Gå til innhold

Oljeviskositet!

Ranger emnet

Danern

Anbefalte innlegg

Hva slags olje burde jeg bruke på en 90 modell FT-motor? Orker ingen diskusjon om hvilke merker jeg burde bruke. Men hva slags viskositet burde jeg kjøpe og skal jeg bruke hel-syntetisk? Motoren får daglig juling så olja må være bra.

Kom gjerne med forslag til hvem som har bra priser! :thanks

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del tikking/kakling nå! håper litt av det blir borte med bra olje også! Kjører nå med billig 10*40 olje fra opel (130kr for 5 liter)

Hører mange anbefaler motip 300v eller noe sånt..men hvem selger det a?

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olje er olje seie eg... so lenge du kjøpe "kjente" merke.. er sikkert noken so e beire enn andre, men vil tru det e minimal forskjell :)

Det er nok ei holdning som funker på en gammel motor i en gammel bil. Men på nyere motorer eller motorer med mer effektuttak så er jeg mer nøye på oljen enn som så. På bruksbilen min så bruekr jeg halv.syntetisk Felleskjøpolje og har ikke bytta på nesten 20k, mens på 960ien fyller jeg Castrol og bytter hver 7500km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ei holdning som funker på en gammel motor i en gammel bil. Men på nyere motorer eller motorer med mer effektuttak så er jeg mer nøye på oljen enn som så. På bruksbilen min så bruekr jeg halv.syntetisk Felleskjøpolje og har ikke bytta på nesten 20k, mens på 960ien fyller jeg Castrol og bytter hver 7500km.

viss du leser innlegga mine,står der at eg anbefala helsynt. om du kjøper shell olje for 500 kr liter eller fina for 250 kr liter, trur eg det blir samme sak :) seff om du skal trimme til 1000 hest må du være meir nøye med olje, men han seie ft, og da tenke eg standard ft m 165 hk...

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90-100kr er vell mer normal pris hos Volvo.

Åja, må være colagesmilet mitt..

Eller, kanskje pga. jeg har vært så mye å kjøpt deler, at de ikke spør meg om navn lengre :P

men, uansett: ikke spar 70kr på et biltemafilter.

ps. biltemaoljen er visst statoil (samme som selges på stasjonene, sies det).

visst, angivelig, etc. etc. (ja, vi skulle ikke diskutere oljemerker, men..)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider