Gå til innhold

240'n til Peder'n!!

Ranger emnet

Volvo242Turbo!

Anbefalte innlegg

Jeg hadde gleden av å følge bilen til Pedern fra før han kjøpte den (vurderte faktisk å kjøpe den jeg også etter å ha lest en salgsannonse et eller annet sted), under oppbyggingen av motoren med R-sport-topp og 2 doble Dellortos til kjøreturene rundt i Lillestrøms gater. Jeg husker godt den håndgranatlignende akselrasjonen. Først ingenting, så ingenting, så et helvetes smell. Sånt tærer på girkasser...

Pedern kjøpte også de justerbare Sellholm-fjærbeina som bruttern hadde på sin 77 244L med Audifemmer. Mon tro om det er de samme beina som sitter på vogna enda?

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor har det seg slik at når de fleste grom-prosjekter begynner å ta av, så gir eierne opp?

ja det er rart det der,alle grombiler mister til slutt "hjerte" sitt og blir stående og forfaller eller nesten enda verre en kis kjøper den og horer dem opp med messe rart...

Perfekt som en veltrimmet Volvo.

BMW, også kalt nybegynnerfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fet som sattan før, bortsett fra vingen og fronten.

Men jeg syns den ble ødelagt med breddinga... Det er nå min mening.

Jeg syntes breddinga var kul jeg.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt noe om at motoren var til bremsing, men folka ikke hadde cash til å betale med, så toppen tok vs og solgte videre.

Mere har jeg ikke hørt om den...

er vel en liten sparsommelig kremmer på varteig som har den toppen i kjellern nå.....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b4y.jpg

Haha, godt det er folk som forguder Ford og i denne verden, så vi skikkelig folka får ha de mer gromme sakene for oss selv!

By the way, noen som veit hva slags innsprut denne motoren gikk med? Og hvem som gjorde motor-jobben og bremsinga? Ingen som har noen filmer av denne?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider