Gå til innhold

hvilke bl merker egner seg best for tuning?

Ranger emnet

200sx

hvilket bil merke synes du egner seg best for tuning?  

122 stemmer

1. 1. hvilket bil merke synes du egner seg best for tuning?

• Audi
      26
    • Bmw
      6
    • Honda
      8
    • Mazda
      5
    • Mercedes
      2
    • Mitsubishi
      1
    • Nissan (RULEZ)
      32
    • Toyota
      13
    • Volvo
      8
    • Annet merke
      22

Anbefalte innlegg

Mest hk og Nm pr krone så stemmer jeg på Chevrolet Smalblokk V8 :D :D

Mer hk og Nm Chevrolet Blg Block. :D :D :D :D :D

Og i begge tilfeller for de på orkaner av Lystgass og du har garantert en vinner pr kr i hk og nm samt holdbarhet.

Einer seg best for tuning som totalvurdering med aks, sving, brems, holbarhet mm det må bli Porsche det da.

Mest morro nyere bil for penga jeg har råd til pr dd må bli Subbaru Impresa det.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

om man derimot skal se på hvilket merke som er mest egnet for tuning, altså lettest å tune alt i alt, bare tune, litt mer enn orginal, og ser på nye biler, ja da stiller nok Saab sterkest.. Turbo på alt som går ut av fabrikken så å si ... eller? Etter det kommer vel VAG, med alle sine T modeller... 1.8T i drøss av utgaver, TDI i ørten utgaver, og 2.7T i ett par tre fire utgaver..

Volvo er vel ikke så evig langt unna heller..

Nizzan.. tja.. hva leverer de fra fabrikk som kan trimmes enkelt til litt mer futt? Toyota?

hmmmm

;)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

KAn det være derfor det står kø på fergekaia i Tyskland med Impreza'r??? hehe..

KAN det være derfor Silverboy snart blir å se sidelengs gjennom rundkjøringene i en japse med diger vinge?? hehe..

Mye mulig men jeg skal desverre ikke ha en av de :(

Hey coolt skal du ha den sån Impresa sak.

Heldigrisen sån helt ny eller?

Ta meg gjerne med på tur sidelengs elsker det.

Også har jeg ligsom ikke fått testa en ordentlig (les butikkselgern satt på) enda (hint hint). :D :D :D

Men ut fra det jeg fikk testa så var det bil etter min smak sån jeg vill ha det. :cool:

Lykke til med kjøpet.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Også har jeg ligsom ikke fått testa en ordentlig (les butikkselgern satt på) enda (hint hint). :D :D :D

Men ut fra det jeg fikk testa så var det bil etter min smak sån jeg vill ha det. :cool:

Lykke til med kjøpet.

Era

He-he..jeg har vært å testet Impreza WRX STI Pro-Drive !!!!! Uten selger, men med kamera :D:D:D:D

Helt rått, 265 spreke hk og en bil full av klistremerker som en "tro kopi" av P.Solberg sin.... :D

Slenger ut en liten filmsnutt av dette når jeg klarer å få ut fingeren.... *litt treg til tider*

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Lykke til med kjøpet.

Era

Meningen å kjøpe en sånn ja.. flere av follogutta som skal ha en sånn muligens.. :)

Men det blir nok ikke noen ny skapning, men en GT av 98-00 modell.. og det blir nok ikke før til høsten... skal ihvertfall ha den klar før snø'n faller..

Loppa: SE TE HÆLVETE Å FÅ UT DEN FINGÆR'N!

:D :D :D

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda... sportswagon som de kaller det...

men blir lixom ikke det helt store rally-stuket over den... personlig synes jeg den ser helt jævlig ut også... men det er noen som får det til, og da KAN den være kul ja :)

Morro med stasjwagon vs sportsbiler ja :)

(som f.eks en diger hitlerslådde med vinterhjul som dytter en speedster med sommerhjul på gamle mossevei.. hehe..)

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

Volvo er vel ikke så evig langt unna heller..

;)

Volvo ja, stiller vel ganske likt som Saab, masse turbo motorer.

Men du kommer ikke langt med Saab eller Volvo.

MEN hvis du det skal være enkelt og billig, så er vel saab og volvo greit, på feks. Saab 2.0T 150hk så får man for ca. 8000kr ny elektronikk som gir deg ca.220hk, 70HK for under 10.000 er bra.

Også Volvo V70 da, den bilen kan du jo koble til internett også downloade nytt program som stiller opp turbotrykket... Hvor mye aner jeg ikke, men det er uansett jævli billig.

Men som sagt, man kommer ikke langt, så jeg vil ikke si at Volvo eller Saab er no bra å trimme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er meget enig med de som sier motorer fra den andre siden av dammen er lettest å få ut mest hester, men hvem vil ha masse motor og ikke kjøre egenskaper.

Japsene har jo det man trenger når en skal tune opp se råest ut og være den kuleste på gate og vei...

Men som en Volvo mann jeg er så er det det en får mest morro med når det gjeller å ha det morro.. Det er desverre ikke så mange som har skjønt det, men de som har det har det mest morro.

Ta eksempel B23 og B230. Vinni en del har dem gjort oppigjenom åra også... Og fortsatt brukes dem.

Når det er snakk om nye biler fra dette merke er det nok ikke mye å skryte av, men 5 sylindra motorene til Volvo er ikke å kaste under en sten. De har jo fått en del seiere gjennom si korte leve tid. Da kommer jo alle de motorene som da bare er etterfløgere av denne motoren 4-5-6 sylindra motorer med mye potensiel, men det er et problem når volvo er gniene med og gi fra seg all info så det ikke blir nok futt i det elektroniske.... Så chipping er jo ikke det beste alternativet da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1classic

En lett trimmet sugemotor må være 150hk 2.0L 16V motor fra Opel (ikke Eco-tec).

Ved å bytte innsugs manifold med nytt spjellhus for man ca 30hk, neste steget er ny kam og nye rådebolter noe som gir ca 200-210hk. (Dette er lest i et tuning blad for noen år siden så jeg husker ikke alle detaljene dessverre)

Dette hadde vært no for en jeg kjenner med en 2.0i 16v Calibra... eller Calibr som det står bak på den... *s*

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok det e v8 som e tingen vis men skal trimme. dragsteran bruker jo nesten bare det og dem e jo litt trimma.

Vil ja også si til folk som sitter å spekulerer om va som er best å trimme av mazda,ford,nissan++++ så er det litt tungt å avgjøre det da ford har jo coswort men ta nu en ford scorpio og se kor lett den e å trimme, samme med masda 323 gt-r e lett og trimme men ta en 626 2,0i. nesten alle merker har jo en bil som er lett å trimme men am-car med v8 ruler nok.

Så et eksempel på det med corvette med twinturbo sats 750hk+ satsen kostet ca 60.000.-

Men, men alle har vel sin mening om alt men etter logikken så vil jo en motor men 8sylindre og 5-6litters volum være lettere og hente ut krefter en fra en 2litter med 4sylindre.;)

dragcar

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...