Gå til innhold

60-talls amcar

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei,

I løpet av neste sommer planlegger jeg og samboern å gå til innkjøp av vår første amcar. Liker 60-talls amcar veldig godt, men sliter veldig med å finne ut akkurat hva vi vil/skal ha. F.eks. '65 Impala er jo pent ;)

Noen som har noen andre gode tips i prisklasse rundt 50k? Bittelitt rust/motorjobb er ikke noe problem, men fullrestaureringsprosjekter er ikke aktuelt :)

Takker for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sikle* Den var rååå!!! Vil ha vil ha vil ha... hva koster det å ville eie noe slikt?

Oj, ikke bra å sikle på lakk nei.. hehe

hehe, det spørs åssen motor du skal ha + div. Men disse bilene er jo ikke de dyreste på markedet, hvis du klarer deg med 4 dører...

Akutatt hvor mye man må betale er jo litt usikkert, men tror du får en grei bil med en moderat motor for 50-100 tusen.

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor er i aller første omgang ikke så viktig - alt sånt kan man ordne senere innbiller jeg meg. 4 dører funker også bra - den du har er helt topp ;)

50 tusenlapper er omtrent passe investering i lekebil til å begynne med - så kan jeg heller bli bitt av basiller og andre økonomiskadedyr seinere.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der hot rod. Chevellen er "finest" av den grunn at det er en bil man faktisk kan kjøpe. Så to 66/67 GTO rest objekter her i våres. skulle ha bra med $ for de. et alternativ er jo å "bygge om" en le mans med gto emblemer..:D

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevelle'n er et godt alternativ! Liker den veeeldig godt - men heller i retning en '67 Impala (helst '68 Impala på grunn av de tøffe runde baklyktene i fangeren, har furien kommet fram til etter å ha kikket på en million bilder...!)

Hva må man ut med for en sådan Impala i kjørbar bruksbilstand med skilter?

BB454 - din er råtøff - akkurat noe slikt vi kunne tenke oss.. :chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider