B230ft Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 har kjøpt delebil, 95' med fk..bilen er kollisjonskada, og motorfestene er røkne.. det er jo type hydauliske fester, så lurer jeg på hvordan dere gjør det nr dere monterer gummiputene fra 240diese`l? kan det stemme at jeg må bruke nedre del av mine gamle motorfester(b230f), denne dieselputa, og så den øvre branketten so er skrudd i blokka? var å kjøpte en del deler idag, å spurte på volvo om dette, men de var ikke sikkre..fikk også prisen på nye fester, disse kosta 14 1500,- pr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 neinei..hvis ingen vil svare her så får jeg bare ta en kjangs.. stikker å bestiller et sett diesel puter nå..så om det ikke passer har jeg 1. stive motorfester billig tilsalgs;) 2. en case når motoren dingler i elefanten og jeg ikke har noe å feste den med når jeg senker den ned i bilen min! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 jeg bestillte et sett med diesel fester, de kosta 900,- for bege.. tipper jeg sier neitakk og heller kjøper på pedersen! fant nå ut a der koster de ca 90,- pr.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 hei, de hydrauliske motorputene koster 1500kr stk ja, men du får de mye billigere fra usa. 90krs motorputene (dieselputer) er vel scantek og fungerer bra. ps. dieselputer vs. hydr. er noe helt annet. med hydr. vil det ikke vibrere noe særlig, mens dieselputer er hardere enn originale gummiputer og vl derfor forplante mer vibrasjoner i karross. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 vibrasjoner er kos:D hehe man skal kjenne man lever/kjører bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 bestilte diseselfester til min fra Pedersen...og de passet ikke for 5 flate øre. Ene var større enn den andre, styrepinnene på det ene festet måtte kappes bort, og det andre festet var ubrukelig.... Det hadde eksentriske bolter... kjøpte fester av en lokal kar som lager slikt... 200,- for to forsterka fester...bredere enn vanlige, og sterkere enn diesel.... ble smoooth :) Må forresten bare nevne det; du MÅ bruke F-motorfestene(brakettene inn mot blokka) på FT/FK-motorene om du skal ha gummi-motorfester... ellers blir motoren stående helt feil og på skakke! Hyd-motofestene er nemlig mye høyere enn gummi-festene. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 ja stemmer.. men så pedersen festene var noe drit? faen nå har jo jeg bestillt jeg.. fikk akkurat melding fra volvo og nå om at jeg kan komme å hente orginale dieselputer..noen som vet om det går bdre? kan jeg bytte de hvis jeg ser at de ikke passer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 angrerett på alt vettu :P Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 det går ikke å bruke b20 gummi da? de har iallefall boltene i sentrum og har ikke styrepinner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 hele poenget med å bytte motorfester er at de ikke skal RYKE:) hehe, nettopp dette som skjer om man setter på B20-fester fra feks biltema til 79.90 pr stk. En standard B20E er det kanskje... 150nm eller noe. En B230FK eller FT er det et sted mellom 230 og 270nm orginalt + at B20 er en rettstilt motor, og B230 henger konstant på skakke. Du får se om begge diesel-festene er LIKE i første omgang...før du kjøper! Bolten skal gå TVÆRS igjennom midten av hele gummi-klumpen på begge sider. (Selv om bolten ikke går lenger enn metall-plata på over og undersiden da...hehe, men ser ut som den går tværs igjennom.) Eventuelle styrepinner over & under skal være på samme side, rett over hverandre disse og... men dette er ikke kritisk da du fint klarer deg uten de(kapper de vekk). Bolten skal være M10-gjenger mener jeg å huske...over dette må du drille litt i motorfestet for å få inn bolten;) Mine var 12mm.. så jeg måtte borre, men ingen som ser under skiva & mutteren der alikevel :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 angrerett på alt vettu :P ikke hos volvo ass...må de feks spesialbestille fra sverige har du ikke retur-rett...står på kvitteringene deres... dette gjelder også alt annet som ikke er hyllevare hos en volvoforhandler har jeg fått inntrykk av.... tenk og drive en butikk slik! da har du hatt LITT for mye monopol spørr du meg.. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bvg Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Det finnes unntak, jeg bestillte en feil del engang, fult og helt min egen feil. Kom tilbake til volvo og spurte pent om det kunne byttes, fikk cash tilbake. Men man har ikke noe som helst krav på å få bytte inn, det er ene og alene "valgfri service" fra butikkens side.. Siter 74 Escort 81 Ford Capri 95 Volvo 940 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 jeg har jo ikke betalt for noe enda.. eneste som er synd er at jeg dfikk dem til å bare hive de på samme ordren som girkasse feste og oljefiltre + div annet småtteri..hvis ikke så står det jo på sms'n jeg fikk at "varene må hentes innen 7 dager"..regner med de blir sendt i retur etter det hvis ikke.. radial, lurer på om ikke du er rette mannen til å hjelpe meg litt.. du vet på slangen mellom flteret og turboen, så er det en "ting" der, en slange som går til innsuget, og med en føler inni som koble til en kontakt(heh selvfølgelig;)) jeg har jo ikke en slik kontakt på mitt gamle ledningsnett? (ja er lh2.4 der og) hva gjør jeg med den? et bilde forresten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 neinei..om noen vet hva som må gjøres med den hadde det vært knall om en ringte eller bare sendte en mld.. 47011310 for nå går vi i gang igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 radial, lurer på om ikke du er rette mannen til å hjelpe meg litt.. du vet på slangen mellom flteret og turboen, så er det en "ting" der, en slange som går til innsuget, og med en føler inni som koble til en kontakt(heh selvfølgelig;)) jeg har jo ikke en slik kontakt på mitt gamle ledningsnett? (ja er lh2.4 der og) hva gjør jeg med den? et bilde forresten Den slangen skal ikke direkte til innsuget trur jeg... hvertfal ikke slik på min FT-motor. Den skal til oljedamp-boksen! Sitter et Y-ledd rett over slangen opp fra oljedampen... der går en tynn slange inn i innsugs-manifolden, og en tykk slange med isolasjon rundt en til dennne innsugs-slangen du har bilde av. noe mer du lurer på, så bare spørr!:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.