å gå i innkjøp av en brukt Keihn 34/38 mm (?) gasser, og kommer i første omgang til å plassere den før turboen trur jeg... Men at turboen tar fyr pga. av bensina blir for varm har jeg lita tru på at kommer til å skje (men aldri si aldri)... Eksoshuset blir jo piss varmt, men bensina ska jo gå gjennom kompressor huset... Men et oppsett med trykkboks kommer hvis det ikke fungerer... Det er jo det som er brukt mest på gasserturbo på bil... Men tankene mine rundt det her er at en org. gasser vil tåle mer hvis den er plasert forran turbo siden den ikke vil få noe direkte trykk på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta blir nok fett hvis du får det rullende! :D

 

Må komme til en go-kartbane og stille til kamp da :D

 

Ang. motor, så bør du helst velge(hvis du skal velge en motor som brukes i go-kart fra før) en Yamaha motor hvis det skal være billig ;) Tenker du på rå effekt hadde jo ICA motor vært fett, men de varer bare 40minutt fra før, så med turbo varer de kanskje 10 minutt? :D

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta blir nok fett hvis du får det rullende! :D

 

Må komme til en go-kartbane og stille til kamp da :D

 

Ang. motor, så bør du helst velge(hvis du skal velge en motor som brukes i go-kart fra før) en Yamaha motor hvis det skal være billig ;) Tenker du på rå effekt hadde jo ICA motor vært fett, men de varer bare 40minutt fra før, så med turbo varer de kanskje 10 minutt? :D

 

Håper det kommer til å rulle etterhvert ja... :D Stiller opp på bane jeg vettu, hvis du ordener meg noen billige dekk... hehe... Er kav utsliti alt jeg har tatt med meg... :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygg med gasser før turbo. Så få tak i gasser fra en crosser ellernå. Blir å funke. Kompressor huset blir det jo nesten ikke varme i. Sitter mye drømmere hær å leter etter urelevante problemer ;) Peis på!

01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual

-x-Volvo 142 73

-x-Ski-Doo Formula +

-x-Volvo 240 (Bilcross)

Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde kanskje at cb 125 har en oljetrykksbryter et sted. Som regel et greit sted å ta oljen ut fra. Jeg dårligere til å tegne enn å forklare, men konseptet med forgasser inne i trykkboks er like gammelt som overlading i seg selv. Sjekk f.eks hvordan paxton bygger inn holley-forgassere inn i trykkbokser på deres hjemmeside på nettet:-) Bensintrykket må øke linjert med ladetrykket, derav trykkslangen fra trykkboksen til bensintankens øvre del (f.eks tanklokket). Når tanken monteres høyere enn forgasseren renner bensinen uhindret ned i flottørkammeret, kun regulert av flottørventilen. Du slipper på denne måten å benytte deg av bensinpumpe og trykkregulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår