Gå til innhold

/!\ Compomotive 8x18 på 240/740/940, hvilket inpress? /!\

Ranger emnet


BurnPr00f

Anbefalte innlegg

Noen som veit hva slags inpress som passer "bolt on" på 2,7 eller 900-serien?, dvs: som ikke må moddes noe. Veit eiker-felgene på 7,5x17 har et 20, men så har jeg testa compomotive 8x17, ET15 og den subba i ytter-hjulbuen, samt at det var minimalt med plass til fjørbeinet forran, mener jeg... Noen som vet??/Noen som har prøvd, eller har sånne felger på sin bil? / erfaringer?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei,

jeg har ikke compomotive, men jeg har superdtm.

de er 18x8.5, et13.

 

har 1 x 20mm spacer bak, v.s. 2 x 5mm fremme.. (en 5mm per side).

da bygger det perfekt fremme!

 

må justere akslingen mot venstre, så får jeg på den andre også.

mao. et7, 8.5 tror jeg går fremme.

bak kan du ha minus et :p så lenge du fikser kant da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsket lenge på det med ET selv, men har aldri blitt noe klokere egentlig. For det folk sier til meg et at ET er avstanden fra eikene på innersiden av felgen til der en monterer dem på (jævli klønete forklart). dvs: har man kantfelg, så aner man ikke hvor felgen kommer til å ligge, om den går langt utenfor ytterbuen, eller innenfor... Selv utifra mine egne beregninger (utifra 8x17 comp-testinga mi) så bør 8x18 et16 gå best... Da 8x17, et15 kan gå, men tar akkurat borti ytterbuen, samtidig som det er bittelitt plass igjen før den slår borti framdemperen... Vil helst slippe spacere, både foran og bak!... Kan gå med på 1stk feiltema-spacer på hver side til nød.

 

Hadde vært fint om noen som har testa det kunne svart, hakke besjingen 18"'ere da? hmmm.........

 

Felgene skal brukes hovedsaklig på en 940, men også på 240'n min...

 

Er det ikke en med gammal pen blå 242 med 230fk, som har 18"'ere her på forumet da? (husker ikke hva han kaller seg i farta)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at du må også se på felgbredde.

 

her er 18x8.5, et13..

men med 5mm spacer hver side fremme, samt da 20mm på v.s.b., som sagt ovenfor.

 

superdtm_18_225_35.JPG

 

for å forklare ET vs. spacer:

et40 felg + 20mm spacer = et20.

feks om du skal ha r-felger på 240, er de et40, som vil si du minimum må space hver felg 20mm.

 

superdtm_18_225_35_fremme.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var snakk om mer enn 1mm lengre inn når jeg satt de felga på bilen min brunproof, så du må nokk opp mer enn fra et15 til 16, mere et 23...

uansett så kan det inpresset compo oppgir være 2mm+- Gjelder det speedline, aton osv stemmer det mer...

Trukke du får en felg som passer perfekt på både 200 og 7/900 serie...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig ja, De 8x17", et15 var værtfall ikke no å satse på. Blir mer sånn "hobby-mekk" for å få dem til å passe 100% dvs: banking og herjing :( ellers kan man jo valse, da men det er så dyrt at det er uaktuelt! Hmm, kunne kanskje brukt ET23 med spacer da.. hmm... *tenke* De 7,5x17" ET23 går rett på, det veit jeg, men er jo breiere den 8x18 da, så den med et16 er vel bare å glemme.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ongabonga: Det vil bygge ca 11mm lengre ut...

 

Men etter det jeg har hørt av dem som jeg har preka med ang de compo hjula så varierer inpresset med 2mm+- utifra det som blir oppgitt....

 

ET23 med 8" felg bak går med litt subbing...

Problemet fram er og klaring til fjørbeinet... Et23 med 8" felg må spaces litt...

Hjulet vil ligge omtrent kant i kant med den yttre kanten på framskjermen og da vil det subbe, fjøringa kommer jo garanert til å bånnes slik at dekke forsvinner oppi bua fram og da smeller det...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår