Gå til innhold

Hvilket luftfilter og hvor stort?

Ranger emnet

Danern

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt luftfilter nå..siden det virker som green filteret begynner å bli slitt.

Hva anbefales? og hvor stort bør jeg ha? Kan jeg sette på hvor stort jeg vil eller er det dumt? funderer på pipercross da dette sies skal være sunt for volvo/LMM.

FT-motor med 2,5" eksos,foreløpig 0,6 i trykk men bli høyere snart når jeg får råd til chip. Har lagt nåværende filter der vinduspylevæske tanken skulle vært. SKrudd rett på LMM med slange til turboen. Burde være grei plassering?!

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma hva for slags filter du har vel.. Jeg kjører med noe jall som heter simota, men det ligger ann til bytting da det bare er tynn gjennomsiktig netting i fronten på det. K&N, grenn, pipercross, et eller annet, har ikke så mye å si, forskjellen er vel utseende.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viktigste er å få motoren til å suge kald luft.

altså, legge rør frem til grillen eller noe.

mange plasserer powerfilteret mitt inni motorrommet, men da vil motoren suge sin egen varme og sitt eget støv og dritt... Mer bensin bruker den også da.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med KN uansett jeg...vet hva man får da....( et luftfilter :)

amen!

det nederst på sida om kn filtre på lysaker bil.. STORT!:D tror jeg må mekke til noe nye reør og vinkler for å få det til nå med fk motor.. men det er for mye varmluft der det står org på de uansett så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amen!

det nederst på sida om kn filtre på lysaker bil.. STORT!:D tror jeg må mekke til noe nye reør og vinkler for å få det til nå med fk motor.. men det er for mye varmluft der det står org på de uansett så

det er jo nesten det varmaste punkte i hele motor romet.

beste er vel forann ic.

eller så kan du jo ta ut front lampa. :???:

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et RAMAIR MaxFlow luftfilter ,som faktisk funker bra. har "varmeskjold" som hindrer i å ta luft fra motor... laget meg et inntak for kald luft ,så virkningsgraden bør være tilnærmet optimal... dessuten har jeg et sykt brøl av motoren ved flatt jern...

Prisen på filteret jeg har er 2k..., dyrt ,men verdet det(siden jeg ikke betalte det ,vel å merke....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har stålfilter, som jeg må spraye med olje..

ligger å suger varmluft, for den fete blandingens skyld.

eller, jeg har bare ikke giddet skaffe lengre innsugsrør enda.. :P

ligger på is, mens jeg vurderer twinturbo eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider