Gå til innhold

Prosjekt: Golf Mk1 Cab '83-mod

Ranger emnet

HaggardHero

Anbefalte innlegg

Da kom updaten en dag forsinka.

tenke jeg skulle fylle ut litt bedre med info om prosjektet og prøve å oppdatere litt jevnlig etter hvert som det skjer ting med bilen.

Bilen er en 1983 modell Golf GLi Cab med 1.8 GTI motor (8v). Starter og går og har rulla 165.000. Bilen virka tight å fint da jeg var å testa den. Bilen er helt orginal karmann, men mangler en god del ting og tang. Mangler interiør som matcher, da jeg var å så på den satt det ett grønnt GTI sete i den. Ett karmann cab baksete og ett Golf 2 sete. Samtlig av eksteriør mangler, lister fangere +++ Karmann bredderne er dog der =P Bilen er delvis rust sveisa, men er nok noe igjen. Ellers er den hvit med krokan styling og grunningsgrå flekker.

Bilen blir henta i drammen i morgen.

Jeg har den fordelen av at jeg har en 83 mod gti stående med bort rusta chassi, men ellers i GOD stand. GTI'n ender vell mest sannsynlig som donor bil :D

Planene for bilen er enda ikke helt fastslått, men da jeg så hvordan selgerens golf cab så ut (han kjørte en selv) bestemmte jeg meg for ikke å utføre "modern look plastic fantastic" på den.. Det er en 83 mod. og 83 mod krever litt 83 mod stil ;) Tanken er å ha svart matt bil, med chrome eller 83 mod GTI fangere, god senk og bredda stålfelger. Ellers vil bilen bli stiva opp for bedre kjøre egenskaper, veit ikke om jeg har råd til justerbart med det første, men kommer etter hvert. Stab stag har jeg allerede fått laget til den (egentlig påtenkt ett annet prosjekt) btw, noen som veit om hjemmelagde stabstag er lovlige?

Starter med prosjektet i morgen og kommer nok til å holde på en god stund, så om ett golf cab prosjekt er interessant å følge med på, så skal jeg oppdatere så ofte jeg har mulighet og det har skjedd noe.. Innspill og forslag til mods o.l. er velkommne =P

Her er det noen dårlige bilder av hvordan bilen ser ut nå:

1126248-bilde1-golfcab007.jpg

1126248-bilde3-golfcab004.jpg

1126248-bilde2-golfcab001.jpg

1126248-bilde4-golfcab006.jpg

1126248-bilde6-golfcab003.jpg

Og husk, hør på majoriteten her inne: kreativitet skal slås hardt ned på!

-83 Golf Mk1 Cab (Nye prosjektet)

-84 Golf Mk2 1.3 (Soon 2 be vrak)

-83 Golf Mk1 GTI (Delebil til Cab'n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er vel 1,8 DX motor etter hva jeg kan se.

1,6L har vanninntaket på høyre siden av toppen.

EDIT: alle '83 GTI har 1,8DX motor!

Dette er jo en 83 cab.. Står GLi bak på den.. er du sikker på at det er en 1.8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en 83 cab.. Står GLi bak på den.. er du sikker på at det er en 1.8?

Nå tenker jeg bare høyt, men er det ikke slik at Golf GTI er Jetta GLi? Er det ikke slik at GLi-ene har samme motor som GTIene? Eller tar jeg helt feil nå? Så du har en GTI-motor i GLi..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

102% sikker!

Her er bilde av den mest strøkne urørte orginal GTI'n jeg har sett..

den var innom Vaerste igår BTW.

IMG_5182.JPG

Scheisse, så strøkent ut å det! :D

hmmm.. ok.. da har jeg en 1.8 liters GTI motor til salgs =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er bilen henta og saumfart.. Bilen går som ei klokke men 3" simons annlegget er "litt" dårlig montert så ligger å smeller når bilen står på tomgang.. Er noe rust i gulvet på den, men hva kan man forvente? En annen søt overraskelse er at det er klass nye fjører og støtdempere bak på den, PLUSS komplett Xenon kit montert (dette oppdaga jeg først da jeg kom til hønefoss og en kammerat spurte meg hva faen jeg hadde montert xenon på cab'n etter =P )

I morgen starter all jobben med å pelle ut interiør og saumfare alt før jeg begynner å skrape lyddemping og lim.. Skal ta bilder og slenge dem opp her på kveldstid i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er demontering starta.. Ser ut til at jeg har fått ett relativt friskt eksemplar :D

glemte å ta bilder underveis, kom på kameraet i det jeg hadde rivd ut teppet.. damndamn

Boosti her fra forumet å var innom en kjapp tur, kjøpte tåkelykter og blinkers av meg.. Jeg satt egentlig midt i maten, en kompis som var kommet for å hjelpe meg kom akkuratt samtidig med boosti.. Fikk ikke prata så mye, men jeg fikk tatt en rask kikk på det relativt strøkne eksemplaret hans av en 90 mod G2..

Men, tilbake til einseren:

SOm sakt ser den bra ut..babyhmm? Lite rust invendig i forhold til hva jeg var redd for. Ellers ingen nasty overaskelser.. (Fant ei neilsaks under teppet i den da :tannløs)

Tyd bildene =P

Relativt ribba utvendig

CIMG0355.jpg

CIMG0356.jpg

innvendig ribbing:

CIMG0357.jpg

CIMG0358.jpg

Interiøret (legg merke til hvordan ingen ting av interiør har samma mønster osv)

CIMG0354.jpg

Rusta i hekken og endrerøret (må shortes inn en DEL)

CIMG0353.jpg

Katta: (Ragnar)

CIMG0351.jpg

Fatter:

CIMG0350.jpg

Dash og forran:

CIMG0348.jpg

Bagasje og hjulbrønn (er kun overflate)

CIMG0347.jpg

Dør ribba:

CIMG0345.jpg

Belte festet til setet bak på venstre side, her er det faktisk ganske mye (i forhold til andre steder) rust får se litt hva som blir gjort med det.

CIMG0344.jpg

Opphøyninga til baksetet

CIMG0343.jpg

Sete festet forran

CIMG0342.jpg

Gulv forran

CIMG0341.jpg

innspill og ideer tas imot med glede.. stilen blir i hvertfall svart matt og mye chrom... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boosti her fra forumet å var innom en kjapp tur, kjøpte tåkelykter og blinkers av meg.. Jeg satt egentlig midt i maten, en kompis som var kommet for å hjelpe meg kom akkuratt samtidig med boosti.. Fikk ikke prata så mye, men jeg fikk tatt en rask kikk på det relativt strøkne eksemplaret hans av en 90 mod G2..

Tåkelyktene funka helt supert, glass og reflektor så kjempe bra ut. De som satt på bilen var lampehuste i plast, så de hadde begynnt og smelte. Men på de nye var lampehuset i metal, så er fornøyd med kjøpet jeg :)...

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkelyktene funka helt supert, glass og reflektor så kjempe bra ut. De som satt på bilen var lampehuste i plast, så de hadde begynnt og smelte. Men på de nye var lampehuset i metal, så er fornøyd med kjøpet jeg :)...

Selger ikke drit vetts ;P hehe.. åssen gikk det med fruen i bilen? var a tålmodig? =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jaja... detta så absolutt ikke så dårlig ut egentlig du.. har virkelig stått på skjønner jeg.. hehe.. ikke dårlig.. du får kose deg med nybilen din, og ikke for å ødelegge for deg og han kameraten din som trodde han så ettermontert xenonlys, men det er ikke det.. det er en kuppel tredd utenpå, men det er kult lys..

07 Skoda Octavia 1.9 TDI Stv

04 Toyota Hiace 4wd

01 Renault Laguna 1.6 16v / 95 VW Golf 1.8 Cab

91 VW Golf 1.8 GLI Cab / 83 Bmw E30 Baur Cab

53 T1 oval (o\_/o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider