partypulp Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Jeg har tenkt å fikse litt på fronten min. Fronten består av selve fronten med en orginal leppe som er skrudd/limt fast på den. Øverst på fangern er det også en sort del som jeg har tenkt å lakke i samme farge som resten. Men det jeg har tenkt å gjøre er å glatte ut "skjøtene" mellom fanger, den sorte lista og leppa. Lurte da i den sammenheng på hvilken framgangsmåte som er best. Holder det å bare matte ned for så å peise på med glassfibersparkel? Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Ingen som vet? Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Plastsparkel er vel kanskje bedre?? plasticpadding ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 bruk heller plastlim, type terroson, kent, pliogrio,duramix etc,som er for reparasjon av plast, problemet er at glassfiber hefter dårlig på plast, å det vil sprekke/løsne ganske raskt, plastlimet sitter bra om grunnarbeidet gjøres riktig, det er også noe fleksiblet som plasten er:) om du leger glassfiber på lakk så sitter det noe bedre, men uansett ikke noe jeg vil anbefale:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Juni 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Takk for svar :) Da skal vi utforske litt med det! Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Si fra hva du finner ut her.. Skal gjøre akkurat samme! Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pegeot 205 Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Må ikke finne på å legge glassfiber på lakk...Da detter lakken ved minste belsatning og glassfiberen som sitter på lakken følger med. Tenk dere at lakken skal holde alle kreftene som kan oppstå..Sist jeg sjekka var lakk for utseende ikke festemateriale. Ta et grovt pussepapir og lag grove riper..Da sitter det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 tror jeg har hadde pusset ned det akruelle området for lakk, så lagt glass-fibersparkel / expoy sparkel, pusset og pusset og lakket.. etter som jeg forstod var det ikke store betan som skulle "fibres".. Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Må ikke finne på å legge glassfiber på lakk...Da detter lakken ved minste belsatning og glassfiberen som sitter på lakken følger med. Tenk dere at lakken skal holde alle kreftene som kan oppstå..Sist jeg sjekka var lakk for utseende ikke festemateriale. Ta et grovt pussepapir og lag grove riper..Da sitter det.. det vil nok variere fra forskjellige typer plast, men ja uansett hva du gjør så høre ikke glassfiber og plast sammen, det vil falle av,eller sprekke. men glassfiber vil uansett sitte bedre på matt lakk en på ren plast. men om lakken din faller av når du har glassfiber på den så har det mer med plasttypen og grunnarbeiet på delene dine, eller hvor fersk lakken er, jeg har ikke vært bort det du nevner her, så det nok ikke så vanlig. grove riper vil hjelpe, men det er overhodet ikke bra nok, folk kan si hva de vil men glassfiber og plast hører ikke sammen:) da må det evt være en fiberarmert plasttype eller lignende, å det er sjelden du finner på bil i dag. lakk er for utseende ja, men lakken inneholde produkter som passer bedre sammen med polyester en for eks ABSplast gjør, derfor vil lakken egne seg bedre som underlag en plast. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Har akkuratt gjort det samme. Starte med plastlim.Dette er jo som beskrevet ovenfor mere elastiskt en polyester etc. Brukte en spesiell sparkel til og fylle ut det siste lille som var igjen etter limet.så ble skjøtene/rillene helt borte :) Ble knall fint etter man lakkerte det:cool: Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Hva med å bare bygge det du skal ha med litt voks på bilen, ta det av, justere og gjøre det clean. Så lime det på og sparkle/lakkere? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pegeot 205 Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Du kan se etter ett stempel bak på fangeren hvor det står hvilke plasttype fangeren er laget av. Så kan du stikke til noen med greie på plast og be om lim til akkurat den plasten du har...Er du heldig kan du fikse det skikkelig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krewiik Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 det vil nok variere fra forskjellige typer plast, men ja uansett hva du gjør så høre ikke glassfiber og plast sammen, det vil falle av,eller sprekke. men glassfiber vil uansett sitte bedre på matt lakk en på ren plast. men om lakken din faller av når du har glassfiber på den så har det mer med plasttypen og grunnarbeiet på delene dine, eller hvor fersk lakken er, jeg har ikke vært bort det du nevner her, så det nok ikke så vanlig. grove riper vil hjelpe, men det er overhodet ikke bra nok, folk kan si hva de vil men glassfiber og plast hører ikke sammen:) da må det evt være en fiberarmert plasttype eller lignende, å det er sjelden du finner på bil i dag. lakk er for utseende ja, men lakken inneholde produkter som passer bedre sammen med polyester en for eks ABSplast gjør, derfor vil lakken egne seg bedre som underlag en plast. :) det me att plast å glassfiber ikke hører sammen vet jeg nå ikke,, har støpt ny side på fangeren min me glassfiber å det er en plast fanger å det henger enda like godt sammen,, å det er nå over ett år siden jeg gjorde det å fangeren har fått juling å så det holder før min del ja,hørte mange som sa att det ikke holdte men måtte prøve å det angrer jeg ikke på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Jaja glassfiber henger på plast. Men det gjør husmaling også. Eneste er at det er forskjell på hvor mye det tåler. Ikke om det henger eller ikke. For henger, det gjør det. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 henger vil det alltid gjøre til en hvis grad, men det varierer også veldig med forskjellige typer plast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg