Gå til innhold

Brukroa-garadge: Dino - turbocart...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

+ en ting til: bruk forgasser med mindre halsringdiameter enn innsugingsventilen. Dette for at motoren ikke skal gå for mager på full gass. Man trenger høyest venturihastighet ved bensindysa/nåla for at drivstoffet skal forstøves best mulig til en brennbar gass, og ikke fordampes til en eksplosiv blanding......(les magres ut). Gå heller opp noe i dysestørrelse, samt flytt opp nåla noe, i stedet for å legge jobb på å montere større forgasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ en ting til: bruk forgasser med mindre halsringdiameter enn innsugingsventilen. Dette for at motoren ikke skal gå for mager på full gass. Man trenger høyest venturihastighet ved bensindysa/nåla for at drivstoffet skal forstøves best mulig til en brennbar gass, og ikke fordampes til en eksplosiv blanding......(les magres ut). Gå heller opp noe i dysestørrelse, samt flytt opp nåla noe, i stedet for å legge jobb på å montere større forgasser.

 

Takk for mye tips... :) Detta med bensina blir det nok helt sikkert mye justering med... Har vert å sett på en del bensinpumper og regulatorer men det kommer til å blir dyrt i forhold til detta oppsettet hvis det funker... Her kan jeg jo også bruke IC... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mye tips... :) Detta med bensina blir det nok helt sikkert mye justering med... Har vert å sett på en del bensinpumper og regulatorer men det kommer til å blir dyrt i forhold til detta oppsettet hvis det funker... Her kan jeg jo også bruke IC... :)

 

Som sagt. Hadde jeg vært deg hadde jeg først bygd me førgasser før turbo får og se att du får turboen til og lade og nokk smøring osv. Så heller lage deg trykk boks og ic etterhvert vist du merker att det er noe effekt økning i det hele tatt. ;)

01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual

-x-Volvo 142 73

-x-Ski-Doo Formula +

-x-Volvo 240 (Bilcross)

Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne gi litt tips. Tror personlig at din Honda-motor på 7,5hk ikke vil bli noen racer med 0,3bar ladetrykk. Men det er gøy at du gjør forsøk med den. Dette er ting man lærer masse av, og gir erfaringer som kan videreføres til andre kjøretøyer etter hvert. En dag har du Brukroas råeste gatebil ,tegner svarte spor i asfalten med masse gummirøyk og har deg med alle fjortisa i Moelven på over 45kg og 1,60m:-) Go Rrrægggger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne gi litt tips. Tror personlig at din Honda-motor på 7,5hk ikke vil bli noen racer med 0,3bar ladetrykk. Men det er gøy at du gjør forsøk med den. Dette er ting man lærer masse av, og gir erfaringer som kan videreføres til andre kjøretøyer etter hvert. En dag har du Brukroas råeste gatebil ,tegner svarte spor i asfalten med masse gummirøyk og har deg med alle fjortisa i Moelven på over 45kg og 1,60m:-) Go Rrrægggger!

 

Hehe... Blir nok ikke noen racer nei, men ska nå greie å legga at noen spor med den... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår