Gå til innhold

Glassfiber på plastfanger...

Ranger emnet

partypulp

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å fikse litt på fronten min.

Fronten består av selve fronten med en orginal leppe som er skrudd/limt fast på den.

Øverst på fangern er det også en sort del som jeg har tenkt å lakke i samme farge som resten.

Men det jeg har tenkt å gjøre er å glatte ut "skjøtene" mellom fanger, den sorte lista og leppa.

Lurte da i den sammenheng på hvilken framgangsmåte som er best.

Holder det å bare matte ned for så å peise på med glassfibersparkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk heller plastlim, type terroson, kent, pliogrio,duramix etc,som er for reparasjon av plast, problemet er at glassfiber hefter dårlig på plast, å det vil sprekke/løsne ganske raskt, plastlimet sitter bra om grunnarbeidet gjøres riktig, det er også noe fleksiblet som plasten er:) om du leger glassfiber på lakk så sitter det noe bedre, men uansett ikke noe jeg vil anbefale:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke finne på å legge glassfiber på lakk...Da detter lakken ved minste belsatning og glassfiberen som sitter på lakken følger med. Tenk dere at lakken skal holde alle kreftene som kan oppstå..Sist jeg sjekka var lakk for utseende ikke festemateriale. Ta et grovt pussepapir og lag grove riper..Da sitter det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke finne på å legge glassfiber på lakk...Da detter lakken ved minste belsatning og glassfiberen som sitter på lakken følger med. Tenk dere at lakken skal holde alle kreftene som kan oppstå..Sist jeg sjekka var lakk for utseende ikke festemateriale. Ta et grovt pussepapir og lag grove riper..Da sitter det..

det vil nok variere fra forskjellige typer plast, men ja uansett hva du gjør så høre ikke glassfiber og plast sammen, det vil falle av,eller sprekke. men glassfiber vil uansett sitte bedre på matt lakk en på ren plast. men om lakken din faller av når du har glassfiber på den så har det mer med plasttypen og grunnarbeiet på delene dine, eller hvor fersk lakken er, jeg har ikke vært bort det du nevner her, så det nok ikke så vanlig.

grove riper vil hjelpe, men det er overhodet ikke bra nok, folk kan si hva de vil men glassfiber og plast hører ikke sammen:) da må det evt være en fiberarmert plasttype eller lignende, å det er sjelden du finner på bil i dag.

lakk er for utseende ja, men lakken inneholde produkter som passer bedre sammen med polyester en for eks ABSplast gjør, derfor vil lakken egne seg bedre som underlag en plast.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkuratt gjort det samme. Starte med plastlim.Dette er jo som beskrevet ovenfor mere elastiskt en polyester etc. Brukte en spesiell sparkel til og fylle ut det siste lille som var igjen etter limet.så ble skjøtene/rillene helt borte :) Ble knall fint etter man lakkerte det:cool:

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
det vil nok variere fra forskjellige typer plast, men ja uansett hva du gjør så høre ikke glassfiber og plast sammen, det vil falle av,eller sprekke. men glassfiber vil uansett sitte bedre på matt lakk en på ren plast. men om lakken din faller av når du har glassfiber på den så har det mer med plasttypen og grunnarbeiet på delene dine, eller hvor fersk lakken er, jeg har ikke vært bort det du nevner her, så det nok ikke så vanlig.

grove riper vil hjelpe, men det er overhodet ikke bra nok, folk kan si hva de vil men glassfiber og plast hører ikke sammen:) da må det evt være en fiberarmert plasttype eller lignende, å det er sjelden du finner på bil i dag.

lakk er for utseende ja, men lakken inneholde produkter som passer bedre sammen med polyester en for eks ABSplast gjør, derfor vil lakken egne seg bedre som underlag en plast.

:)

det me att plast å glassfiber ikke hører sammen vet jeg nå ikke,, har støpt ny side på fangeren min me glassfiber å det er en plast fanger å det henger enda like godt sammen,, å det er nå over ett år siden jeg gjorde det å fangeren har fått juling å så det holder før min del ja,hørte mange som sa att det ikke holdte men måtte prøve å det angrer jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider