Gå til innhold

motorfester?

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

har kjøpt delebil, 95' med fk..bilen er kollisjonskada, og motorfestene er røkne.. det er jo type hydauliske fester, så lurer jeg på hvordan dere gjør det nr dere monterer gummiputene fra 240diese`l? kan det stemme at jeg må bruke nedre del av mine gamle motorfester(b230f), denne dieselputa, og så den øvre branketten so er skrudd i blokka?

 

var å kjøpte en del deler idag, å spurte på volvo om dette, men de var ikke sikkre..fikk også prisen på nye fester, disse kosta 14 1500,- pr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neinei..hvis ingen vil svare her så får jeg bare ta en kjangs.. stikker å bestiller et sett diesel puter nå..så om det ikke passer har jeg

 

1. stive motorfester billig tilsalgs;)

2. en case når motoren dingler i elefanten og jeg ikke har noe å feste den med når jeg senker den ned i bilen min! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

de hydrauliske motorputene koster 1500kr stk ja, men du får de mye billigere fra usa.

 

90krs motorputene (dieselputer) er vel scantek og fungerer bra.

ps. dieselputer vs. hydr. er noe helt annet.

 

med hydr. vil det ikke vibrere noe særlig, mens dieselputer er hardere enn originale gummiputer og vl derfor forplante mer vibrasjoner i karross.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestilte diseselfester til min fra Pedersen...og de passet ikke for 5 flate øre. Ene var større enn den andre, styrepinnene på det ene festet måtte kappes bort, og det andre festet var ubrukelig.... Det hadde eksentriske bolter...

 

kjøpte fester av en lokal kar som lager slikt... 200,- for to forsterka fester...bredere enn vanlige, og sterkere enn diesel.... ble smoooth :)

 

 

forresten bare nevne det; du bruke F-motorfestene(brakettene inn mot blokka) på FT/FK-motorene om du skal ha gummi-motorfester... ellers blir motoren stående helt feil og på skakke!

Hyd-motofestene er nemlig mye høyere enn gummi-festene.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele poenget med å bytte motorfester er at de ikke skal RYKE:) hehe, nettopp dette som skjer om man setter på B20-fester fra feks biltema til 79.90 pr stk.

En standard B20E er det kanskje... 150nm eller noe. En B230FK eller FT er det et sted mellom 230 og 270nm orginalt + at B20 er en rettstilt motor, og B230 henger konstant på skakke.

 

Du får se om begge diesel-festene er LIKE i første omgang...før du kjøper! Bolten skal gå TVÆRS igjennom midten av hele gummi-klumpen på begge sider. (Selv om bolten ikke går lenger enn metall-plata på over og undersiden da...hehe, men ser ut som den går tværs igjennom.)

 

Eventuelle styrepinner over & under skal være på samme side, rett over hverandre disse og... men dette er ikke kritisk da du fint klarer deg uten de(kapper de vekk).

 

Bolten skal være M10-gjenger mener jeg å huske...over dette må du drille litt i motorfestet for å få inn bolten;) Mine var 12mm.. så jeg måtte borre, men ingen som ser under skiva & mutteren der alikevel :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angrerett på alt vettu :P

 

ikke hos volvo ass...må de feks spesialbestille fra sverige har du ikke retur-rett...står på kvitteringene deres... dette gjelder også alt annet som ikke er hyllevare hos en volvoforhandler har jeg fått inntrykk av.... tenk og drive en butikk slik! da har du hatt LITT for mye monopol spørr du meg..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes unntak, jeg bestillte en feil del engang, fult og helt min egen feil. Kom tilbake til volvo og spurte pent om det kunne byttes, fikk cash tilbake.

 

Men man har ikke noe som helst krav på å få bytte inn, det er ene og alene "valgfri service" fra butikkens side..

74 Escort

81 Ford Capri

95 Volvo 940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo ikke betalt for noe enda.. eneste som er synd er at jeg dfikk dem til å bare hive de på samme ordren som girkasse feste og oljefiltre + div annet småtteri..hvis ikke så står det jo på sms'n jeg fikk at "varene må hentes innen 7 dager"..regner med de blir sendt i retur etter det hvis ikke..

 

radial, lurer på om ikke du er rette mannen til å hjelpe meg litt.. du vet på slangen mellom flteret og turboen, så er det en "ting" der, en slange som går til innsuget, og med en føler inni som koble til en kontakt(heh selvfølgelig;))

 

jeg har jo ikke en slik kontakt på mitt gamle ledningsnett? (ja er lh2.4 der og) hva gjør jeg med den?

 

et bilde forresten

Bilde013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

radial, lurer på om ikke du er rette mannen til å hjelpe meg litt.. du vet på slangen mellom flteret og turboen, så er det en "ting" der, en slange som går til innsuget, og med en føler inni som koble til en kontakt(heh selvfølgelig;))

 

jeg har jo ikke en slik kontakt på mitt gamle ledningsnett? (ja er lh2.4 der og) hva gjør jeg med den?

 

et bilde forresten

Bilde013.jpg

 

Den slangen skal ikke direkte til innsuget trur jeg... hvertfal ikke slik på min FT-motor.

Den skal til oljedamp-boksen! Sitter et Y-ledd rett over slangen opp fra oljedampen... der går en tynn slange inn i innsugs-manifolden, og en tykk slange med isolasjon rundt en til dennne innsugs-slangen du har bilde av.

 

noe mer du lurer på, så bare spørr!:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår